EXCLUSIVE: wywiad z Renn Cosplayy

Cześć! Jak się macie? Mam dla Was nowy wywiad z wyjątkową i super zdolną osobą, której Facebooka i Instagrama serdecznie polecam <3 <3 Serdecznie zapraszam do przeczytania wywiadu z Renn Cosplay :)
Renn Cosplayy
1. Witam Cię bardzo serdecznie i dziękuję, że zdecydowałaś się udzielić mi wywiadu :) Pozwól, że oddam Ci w całości pierwsze pytanie, proszę, opowiedz o sobie :)
Renn: Cześć, Cześć! Moim pierwszym zadaniem jest opowiedzenie o sobie, ale szczerze powiedziawszy kiedy mam opowiedzieć coś na swój temat na zawołanie to zawsze w mojej głowie pojawia się pewnego rodzaju pustka bo nic nie wydaje mi się wystarczająco ciekawe.. dlatego zacznę może od podstaw. Obecnie mam 20 lat, i uczę się w rocznej szkole charakteryzacji. Mam wspaniałego kota Leona ♥ i staram się jak najwięcej rozwijać. Moją pasją są makijaże artystyczne i cosplayowe. Rysowanie, projektowanie ubrań i szycie. Marzę też o stworzeniu własnej mangi ( nawet podjęłam pierwsze kroki w tym kierunku) oraz chciałabym projektować stroje do filmów, gier, czy spektakli teatralnych/operowych.
2. W sieci i fandomie jesteś aktualnie znana jako Renn Cosplay - skąd pomysł na taki pseudonim?
Renn: „Renn” zostało stworzone z powodu mojego nazwiska. Kiedyś bardzo go nie lubiłam.. ale teraz nawet mi się podoba. Przez liczne zwroty do mnie typu: Renn, Rennuś etc. stwierdziłam, że taka nazwa będzie lepiej wyglądać i brzmieć, więc głównie zawdzięczam pseudonim bliskim dla mnie osobom i swojemu nazwisku.
3. Czy wcześniej miałaś inne pseudonimy?
Renn: Na początku miałam pseudonim „Kaseki” jednak ludzie woleli zwracać się do mnie po nazwisku dodatkowo poprzednia ksywka nie była chyba na tyle chwytliwa by można mnie było po niej kojarzyć więc postanowiłam ją zmienić. Jedynie na instagramie jestem kojarzona jako rozana_lalka.
4. W jakich okolicznościach, dzięki komu zainteresowałaś się cosplayem?
Renn: Moje pierwsze zainteresowanie cosplayem pojawiło się kiedy po raz pierwszy zobaczyłam ludzi poprzebieranych za różne postacie podczas Pyrkonu w Poznaniu. Mijałam ich wtedy na ulicy idąc z inną znajomą do galerii. Wtedy nawet nie myślałam o czymś takim jak konwenty, stroje.. ale tak zauroczył mnie ten widok, iż stwierdziłam, że to coś czym chciałabym się zająć i zabrałam się za swój pierwszy strój by w nim odwiedzić kolejną edycje Pyrkonu.
5. Od jak dawna jesteś cosplayerką?
Renn: Pierwszy cosplay był stworzony jak dobrze pamiętam w 2 klasie technikum, zatem interesuję się cosplayem od okołu 4-5 lat, chociaż w przeciągu tego okresu bardziej skupiałam się na projektach własnych i dopiero w tym roku wzięłam się bardziej za „odtwarzanie” strojów z wybranej przeze mnie serii.
Renn Cosplayy
6. Czy kierujesz się jakimiś kryteriami przy wyborze postaci, której cosplay chcesz zrobić? Czy jest to raczej spontaniczna reakcja, kiedy widzisz jakąś bohaterkę z m&a/filmu/gry, automatycznie wiesz, że chcesz zrobić cosplay?
Renn: Podczas wyboru postaci kieruję się gustem, charakterem postaci, krojem danego stroju, oraz poziomem trudności. Nie potrafię zrobić cosplayu np. patrząc na fakt, iż jakaś seria jest na topie. Wole robić kostiumy dla przyjemności i poczucia pewnego rodzaju komfortu. Więc jeśli chodzi o moje wybory muszę się naprawdę zakochać w danym dizajnie. Pięknym uczuciem jest dla mnie kiedy wybiorę już postać którą pokochałam i trochę „podłubię” podczas wykonywania projektu. Kiedy mogę nadać postaci realizmu, szaleć z tkaninami i dodatkami.
7. Jaki był Twój pierwszy cosplay?
Renn: Moim pierwszym cosplayem był Lady Ciel z Kuroshitsuji w przepięknej różowej sukni balowej. Nie ukrywam, że przy tym stroju pomogła mi bardzo moja mama i dzięki niej to on powstał, a widząc reakcje ludzi podczas konwentu tylko się utwierdziłam, że chce więcej i po tym pierwszym konwencie zabrałam się już za tworzenie kolejnych kostiumów sama.
8. To pracochłonne hobby, ile czasu zajmuje ci przygotowanie jednego stroju?
Renn: Szczerze powiedziawszy na pytanie ile poświęcam czasu na dany strój zawsze ciężko było mi odpowiedzieć. Kiedy chodziłam do technikum nad strojami zajmowałam się głównie w weekendy więc zawsze to długo trwało. Lecz jak teraz mam o niebo więcej czasu, dany strój potrafię zrobić nawet w trakcie tygodnia siedząc nad nim całymi dniami.
9. Czy masz swój ulubiony cosplay, w którym najlepiej się czujesz?
Renn: W przeciągu tych kilku lat.. podczas zrobienia kilku instantów i pełnych cosplayów śmiało mogę stwierdzić, że najlepiej czuję się w Todorokim z Boku no Hero Academia. Kiedy zabieram się za jego stroję nie mogę się doczekać aż je skończę. Sprawiają mi ogrom przyjemności i frajdy.
10. Czy jest wśród stworzonych przez Ciebie cosplayi strój postaci, którą szczególnie lubisz?
Renn: Mam kilka strojów które bardzo lubię, ale najbardziej jeśli o cosplay chodzi jestem dumna ze swojego stroju Todorokiego z setu fantasy i Halloween. 
Renn Cosplayy
11. Podczas tworzenia danego stroju, z jakim materiałem najbardziej lubisz pracować?
Renn: Patrząc na ilość materiałów z którymi współpracowałam najbardziej kocham żakard, taftę, satynę bawełnianą i bawełnę. Nigdy nie miałam z tymi tkaninami większych problemów dlatego tak bardzo je kocham. Poza tym są piękne. Moje serce skradł jeszcze aksamit i welur, jednak z tymi tkaniami nie pracowałam zbyt wiele by móc jakkolwiek więcej się o nich wypowiedzieć.
12. Co jest najtrudniejsze, a co najprzyjemniejsze w tworzeniu cosplayu?
Renn: Najprostsza dla mnie do wykonania jest podstawa stroju.. natomiast więcej zachodu zawsze kosztują mnie dodatki i wykończenia, ale mimo danego trudu jaki jest wymagany to tym najbardziej lubię się zajmować.
13. Wolisz tworzyć cosplaye z gier komputerowych, filmów czy anime?
Renn: Cosplaye tworze głównie z anime/mang chociaż może kiedyś porwę się na jakieś stroje z filmów i gier. Jest kilka które bardzo mnie oczarowały i chciałbym kiedyś je zrealizować.
14. Czy jest jakiś cosplayer/cosplayerka, którą podziwiasz?
Renn: Jest kilka takich osób. Na insagramie i są to osoby z zagranicy: Yumecos, Maul_cosplay, Reika natomiast z Polski to uwielbiam pracę: Orochi, Shappi, The Puddins.
15. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy, jakie cosplaye szykujesz na rok 2018 oraz na 2019?
Renn: Na rok 2018 raczej nic nowego już nie stworzę. Natomiast jeśli chodzi o rok 2019 to mam zaplanowane stroję z Orochim z Boku no Hero Academia i Show by rock i prócz tego pracuję nad projektem własnym na maskaradę i mam jeszcze kilka pomysłów w głowię ale nie wiem czy są one pewne dlatego na obecną chwilę wolę o nich nie wspominać.
Renn Cosplayy
16. Masz może jakieś rady dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z cosplayem?
Renn: Jeśli chodzi o rady to warto pisać do innych osób które siedzą w tym „temacie” dłużej. Zawsze można spytać od czego zacząć np. stylizowanie peruk, makijaż czy sam dobór materiałów jeśli dana osoba odważy się na własnoręczne wykonanie strojów. Fajne są też różnego rodzaje tutoriale na pinterest czy youtube. Można się z tych stron naprawdę sporo nauczyć i sama często tam zaglądam.
17. Czy zajmujesz się też organizowaniem sesji zdjęciowych dla innych cosplayerów i cosplayerek?
Renn: Nigdy nie zajmowałam się fotografią, i raczej to się nie zmieni. Lubię sama sobie zrobić zdjęcia moich stylizacji tworząc różnego rodzaju klimat, ale nie odważyłabym się zrobić zdjęć innym osobom przez brak umiejętności i fachowego sprzętu.
18. Poza cosplayami postaci, tworzysz też własne projekty – czy możesz powiedzieć, co lub kto Cię inspiruje?
Renn: Jeśli chodzi o własne projekty często czerpie inspiracje z gry „Love Nikki” oraz mojej ukochanej projektantki Guo Pei. Prócz tego często przeglądam instagram, pinterest i szukam ciekawych motywów na których mogłabym się skupić. W tym roku urzekły mnie motywy liturgiczne i mój kolejny projekt będzie się tego tyczył. Mam nadzieję, że wyjdzie tak jak go sobie wyobraziłam i zaprojektowałam.
19. Czy ciężko jest zaprojektować własny strój?
Renn: Jeśli chodzi o tworzenie własnych projektów to nigdy nie miałam tym problemów. Ciągle mam w głowie ogrom pomysłów które staram się przelać na papier, gorzej jest jak nagle ucieknie wena.. wtedy jest bardzo trudno, ale wydaję mi się, że to też w dużym stopniu zależy od osoby. Niektórzy potrzebują sporo czasu na wymyślenie czegoś a innym przychodzi to od ręki, ale też jest jedna rzecz na którą bardzo warto uważać. Ktoś mi kiedyś powiedział, że warto trzymać się zasady 3 kolory/3 rodzaje tkanin. W projektach własnych trudno o przesadę i między bogatym pięknym strojem a tandetą jest cienka granica którą bardzo łatwo jest przekroczyć.
20. Czy zdarzyło Ci się, że spotkałaś się z nieuzasadnionym hejtem, który zniechęciłby Cię do tego, co robisz?
Renn: Niestety zdarzyło mi się dostać kilka hejtów. Głównie tyczyły się one mojej sylwetki bądź były to oskarżenia, że w przebraniu nie wyglądam jak ja. Były to wiadomości które sprawiły mi przykrość bo przecież hejt to nic miłego, jednak mimo to dalej się staram i robię to co kocham. Trzeba wiedzieć kiedy słuchać ludzi a kiedy nie, by przez czyjeś słowa nie przestać robić tego co się lubi.
Renn Cosplayy
21. Bywasz na konwentach, jako uczestniczka, twórca atrakcji lub w innym charakterze – lubisz tego typu imprezy?
Renn: Na konwentach bywam rzadko, ale sprawiają mi one przyjemność. Cieszę się gdy mam możliwość pokazania swojego stroju i spotkania się ze znajomymi z którymi na co dzień nie mam szansy się spotkać. Głównie bywam na eventach nich jako uczestnik, ale raz pojawiłam się na konwencie jako juror i poprowadziłam pierwszy w życiu panel. Było to dla mnie ciekawe przeżycie oraz ogromny zaszczyt i chciałabym jeszcze raz być jurorem by nabrać nowego doświadczenia.
22. Czy jeździsz na zagraniczne konwenty?
Renn: Jeśli chodzi o zagraniczne konwenty to nigdy na takim nie byłam, ale chciałabym kiedyś na takim się pojawić. Mam nadzieję, że nadarzy się kiedyś taka okazja i będę mogła zobaczyć jak takie imprezy odbywają się w innych krajach.
23. Jeśli ktoś nigdy nie był na konwencie, w jaki sposób byś go zachęciła do przyjechania na taką imprezę?
Renn: Szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia jak zachęcić inną osobę by wybrała się na konwent, ale zapewne bym opowiedziała, jak wyglądają takie eventy. Kogo można na nich spotkać, jakie są na takich imprezach atrakcje, stoiska i może by się udało.
24. Który konwent najlepiej wspominasz?
Renn: Mam obecnie trzy konwenty które wspominam najlepiej i jest to:
Magnifikon 2018 – ten konwent był dla mnie totalną improwizacją, nawet o nim nie myślałam. Znalazłam się tam przypadkiem i nie żałuję. Miło spędziłam na tym evencie czas. Zdałam cosplayową mature, obejrzałam musical, panowała miła atmosfera i oczywiście spotkałam znajomych.
Animatsuri 2018 – poznałam tam kilka bardzo fajnych osób z którymi do teraz mam kontakt i cieszę się za każdym razem gdy mogę się z tymi osobami zobaczyć, oraz to na tym wydarzeniu byłam pierwszy raz jurorem i dzięki temu nabrałam nowe doświadczenie.
Animecon 2018 – ten konwent również dobrze wspominam dzięki osobom z którymi w głównej mierze go spędziłam i sesji fotograficznej (z tymi samymi osobami) dzięki której nawiązałam współpracę z naprawdę zdolnymi fotografami z którymi liczę na więcej zdjęć i jak na razie wszystko dobrze się zapowiada.
25. Czy jest coś, co Cię zraża do jeżdżenia na konwenty?
Renn: Jedynie co razi mnie w konwentach to błędy organizacyjne i czasem ludzie którzy tworzą różnego rodzaju nieprzyjemne sytuacje których lepiej było by zdecydowanie unikać.
Renn Cosplayy
26. Czy bierzesz udział w konkursach cosplayowych – możesz opowiedzieć o swoich wrażeniach?
Renn: W swoim życiu cosplayowym w konkursach brałam udział 3 razy. Pierwszym mój konkurs odbył się na Japaniconie, ale do tamtego wydarzenia rzadko wracam. Była to moja pierwsza próba co prawda nie udana, ale dała mi sporą motywację by kolejne konkursy były o wiele, wiele lepsze. Kolejne dwa odbyły się na Maskaradzie dwa lata z rzędu w 2017 i 2018 roku, jednak zamiast cosplayu przedstawiałam tam swoje projekty własne i mam nadzieję, że uda mi się też uczestniczyć w tym konkursie w 2019 roku. Bardzo podoba mi się organizacja konkursu na Pyrkonie, nie ma żadnych opóźnień, wszystko jest dobrze zaplanowane a w dodaku z roku na rok, jest coraz lepiej i dają tam dzięki temu większe szanse na zaprezentowanie się. Jednak prócz maskarady, na pewno będę chciała jeszcze startować w innych konkursach chcąc pokazać tym razem swoje cosplaye nad którymi będę pracować w 2019r. bo mimo stresu i tremy jaka zawsze mi towarzyszy, jestem szczęśliwa, że mam szanse pokazać to nad czym się napracowałam.
27. Masz inne hobby, poza zajęciami wspomnianymi powyżej?
Renn: Prócz szycia i projektowania bawię się w różnego rodzaju charakteryzacje, makijaże artystyczne, pianie opowiadań i rysowanie. Zamierzam stworzyć swoją mangę i liczę, że te pasję będę tak samo intensywnie rozwijać jak cosplay i swoje projekty własne.
28. Czy interesujesz się mangą i anime?
Renn: Jeśli chodzi o anime obejrzałam dotychczas naprawdę mało serii i rzadko je oglądam, ale od czasu do czasu lubię obejrzeć daną serie jeśli natrafię na coś w swoim guście. Bardziej niż anime interesuję się mangą ze względu na fakt, iż sama chcę takową stworzyć. Lubie oglądać prace rysowników, widzieć różnorodność kreski i niesamowicie stworzone kadry. Jest to dla mnie niczym magia, że mimo iż to tylko rysunek to on posiada własne życie i potrafi wpłynąć na ludzki umysł.
29. Lubisz czytać mangę lub książki? Czy masz ulubionych autorów mang lub książek?
Renn: Uwielbiam czytać i dodatkowo kolekcjonować to co przeczytałam. Aktualnie posiadam dość sporą kolekcje mang i książek która nadal się poszerza. Jeśli chodzi o mangi to mam 3 autorów których często szukam prace i są to: Yana Toboso, Aya Kanno, Tsukiji Nao, Kohei Horikoshi. A jeśli o książki chodzi to lubię kilka dzieł Stephena Kinga, J.K. Rowling, Remigiusz Mróz i kilku innych.
30. Masz jakiś ulubiony film, serial albo anime?
Renn: Kocham filmy Tima Burtona, Disneya, kilka filmów od Marvela i DC. Prócz tego przemawiają do mnie filmy psychologiczne, horrory, thirell'y. Cieżko wybrać które filmy lubię najbardziej ale na pewno będzie to Deadpool, Venom, Alicja w Krainie czarów, Piraci z Karaibów, przerwana lekcja muzyki i wiele, wiele innych. Szczególnie też lubię filmy animowane. Przykładami są: Hotel Transylwania, księżniczki Disneya, Sklep dla samobujców, Gnijąca Panna Młoda i również wiele, wiele innych. Natomiast z anime mam kilka tytułów które zawsze będę nosić w sercu są to: Boku No Hero Academia, Rozen Maiden, Violet Evergarden, Kuroshitsuji (ale tylko na podstawie mangi), Sailor Moon, Orange.. mam jeszcze kilka tytułów, ale też za dużo by wymieniać. Jednak najważniejsze dla mnie są pierwsze trzy. Z seriali też mam kilka ulubionych serii, głównie oglądam je na Netflixie. Są to: Stranger Things, Rivendale, Chilling adwentures of Sabrina i kilka innych.
Renn Cosplayy
31. Wolisz anime czy animowane filmy, produkowane przez np. DreamWorks, Pixar albo Disneya?
Renn: Jeśli chodzi o filmy Dream Works, Pixar i Disneya a anime, to są one dla mnie na równi. Mimo, iż są to produkcje animowane są to dla mnie dwa różne światy, które dzieli i łączy wiele czynników na które zwracam uwagę przez co nie jestem w stanie wybrać co wolę bardziej.
32. Jakiej muzyki słuchasz? Czy ona w jakiś sposób nastraja Cię do pracy, poprawia nastrój, inspiruje?
Renn: Z muzyki lubię naprawdę sporo gatunków. Słucham: rock, j-rock, rock'n droll, jazz, dark country, muzyka klasyczna i operowa, muzyka filmowa i serialowa, pop, trochę k-pop, endingi i openingi anime. Muzyka ma na mnie ogromny wpływ. Pomaga mi na różnego rodzaje nastroje, inspiruje mnie. Często pomaga w powrocie weny. Umila czas pracy i na dzień dzisiejszy nie wyobrażam sobie by zabrakło muzyki w moim życiu.
33. Czy masz ulubione zwierzę? Niekoniecznie z naszego świata, ale może z anime, filmu czy gry?
Renn: Mam kilka ulubionych zwierząt. Są to koty, nietoperze, węże, sowy, lisy, papużki i kilka zwierzą z filmu „Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć” Sama posiadam kociaka. Ma około 5 lat i jest naprawdę wspaniałym zwierzęciem które ogromnie wiele dla mnie znaczy. Moja mama ma jeszcze psa którego też lubię i często się nim opiekuje, jednakże zdecydowanie wolę koty i to z nimi od najmłodszych lat się wychowuję.
34. Czy są jacyś youtuberzy, których filmiki oglądasz na bieżąco?
Renn: Szczerze powiedziawszy nie mam ulubionego Youtubera. Na YouTube wchodzę tylko posłuchać muzyki i na tym się kończy moja przygoda na tej stronie.
35. Masz jakieś plany na najbliższą przyszłość, niezwiązane z cosplayem?
Renn: Jeśli chodzi o moją przyszłość mam kilka planów, o niektórych wspomniałam wcześniej. Stworzenie mangi, zajęcie się projektowaniem kostiumów i charakteryzajcą. Natomiast resztę zachowam dla siebie.
Renn Cosplayy
36. Czy na zakończenie zechciałabyś coś dodać?
Renn: Chciałam bardzo podziękować za możliwość udzielenia wywiadu, to naprawdę fajne, że dajesz szanse innym by mogli o sobie opowiedzieć.
Ja również dziękuję :) Było mi bardzo miło! A Was serdecznie zapraszam tutaj: KLIK!
I tutaj: KLIK!

Komentarze

  1. Bardzo ciekawy wywiad. Piekne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hejt jest zawsze i wszędzie ale to pewnie zazdrość bo naszym zdaniem odwalasz kawał genialnej roboty :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Lauri, organizatorką NiuConu

PORADNIK: JAK ZROBIĆ PRELEKCJĘ I NIE ZWARIOWAĆ?!

Przyjaciele i znajomi :)