EXCLUSIVE: wywiad z Tsukyo

Witam wszystkich w pierwszym wpisie, który pojawia się od bardzo dawna… Po tak długiej przerwie chciałabym zacząć od czegoś przyjemnego – przed Wami wywiad z cosplayerką, którą miałam przyjemność poznać osobiście, poznajcie Tsukyo! Pozwolicie, że zanim przejdziemy do części właściwej, trochę powspominam… Z Tsukyo spotkałam się w 2012 roku (o, patrzcie, jest 2016 i świat jakoś nie zawierza się kończyć, coś takiego), gdy wraz z Magdą i Adrianem przyjechaliśmy na Magnificon do Krakowa. Stanęliśmy w trójkę przed Galerią Krakowską i zastanawialiśmy się, jaki kierunek obrać… I wtedy przeszła obok nas spora grupka osób, jedna dziewczyna krzyknęła do nas: „Witam konwentowiczów!” – to była Tsukyo. Gdyby nie ona nie wiem czy trafilibyśmy szczęśliwie na nocleg, a później na konwent. Widziałam się z nią jeszcze parokrotnie, niestety, zawsze przelotnie – mam nadzieję, że w przyszłości będziemy miały jeszcze nieraz okazję, żeby pogadać ;) Koniecznie odwiedźcie jej fanpage: KLIK! A teraz już nie przedłużając, zapraszam na wywiad!
Tsukyo
1.      W jakich okolicznościach, dzięki komu zainteresowałaś się cosplayem?
Tsukyo: Głównie przez Oświęcimski Klub Anime, w którym znajdowały się osoby zajmujące się
Tsukyo
cosplayem. W tamtym czasie poznałam Taisho podczas „Ferii z fantastyką” przez którą bardziej zagłębiałam się w naukę szycia itd. Na starym forum cosplayowym znalazłam grupkę, której brakowało Kaito z Vocaloidów do występu. Zgłosiłam się, a dalej już jakoś poszło ;)
2.      Od jak dawna jesteś cosplayerką?
Tsukyo: Pierwsze próby cosplayowe podejmowałam w 2011 roku, jednak pełny strój, z którego byłam w miarę zadowolona uszyłam na B-xasscon 3 w 2012 roku.
3.      Skąd wziął się Twój pseudonim?
Tsukyo: Obecnie posługuję się dwoma, bardziej oficjalny „Tsukyo” zapożyczyłam z serii „Gintama” – od postaci Tsukuyo. Drugi „Jajko” został zapoczątkowany przez Eli, w formie żartu zgłosiła naszą scenkę z „Fairy Tail” jako „Dzikie Kabanosy, Jajko jako Natsu…” i jakoś się przyjęło.
4.      Czy kierujesz się jakimiś kryteriami przy wyborze postaci, której cosplay chcesz zrobić? Czy jest to raczej spontaniczna reakcja, kiedy widzisz jakąś bohaterkę/bohatera z m&a/filmu/gry i wiesz, że chcesz zrobić jej cosplay?
Tsukyo: To zależy głównie od moich znajomych. Nie lubię sama bawić się w cosplay, zazwyczaj jestem wciągana w grupki. Jednak jeśli pojawia się w jakiejś serii postać, która przypomina mnie z charakteru to mam takie „MUSZĘ”. Np. Soul z „Soul Eatera” ;)
Tsukyo
    5.      To pracochłonne hobby, ile czasu zajmuje ci przygotowanie jednego stroju?
Tsukyo: Mam bardzo mało czasu wolnego, który mogę poświęcać na hobby. Gdy siedzę przy maszynie non stop zajmuje mi to do tygodnia czasu, jednak przez tryb życia studenta schodzi to do nawet miesiąca na jeden strój.
    6.      Czy masz swój ulubiony cosplay?
Tsukyo: Aktualnie jest to Seo z Gekkan „Shoujo Nozaki-kun”. Chociaż jeszcze dopieszczam ten strój.
    7.      Czy jest wśród stworzonych przez Ciebie cosplayi strój postaci, z którą się utożsamiasz, którą szczególnie lubisz?
Tsukyo: Nie trudno zgadnąć, Soul Evans z „Soul Eatera”.
    8.      Podczas tworzenia danego stroju z jakim materiałem najbardziej lubisz pracować? Co jest najtrudniejsze, a co najprzyjemniejsze w tworzeniu cosplayu?
Tsukyo: Lubię pracować z Eko-skórą i streczem. Są zazwyczaj nie rozciągliwe i łatwo nanosić na nie wykroje, a należę do leniwych osób. Uwielbiam robić niewielkie elementy z pianki jak np. kajdany Morgiany z „Magi”. Dla mnie najgorszą częścią cosplayu jest makijaż. Nie rozumiem zastosowania sztucznych rzęs czy różu, naprawdę słabo się na tym znam. Dosłownie moja pięta Achillesa.
9.      Czy jest jakiś cosplayer/cosplayerka, którą podziwiasz?
Tsukyo: Od 5 lat niezmiennie najbardziej podziwiam grupę youtubową cosplayerską VANDETTA. Zawsze największy pociąg miałam do CMVek.
10.  Nad jakimi cosplayami będziesz pracować, może już pracujesz, w 2016 roku?
Tsukyo: Aktualnie pracuję nad dwoma strojami, Kazuma z „Noragami” oraz „Shinoa z Owari no Seraph”. Reszta planów jest bardzo ruchoma.
Tsukyo
11.  Czy zdarza Ci się, że krytyka, nieuzasadniony hejt, zniechęca Cię do tego, co robisz?
Tsukyo: Krytykę przyjmuję na klatę. Wysłucham, przeanalizuję czy mogę coś poprawić. Jeśli krytyka okazuje się być bezpodstawnym hejtem, nie biorę jej pod uwagę. Za bardzo lubię to, co robię by jakieś komentarze miałyby mnie zniechęcić. Traktuję to hobby jako odskocznie od rzeczywistości, a nie źródło problemów ;)
12.   Czy poza cosplayem masz inne hobby?
Tsukyo: Mam, jednak nie będę go wymieniać.
13.  Bywasz na konwentach, lubisz tego typu imprezy?
Tsukyo: Uwielbiam! Może teraz nieco mniej, niż kiedyś, ale lubię konwenty. Zgromadzenie w jednym miejscu ekipy z całej Polski i nie tylko… nie zdarza się codziennie.
14.  Który konwent najlepiej wspominasz?
Tsukyo: Animatsuri 2015.
15.  Czy jest coś, co Cię zraża do jeżdżenia na konwenty?
Tsukyo: Hejty na wszystko, wszystkich, wszędzie i zawsze. Stoisz sobie spokojnie pod salą,
Tsukyo
podchodzi do ciebie random i zaczyna obgadywać Bogu Ducha winną cosplayerkę, która np. ma kiepskiej jakości perukę.
16.  Lubisz czytać mangę lub książki?
Tsukyo: Tak, czytam sporo książek, mang mam ponad 200 w tym momencie. Pewnie gdyby nie cosplay, byłoby ich więcej.
17.  Czy masz swoje ulubione tytuły, autorów?
Tsukyo: Atsushi Ookubo, Hiromu Arakawa.
18.  Jaki jest Twój ulubiony film, serial albo anime?
Tsukyo: Nie mam jednego ulubionego filmu ani anime. Orange is the New Black jest póki co moim faworytem w serialach.
19.  Które z obejrzanych przez Ciebie w tym roku anime (zarówno odcinkowe jak i pełnometrażowe, jeśli oglądałeś) uważasz za najlepsze i warte polecenia?
Tsukyo: Niestety nic nie chwyciło mnie za serce na tyle, by zapadło w pamięci.
20.  Które z przeczytanych przez Ciebie w tym roku mang uważasz za najlepsze i warte polecenia?
Tsukyo: One-Punch Man
21.  Jakiej muzyki słuchasz? Czy ona w jakiś sposób nastraja Cię do pracy, poprawia nastrój?
Tsukyo: Różnej, do nauki głównie klasycznej (gdyż koleżanka w mojej obecności takiej słucha), gdy naprawdę mam problem z jakimś strojem leci disco polo. Do każdej czynności coś innego.
Tsukyo
    22.  Czy masz ulubione zwierzę? Niekoniecznie z naszego świata, ale może z anime, filmu czy gry?
Tsukyo: Niezbyt oryginalnie, ale kot.
    23.  Masz jakieś plany na najbliższą przyszłość?
Tsukyo: Zdać sesję na uczelniach ;)
Nie da się ukryć, z tym ostatnim bardzo się zgadzam i życzę Ci powodzenia^^ Bardzo dziękuję Tsukyo, że poświęciła mi tyle czasu i energii, aby odpowiedzieć na moje pytania! Życzę Ci powodzenia w dalszej karierze i coraz liczniejszego grona fanów, ściskam mocno! Obyśmy miały w końcu chwilę czasu, aby się kiedyś spotkać i pogadać na spokojnie ;) Zapraszam wszystkich zainteresowanych do polubienia jej fp: KLIK!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Lauri, organizatorką NiuConu

PORADNIK: JAK ZROBIĆ PRELEKCJĘ I NIE ZWARIOWAĆ?!

EXCLUSIVE: wywiad z Renn Cosplayy

Przyjaciele i znajomi :)