EXCLUSIVE: wywiad z Daoru Project

Witam wszystkich :) Mam nadzieję, że chociaż jest zimno i biało spędzacie miło czas :) Dzisiaj chcę Was zaprosić do przeczytania nowego wywiadu, z naprawdę utalentowanym duetem cosplayerek, które bardzo lubię i które zdecydowanie powinniście wpaść na Facebooku: KLIK!  Serdecznie zapraszam!
Daoru Project
1. Witam Was na moim blogu i serdecznie dziękuję, że zgodziłyście się udzielić mi wywiadu – pozwól, że oddam Wam w całości pierwsze pytanie, proszę, opowiedzcie o sobie?
Daoru Project: W sumie nie ma o czym opowiadać, jesteśmy zwykłymi dziewczynami, biednymi studenciakami, które chcą się dobrze bawić robiąc z siebie dziwaki w kolorowych strojach… Nah, dziwaków nie musimy z siebie robić, to mamy w genach :D Rocznikowo mamy 22 lata (Frost) i 21 (Aconite). Mieszkamy w pięknym mieście wojewódzkim – Opole, zadupie z ratuszem i fajnym zoo. Zapraszamy. Co jeszcze? Mamy duży dystans do siebie, lubimy sobie pośmieszkować. Ogólnie jesteśmy fajne, lubcie nas pls. Podbijajcie na konwentach, lubimy rozmawiać z ludźmi ;)
2. Daoru Project - czy możecie przybliżyć nam genezę Waszego pseudonimu?
Daoru Project: Z naszą nazwą wiąże się w sumie zabawna historia… Zacznijmy od tego, że bardzo długo nie potrafiłyśmy jej wymyślić i przez jakieś półtora roku wstrzymywałyśmy się przez to z założeniem fanpage’a. Szukałyśmy czegoś oryginalnego, powiedzmy że wyszło xD Chciałyśmy coś w innym języku, padło na łacinę, pozmieniałyśmy kilka literek i oto my! Śmieszna część tego to to, że wyszukując nas na Google grafice wyskakują same krówki, dlatego postanowiłyśmy, że będą one naszą maskotką. 
Daoru Project
3. W jakich okolicznościach, dzięki komu zainteresowałyście się cosplayem? Od jak dawna jesteście cosplayerkami?
Daoru Project: Trudne pytanie. Obie zaczęłyśmy się interesować cosplayem w innym czasie, Aconite była pierwsza, choć jeszcze wtedy się nie znałyśmy. Jej pasja zaczęła się już jakoś w podstawówce, dużo o tym czytała i śledziła cosplayerów. Raczej nie myślała, że kiedyś też będzie się tym zajmować. Co do Frosta zaczęło się dopiero w liceum, gdy odkryła stronę worldofcosplay. A cosplayujemy już od około czterech lat.
4. Czy kierujecie się jakimiś kryteriami przy wyborze postaci, której cosplay chcecie zrobić? Czy jest to raczej spontaniczna reakcja, kiedy widzicie bohaterki z m&a/filmu/gry, automatycznie wiecie, że chcecie zrobić cosplay?
Daoru Project: Każda z nas kieruje się czymś innym. Frost patrzy głównie na design stroju, lubi wyzwania i stroje które zrobią – może kiedyś – wow. Aconite kieruje się sympatią do danej postaci i trochę podobieństwem do niej. 
Daoru Project
 5. Jakie były Wasze pierwsze cosplaye?
Daoru Project: Hmm. Pierwszymi postaciami na pewno byli Jack Frost i Elsa (wiemy, oryginalnie – choć wtedy nie byli jeszcze tak popularni). Zabawne jest to, że zrobiliśmy ich w pełnych strojach… w środku lata :D
6. To pracochłonne hobby, ile czasu zajmuje przygotowanie jednego stroju?
Daoru Project: To zależy czy jesteśmy pod presją czasu i jaki jest stopień trudności! Na początku zajmowało nam to o wiele więcej czasu niż teraz. Z każdym nowym strojem nabieramy więcej doświadczenia. Na przykład nasze stroje z Owari – które szczerze mówiąc łatwe nie były – zrobiłyśmy w dwa tygodnie. Oczywiście siedząc nad nimi dnie i noce. Z kolei ostatnie nasze stroje (Vocaloid – mistletoe) zajęły nam około półtora miesiąca. Widać więc, że jest naprawdę różnie! 
Daoru Project
 7. Czy macie swój ulubiony cosplay?
Daoru Project: Każdy jest kochany tak samo :D A na poważnie, u Aconite jest to ostatni jej strój Rin Kagamine z Mistletoe oraz na równi lolicie kimono stylizowane na Sesshomaru (InuYasha). U Frosta – Sauron (Silmarilion), niezmiennie najukochańszy od Pyrkonu.
8. Czy jest wśród stworzonych przez Was cosplayi strój postaci, z którą się utożsamiacie, którą szczególnie lubicie?
Daoru Project: A bo to jedna. Zwracamy na to uwagę przy doborze postaci. Frost najbardziej pasuje charakterem na „sassy” postacie (Ferid, Lucjusz Malfoy, Sauron oczywiście). Jeśli chodzi o Aconite utożsamia się z większością, najbardziej z Krul (OnS) i Polską (APH). 
Daoru Project
9. Podczas tworzenia danego stroju, z jakim materiałem najbardziej lubicie pracować?
Daoru Project: Z takim, który nam pasuje fakturą i kolorem. I CENĄ :D Jesteśmy biedne studenty. Lubimy karton :D
10. Co jest najtrudniejsze, a co najprzyjemniejsze w tworzeniu cosplayu?
Daoru Project: Dla każdej z nas co innego, uzupełniamy się. Frost lubi „pierdołki”, czyli dodatki do strojów, propsy itp. Aconite – szycie to życie. Najtrudniejsze są dla nas tajemnice mejkapu! Jak oni zakrywają te brwi…? 
Daoru Project
11. Czy jest jakiś cosplayer/cosplayerka, którą podziwiacie, która jest dla Was wzorem?
Daoru Project: Verrett, Maul Cosplay, Okasynka, Yu Wong, A.K.Wirru, Issabel Cosplay & other, Sue Cosplay, Tawii Szöllösy,
12. Czy zdarza Ci się, że krytyka, nieuzasadniony hejt, zniechęca do tego, co robicie?
Daoru Project: Jakoś specjalnie nas nie hejtują. Albo po prostu mało nas to interesuje. Potrafimy wysłuchać krytyki, ale spotykamy się głównie z pozytywnym odbiorem. 
Daoru Project
13. Czy poza cosplayem macie inne hobby?
Daoru Project: Frost ma gry. Nie ma życia. Aconite ma harcerstwo, zuchy, organizacje eventów, lalki, horrory. subkultury (..) i takie tam. Razem lubimy robić maratony filmowe, organizować imprezy tematyczne ( co można zobaczyć po naszym sylwestrze).
14. Bywacie na konwentach, lubicie tego typu imprezy?
Daoru Project: Bywamy, na tyle często jak mamy czas i fundusze. Przeważnie dla ludzi i cosplayu. Lubimy nawiązywać nowe znajomości. 
Daoru Project
15. Jeśli ktoś nigdy nie był na konwencie, w jaki sposób byście go zachęciły do przyjechania na taką imprezę?
Daoru Project: „Ej, cho! Będzie fajnie! W sumie… nie masz nic do gadania, jedziesz z nami”. W 90% tak namawiamy naszych znajomych, stawiamy ich przed faktem dokonanym >D I T O DZIAŁA.
16. Który konwent najlepiej wspominacie?
Daoru Project: Tsuru, każdą dotychczasową edycję i Love 2016. 
Daoru Project
17. Czy bierzecie udział w konkursach cosplayowych – możecie opowiedzieć o swoich wrażeniach?
Daoru Project: Od niedawna tak, dobrze się z przy tym bawimy, choć na początku było ciężko się przełamać z nieśmiałością, zwłaszcza u Frosta. Aconite nie zna pojęcia „trema” :I Ktoś kto w przedszkolu wyrwał koleżance na scenie mikrofon nie może mieć tremy xD
18. Czy jest coś, co zraża do jeżdżenia na konwenty?
Daoru Project: Hejterzy. Głupi ludzie (heh) i środowisko. Prawda jest taka, że środowisko cosplayowe nie jest różowe i słodziutkie, choć my się zadajemy z bardzo fajnymi ludźmi ;) Zraża też sposób organizacji niektórych konwentów, nie oszukujmy się, czasem porażka to mało powiedziane.
Daoru Project
19. Macie fanpage na Facebooku – czy dzięki koncie na tym portalu, grono odbiorców ciągle się poszerza?
Daoru Project: Tak i cieszymy się każdą nową osóbką, która docenia naszą pracę i nas obserwuje. To miłe, gdy innym też się podoba to co robimy.
20. Kiedy, w jakich okolicznościach zainteresowałyście się mangą i anime?
Daoru Project: Szczerze? Nie skupiamy się już na tym, troszeczkę z tego… wyrosłyśmy? Mało które serie nam się teraz podobają. Aconite zaczęła w podstawówce, Frost w liceum. 
Daoru Project
 21. Lubicie czytać mangę lub książki?
Bardziej książki, zdecydowanie, ale mamy kilka ulubionych serii mang. Książkowe nerdy, yo.
22. Czy macie ulubionych autorów mang lub książek?
Daoru Project: Nie będziemy się rozpisywać o osobnych, bo by nam czasu nie starczyło, więc napiszemy tych wspólnych. Anne Rice, J.K.Rowling, J.R.R.Tolkien… yyy… I ze wspólnych to tyle! :D Mamy różne gusta. 
Daoru Project
 23. Macie jakiś ulubiony film, serial albo anime?
Daoru Project: Filmy: Chyba wszystkie wersje Draculi, Upiór w operze, Kroniki wampirów, Harry Potter, Władca Pierścionka, Hobbit. Lubimy horrory.
Seriale: Supernatural, Sherlock, American Horror Story, Gra o Tron, Agenci Tarczy, Królowe Krzyku <3
Anime… tylko u Aconite :D : SAO, Owari no Seraph, Spirited Away
24. Wolicie anime czy animowane filmy, produkowane przez np. DreamWorks, Pixar albo Disneya?
Daoru Project: Bardziej do gustu przypadają nam filmy animowane. Potwierdzeniem tego jest to, że znamy całą playlistę piosenek z bajek na pamięć. Podobno nie mamy czasu… 
Daoru Project
25. Jakiej muzyki słuchacie? Czy ona w jakiś sposób nastraja Was do pracy, poprawia nastrój, inspiruje?
Daoru Project: Do pracy najlepiej motywują nas playlisty: High School Musical (WE ALL IN THIS TOGETHER), piosenki disney’a itp. A ogólnie słuchamy tego, co wpadnie nam w ucho, muzyka to muzyka, po co się ograniczać.
26. Czy macie ulubione zwierzę? Niekoniecznie z naszego świata, ale może z anime, filmu czy gry?
Daoru Project: Frost lubi węże. Takie małe makaroniki. Słodkie. Aconite lubi wszystkie zwierzątka, najbardziej czarne koty i kruki bo jest czarownicą (for real, uciekajcie) 
Daoru Project
 27. Czy są jacyś youtuberzy, których filmiki oglądacie na bieżąco?
Daoru Project: O rany. Można wymieniać! Lakarnum, Yooczok, Poszukiwacz, Pewdie, Marco Kubiś, Fuzionek, Topowa Dycha, Strasznie ciekawe, Straszne historie na faktach, Bart Baker, Hillywood, Nanokarin, Studio Accantus.
28. Macie jakieś plany na najbliższą przyszłość, niezwiązane z cosplayem?
Daoru Project: Skończyć studia i przeżyć. Życzcie nam powodzenia. Później będziemy bogate a jak będziemy bogate to będziemy piękne i będziemy spamować naszymi bogatymi strojami na cosplay polska i cccp xD
Daoru Project
29. Czy na zakończenie zechciałybyście coś dodać?
Daoru Project: Chcemy podziękować za wsparcie, za to Mirelka że zechciałaś zrobić z nami wywiad (kochamy cię, wiesz to) i ogólnie wszystkim którzy nas wspierają. Dzięki Hejterom, wyrabiacie nam dobrą opinię u ludzi, thx! Bawiliśmy się świetnie i dawno się tak nie śmiałyśmy przy pytaniach :D 
Jeeeju, ja również dziękuję za tak miłe słowa^^ I dziękuję za wywiad! A wszystkim, których wywiad zainteresował i którzy są zainteresowani, serdecznie zapraszam na stronę Daoru Project: KLIK!  I do następnego razu~~

Komentarze

  1. Piękne cosplaye! naprawdę świetny i interesujący wywiad :) pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Studenci muszą mieć jakąś super kreatywną odskocznie aby nie zwariować :P Stroje i zdjęcia robią wrażenie ale najważniejsze jest to, że widać tu dobrą zabawę :) Aha i trzymamy kciuki za to bogactwo xD

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Buki

EXCLUSIVE: Fejwsi figure collection - wywiad z blogerką

EXCLUSIVE: wywiad z FuwaliPlanet

Przyjaciele i znajomi :)