EXCLUSIVE: wywiad z Proxsimslaw

  Witam Was po dość długiej przerwie :) Dziś chcę Was zaprosić do lektury wywiadu, który udzielił mi Proxsimslaw - zapraszam też na jego stronę na Facebooku: KLIK! 
Proxsimslaw
1. Witam Cię na moim blogu i serdecznie dziękuję, że zgodziłeś się udzielić mi wywiadu – pozwól, że oddam Ci w całości pierwsze pytanie, proszę, opowiedz o sobie?
Proxsimslaw: W internecie jestem znany jako Proxsimslaw, a w rzeczywistości na imię mam Bartek. Jestem 18 letnim uczniem technikum informatycznego. Urodziłem się i nadal mieszkam na Śląsku. Jako że muszę skądś czerpać inspiracje to jestem mocno wciągnięty w świat gier. Cosplay’em zacząłem się zajmować z powodu swojej dużej nieśmiałości, kiedyś byłem bardzo aspołeczną osobą, ale pewnego dnia pomyślałem że chcę to zmienić i jako terapię rzuciłem się na głęboką wodę jaką jest wyjście w stroju do ludzi z którymi trzeba nawiązywać kontakt.
2. Proxsimslaw – czy możesz przybliżyć nam genezę Twojego pseudonimu?
Proxsimslaw: Nick ten powstał około 6 lat temu kiedy dowiedziałem się o serii na youtube „Gothic prawdziwa historia” gdzie była postać posiadająca imię takie jak postać z filmu „Gladiator” mianowicie Proximo, po pewnych modyfikacjach powstał nick Proxsimslaw, który sprawia trudności w wypowiadaniu wielu osobą, dlatego ludzie mówią do mnie Proxiu.
3. W jakich okolicznościach, dzięki komu zainteresowałeś się cosplayem? Od jak dawna jesteś cosplayerem?
Proxsimslaw:Szczerze, nie jestem pewien kiedy pierwszy raz natrafiłem na cokolwiek związanego z cosplay’em, ale mam jakieś przebłyski że było to jeszcze za czasów gdy istniał kanał „Hyper” który był związanych głównie z grami i na którym w materiałach zdarzały się jakieś wzmianki o cosplay’u. Natomiast cosplayerem jestem od 2 lat.
4. Czy kierujesz się jakimiś kryteriami przy wyborze postaci, której cosplay chcesz zrobić? Czy jest to raczej spontaniczna reakcja, kiedy widzisz jakiejś bohaterki z m&a/filmu/gry, automatycznie wiesz, że chcesz zrobić cosplay?
Proxsimslaw: Jest z tym różnie. Czasem mam takie momenty kiedy widzę postać i myślę sobie, że po prostu muszę zrobić jej cosplay, a czasem jest to proces przeszukiwania różnych serii w poszukiwaniu pasującego do mnie stroju.
5. Jaki był Twój pierwszy cosplay?
Proxsimslaw: Moim pierwszym cosplay’em była postać o imieniu Rengar z gry „League of Legends”. Strój ten robiłem na konkurs który odbył się podczas Intel Extreme Masters 2014 w Katowicach i na który się dostałem co było moim indywidualnym sukcesem.
Proxsimslaw
6. To pracochłonne hobby, ile czasu zajmuje ci przygotowanie jednego stroju?
Proxsimslaw: Zależy od złożoności stroju i nie mam tu na myśli wcale ogromu stroju ale wszystkie detale oraz najmniejsze elementy które sprawiają że strój jest po prostu idealny. Średnio robienie jednego stroju mieści się pomiędzy 2-4 tygodniamu.
7. Czy masz swój ulubiony cosplay?
Proxsimslaw: Z tych, które zrobiłem do tej pory moim ulubionym zdecydowanie jest cosplay Link’a z “The Legend of Zelda”, ale wiem że jeśli moje plany na ten rok wypalą to będę miał nowy ulubiony cosplay.
8. Czy jest wśród stworzonych przez Ciebie cosplayi strój postaci, z którą się utożsamiasz, którą szczególnie lubisz?
Proxsimslaw: Każda postać której strój zrobiłem posiada pewną cechę z którą się utożsamiam, lecz niestety z żadną z nich nie utożsamiam się w 100%. Możliwe że w przyszłości uda mi się zrobić strój takowej postaci.
9. Podczas tworzenia danego stroju, z jakim materiałem najbardziej lubisz pracować?
Proxsimslaw: Moim ulubionym materiałem definitywnie jest Pianka EVA. Jest to materiał którego najwięcej używam do tworzenia zbroi, broni oraz innym elementów.
10. Co jest najtrudniejsze, a co najprzyjemniejsze w tworzeniu cosplayu?
Proxsimslaw: Najwięcej trudności sprawia mi szycie przez to, że wciąż się tego uczę, a nie robiłem tego przed rozpocząciem swojej przygody z cosplay’em. Z kolei najbardziej lubię tworzyć broń oraz każdy tego typu ekwipunek postaci.
Proxsimslaw
11. Wolisz tworzyć cosplaye z gier komputerowych, filmów czy anime?
Proxsimslaw: Definitywnie z gier komputerowych. O wiele łatwiej mi w nich znaleźć postać na którą czuję, że pasuję, ale w planach mam również stroje postaci z anime.
12. Czy jest jakiś cosplayer/cosplayerka, którą podziwiasz?
Proxsimslaw: Są 2 cosplay’erki zza granicy oraz jedna z Polski. Pierwszą jest Reika którą podziwiam za to jak perfekcyjnie dobiera postacie, wykonuje strój oraz charakteryzuje się do nich, w każdym ze swoich strojów wygląda jak 1:1 z postacią. Drugą cosplay’erką zza granicy jest Kinpatsu, ją natomiast podziwiam za genialne wykonanie swoich strój. Zawsze wyglądają ładnie, są dobrze odtworzone i dopracowane. Polską cosplayerką jest Shappi, u której podziwiam to jak szybko oraz dokładnie tworzy nowe stroje przy jednoczesnych częstych wyjazdach na różne event’y.
13. Czy zdarza Ci się, że krytyka, nieuzasadniony hejt, zniechęca Cię do tego, co robisz?
Proxsimslaw: Krytyka jakoś mocno na mnie nie działa, ale czasem czuję zniechęcenie kiedy nikt nie docenia tego co tworzę.
14. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy, jakie cosplaye szykujesz na rok 2017?
Proxsimslaw: Jak na razie mam 3 pewne stroje z czego mogę powiedzieć o 2. Jednym z nich jest strój Wiktora z „Yuri on Ice” który szykuję na tegoroczny Pyrkon, natomiast drugim jest cosplay Nick’a z filmu „Zootopia” z którym chciałbym zdążyć na Animefest.
15. Bywasz na konwentach, lubisz tego typu imprezy?
Proxsimslaw: Staram się jeździć na tyle konwentów oraz imprez gaming’owych na ile tylko mogę. Bardzo lubię poruszać się w stroju między ludźmi którzy nie uznają tego za coś dziwnego. Jest to też zawsze okazja do spotkania się ze znajomymi.
Proxsimslaw
16. Jeśli ktoś nigdy nie był na konwencie, w jaki sposób byś go zachęcił do przyjechania na taką imprezę?
Proxsimslaw: Przede wszystkim na konwentach każdym może być sobą. To co na co dzień ludzie w szkole, pracy czy na ulicy uważają za dziwne na konwentach jest akceptowane (oczywiście w granicach moralności).
17. Który konwent najlepiej wspominasz?
Proxsimslaw: Nie jestem pewien czy można to jeszcze uznać za konwent ale moim ulubionym event’em jest Pyrkon. Składają się na to 2 rzeczy. Przede wszystkim jest to chyba największy event w Polsce co sprtawia że jest na nim ogromna ilość cosplay’erów. Drugim powodem jest to iż zjeżdżają się na niego wszyscy co sprawia, że mogę się tam spotkać z wieloma znajomymi.
18. Czy bierzesz udział w konkursach cosplayowych – możesz opowiedzieć o swoich wrażeniach?
Proxsimslaw: W życiu brałem udział w 2 konkursach i było to dosłownie po to żeby przełamać lody i strach przed występem na scenie. Natomiast planuję przygotowania do poważniejszego konkursu cosplay.
19. Czy jest coś, co Cię zraża do jeżdżenia na konwenty?
Proxsimslaw: Raczej nie i myślę że jeśli w przyszłości coś takiego się pojawi to po prostu to zignoruję.
20. Czy poza cosplayem masz inne hobby?
Proxsimslaw: Jako że jestem dość leniwym człowiekiem, a cosplay jest czasochłonny to nie posiadam innego hobby.
Proxsimslaw
21. Czy interesujesz się mangą i anime?
Proxsimslaw: Ostatnimi czasy raczej mało się tym interesuję, ale zdarza mi się obejrzeć jakieś anime.
22. Lubisz czytać mangę lub książki?
Proxsimslaw: Nie czytam dużo, ale jeśli znajdę książkę dla siebie to potrafi mnie ona wciągnąć na długie godziny.
23. Czy masz ulubionych autorów mang lub książek?
Proxsimslaw: Niestety nie posiadam ulubionych autorów.
24. Masz jakiś ulubiony film, serial albo anime?
Proxsimslaw: Ciężko jest wybrać coś ulubionego z tego wszystkiego co oglądałem, ale myślę że moim ulubionym anime jest „Fullmetal Alchemist Brotherhood”. Jest to tytuł do którego zawsze wracam z wielką chęcią.
25. Wolisz anime czy animowane filmy, produkowane przez np. DreamWorks, Pixar albo Disneya?
Proxsimslaw: Lubię je na tym samym poziomię. Zarówno anime jak I filmy animowane produkowane przez powyższe studia dostarczają różnych wrażeń przez co nie potrafię wybrać pomiędzy nimi.
Proxsimslaw
26. Jakiej muzyki słuchasz? Czy ona w jakiś sposób nastraja Cię do pracy, poprawia nastrój, inspiruje?
Proxsimslaw: Najczęściej słucham soundtrack’ów z anime, gier oraz filmów, ale zdarza mi się również posłuchać czegoś w klimatach muzyki celtyckiej oraz klasycznej.
27. Czy masz ulubione zwierzę? Niekoniecznie z naszego świata, ale może z anime, filmu czy gry?
Proxsimslaw: Zawsze chciałem mieć Pingwina. Niestety w naszym klimacie nie jest to możliwe, ale może kiedyś to się zmieni.
28. Czy są jacyś youtuberzy, których filmiki oglądasz na bieżąco?
Proxsimslaw: Na youtube głównie słucham muzyki oraz oglądam to co akurat wpadnie mi w oko.
29. Masz jakieś plany na najbliższą przyszłość, niezwiązane z cosplayem?
Proxsimslaw: Chcę rozwinąć swoją działalność streamerską na twitch.tv
30. Czy na zakończenie zechciałabyś coś dodać?
Proxsimslaw: Chciałbym powiedzieć wszystkim tym, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z cosplay’em lub planują ją zacząć aby nie bali się tego. Społeczność cosplay’owa to naprawdę wspaniali i nie groźni ludzie gotowi do pomocy oraz udzielenia rady.
Bardzo dziękuję za wywiad - i zgadzam się, społeczność copslayerów jest naprawdę wspaniała! Wszystkich zainteresowanych zapraszam na stronę Proximslawa - KLIK!

Komentarze

  1. Oj tam, żadna przerwa nie jest długa
    A czekać na posty na tak fajnym blogu to oczywiście że warto.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też miałyśmy problem z przeczytaniem nicku! Proxiu bardziej nam odpowiada :P 4 tygodnie pracy ale efekty wynagradzają wszystko :)
    Wiktora w Twoim wydaniu bardzo chętnie zobaczymy ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Lauri, organizatorką NiuConu

PORADNIK: JAK ZROBIĆ PRELEKCJĘ I NIE ZWARIOWAĆ?!

EXCLUSIVE: wywiad z Renn Cosplayy

Przyjaciele i znajomi :)