EXCLUSIVE: wywiad z Tailin Yan

Witam Was bardzo serdecznie, dziś mam dla Was wywiad z osobą, której styl rysunków po prostu mnie urzekł <3 <3 I nie mogę się doczekać komiksu, nad którym pracuje ;) Mam nadzieję, że ten wywiad zachęci Was do odwiedzenia strony Tailin Yan: KLIK! Jej prace naprawdę mnie urzekły :) Serdecznie zapraszam! 
Tailin Yan

1. Witam Cię Tailin Yan na moim blogu i serdecznie dziękuję, że zgodziłaś się udzielić mi wywiadu pozwól, że oddam Ci w całości pierwsze pytanie, proszę, opowiedz o sobie?

TailinYan: Coś z pogranicza INF/TJ- T :) Lubię gorącą herbatę, moją wspaniałą rodzinkę, kolor miętowy i śmieszne akcesoria.
Tailin Yan

2. Czy możesz przybliżyć Nam genezę Twojego pseudonimu?

TailinYan: Imiona mają dla mnie ogromne znaczenie, dlatego chciałam, aby pseudonim artystyczny był bardzo osobisty. Przez rok studiów posługiwałam się nadanym mi chińskim imieniem na uczelni. Każdy ze studentów mógł wybrać sobie znaczenie imienia oraz znaki i zadeklarować je wykładowcom różnych przedmiotów z języka chińskiego. Tailin (泰獜) oznacza pokój i świetlika, a Yan () to nawiązanie do mojego prawdziwego imienia- niegasnący płomień.

Tailin Yan

3. To może na początek opowiedz, jak to się zaczęło, w jakich okolicznościach zainteresowałaś się rysowaniem?

TailinYan: W podstawówce miałam przyjaciółkę, wraz z którą pasjonowałyśmy się wszelkiego rodzaju kreskówkami, książkami, mangami, czy anime. Miałyśmy tuziny notesików, w których szkicowałyśmy na lekcjach i w domu, traktując to jako czyste hobby. Wymieniałyśmy się rysunkami, inspirowałyśmy się wzajemnie i mimo, że nasze drogi się rozeszły, u nas obu pozostała pasja. Na dzień dzisiejszy ja działam jako Tailin Yan, a Ona jako Meiyorin- serdecznie polecam Jej fanpejdż! :)
Tailin Yan

4. Rysowanie dla Ciebie to hobby czy raczej życiowa pasja, z którą wiążesz przyszłość?

TailinYan: Rysowanie to było hobby przez bardzo wiele lat, bo miałam zupełnie inne plany na przyszłość :D Zmieniło się to rok temu i postanowiłam, że spróbuję moich sił i szczęścia w tej dziedzinie. Od tej pory niemal codziennie rysowałam dla ćwiczeń, by nadrobić lata, w których nie rozwijałam warsztatu. Jeszcze daleko mi do profesjonalnych artystów, ale mam nadzieję, że wytężoną pracą uda mi się im kiedyś dorównać.
Tailin Yan

5. Czy planujesz w przyszłości zająć się profesjonalnie rysowaniem – narysować własny komiks, ilustrować książki, projektować okładki?

TailinYan: To byłoby spełnieniem moich marzeń :D Nad scenariuszem do mangi pracowałam przez kilka miesięcy i w listopadzie 2016 w końcu wzięłam się do rysowania. Zamierzam wydać ją w języku polskim (papierowo) i angielskim (online) jeszcze w tym roku. Mam nadzieję, że Wam się spodoba!
Tailin Yan

6. Rysujesz w stylu manga i nie ukrywam, że Twoje rysunki trochę przypominają mi te z amerykańskich komiksów – dlaczego zdecydowałaś się rysować właśnie w takim stylu?

TailinYan: Szczerze mówiąc, wciąż jeszcze szukam siebie w rysowaniu. Myślę, że nie da się postanowić sobie "od teraz będę rysować tak i to będzie mój charakterystyczny styl". W miarę nabierania nowych umiejętności i wiedzy, nasze style ewoluują. Na moim fanpejdżu jest mnóstwo skrajnie różnych prac, jedne lepsze, inne dużo gorsze. Przez ostatni rok badałam siebie, swoje umiejętności, ile jestem w stanie się nauczyć, który styl najbardziej podoba się ludziom i w którą stronę powinnam iść. 
Tailin Yan



7. Preferujesz rysowanie na tablecie graficznym czy tradycyjnie, za pomocą ołówka, cienkopisu i markerów?
TailinYan: Zdecydowanie to drugie, ponieważ nie mam obycia z tabletem. Cyfrowa sztuka to wciąż dla mnie nowość i pierwszy raz w życiu weszłam w posiadanie swojego tableta dopiero rok temu. Mimo intensywnej nauki, miliona tutoriali i prób, i błędów, zawsze dużo lepszy odbiór miały moje rysunki tradycyjne. Mnie też dużo bardziej odpowiada ta technika, bo miałam z nią styczność o wiele dłużej. Do tableta, póki co, nie będę wracać. Podziwiam osoby, które potrafią okiełznać to narzędzie.
Tailin Yan

8. Odnosząc się jeszcze do poprzedniego pytania, co jest według Ciebie lepsze, rysowanie na tablecie czy za pomocą ołówka?

TailinYan: To zupełnie dwie różne techniki. Nie ma lepszej, ani gorszej. Są artyści, których prace cyfrowe są rewelacyjne, a tradycyjne- przeciętne; i odwrotnie. W praktyce obie te techniki pełnią inne funkcje; cyfrowe często są bardziej użytkowe (concept arty, splash arty itd.), a tradycyjne są pełne charakteru i często lądują jako ilustracje na okładkach bardzo stylowych zeszytów, szkicowników, na pudełkach. Mimo wszystko mam wrażenie, że w środowisku artystycznym tradycyjna sztuka jest bardziej doceniana- w programach graficznych jest magia w postaci "ctrl + Z" :D 
Tailin Yan
9. Czy myślałaś może o założeniu kanału na YouTuBe, na którym pokazywałabyś jak rysujesz, robiąc tzw. speedpainty?
TailinYan: Nie myślałam o tym. Być może kiedyś, jeżeli będzie dane mi odnieść sukces, zacznę się nad tym zastanawiać :)
Tailin Yan

10. Co sądzisz o polskich rysownikach?

TailinYan: Jestem członkinią kilku grup rysunkowych i jestem pod ogromnym wrażeniem jak wiele osób potrafi świetnie rysować. Wśród znanych wspaniałych polskich artystów nie może zabraknąć takich pseudonimów jak przewspaniała Len- Yan, Lady2, czy Takmaj, ale są też dużo mniej znani, a moim zdaniem rewelacyjni, jak Roxiee, Wheatu, czy Vanarai. Uwielbiam rysowników, którzy szukają swoich stylów i nie boją się być charakterystyczni- myślę, że wśród polskich rysowników jest mnóstwo takich, którzy zasługują na dużo szerszy odbiór.
Tailin Yan

11. Czy pośród rysowników istnieje artysta, którego podziwiasz, który jest dla Ciebie wzorem?

TailinYan: Zdecydowanie Karl Kopinski i Wylie Beckert. Bardzo wiele się od nich nauczyłam mimo, że mój mangowy styl zupełnie nie przypomina ich. Z mang natomiast jestem fanką Tite Kubo, którego kreska pięknie wyewoluowała na przestrzeni tomów.
Tailin Yan

12. Czy czytasz może komiksy polskich autorów, nie tylko te papierowe, ale też publikowane w sieci?

TailinYan: Zdecydowanie tak. Wychowałam się na Tytusach :D Bardzo lubię odkrywać artystyczne przedsięwzięcia innych aspirujących artystów. Najbardziej trzymam kciuki za sukces mangi "Mea Tulpa" spod pióra Roxiee, której mangowy styl moim zdaniem prezentuje się nawet lepiej od mang światowej sławy.
Tailin Yan

13. Czy poza rysowaniem masz inne hobby?

TailinYan: Muzyka- ukończyłam szkołę muzyczną I. st. na fortepianie i jestem wdzięczna rodzicom, że przycisnęli mnie, kiedy chciałam rzucać tę szkołę :D Teraz granie sprawia mi ogromną przyjemność. Oprócz tego gry planszowe i karciane z przyjaciółmi, jestem pewna, że to dzięki nam Rebel dalej istnieje ;D
Tailin Yan

14. Czy masz jakieś rady dla osób, które zaczynają swoją przygodę z rysunkiem?

TailinYan: Nie czuję się autorytetem w tej dziedzinie, ale na pewno ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć. Nie da się iść na skróty. Trzeba poświęcić temu dużo czasu, analizować i rozumieć co widzimy. Niezależnie od stylu ćwiczenia z życia, czy z modelem są bezcenne.
Tailin Yan

15. Czy możesz opowiedzieć o komiksie, nad którym aktualnie pracujesz?

TailinYan: Czasy współczesne, kryminał z elementami sci- fi/ fantasy. Trzydzieści lat temu odkryto istnienie wymiaru duchowego, z którego nauczono się pobierać pierwiastki i łączyć z pierwiastkami chemicznymi. Półtora roku temu jeden z czołowych naukowców przeprowadził bardzo niebezpieczny eksperyment, podczas którego przypadkowo odebrał życie młodemu adeptowi. Od tego czasu stan jego zdrowia pogarsza się z tygodnia na tydzień, nie wychodzi ze swojej izolatki, a medycy wydają się bezsilni. Wśród dziwnie brzmiących objawów znajdując się wymioty, łamliwe paznokcie, czy... ból włosów...?
Tailin Yan

16. Lubisz czytać mangę lub książki?

TailinYan: Najbardziej to lubię czytać fanfiki, bo jestem żałosnym fangirlem, który chłonie wszelkie produkcje całym sobą :D
Tailin Yan

17. Czy masz ulubionych autorów mang lub książek?

TailinYan: Jestem fanką Sir Terry'ego Pratchetta, Jeffa Lindsay'a oraz Philipa Ardagha. Jak chodzi o mangę, to bardzo lubię "Bleach" Tite Kubo ze względów wizualnych.
Tailin Yan

18. Masz jakiś ulubiony film, serial albo anime?

TailinYan: Gravity Falls, Stein's Gate, Sherlock oraz Wojownicze Żółwie Ninja z 2003 roku. Filmów, które lubię jest bardzo wiele, ale na pewno w ścisłej czołówce jest Incepcja.
Tailin Yan

19. Jakiej muzyki słuchasz? Czy ona w jakiś sposób nastraja Cię do pracy, poprawia nastrój, inspiruje?

TailinYan: Katatonia, Starset, Breaking Benjamin, Riverside, SOAD, RED, Korn, Slipknot, Brian Head Welch, Sting, jazzowa płyta Roda Stewarta :D, Thomas Newman, Hans Zimmer, starsza Coma, Olafur Arnalds, Ylvis, Dream Theater, Agnes Obel, soundtracki. Wszystkiego po trochu. Ciężkiej muzyki lubię słuchać w aucie, a w domu spokojnej.
Tailin Yan

20. Czy masz ulubione zwierzę? Niekoniecznie z naszego świata, ale może z anime, filmu czy gry?

TailinYan: Pingwiny są boskie. Zarówno z wiecznych zim, jak i Madagaskaru.
Tailin Yan

21. Czy są jacyś youtuberzy, których filmiki oglądasz na bieżąco?

TailinYan: Masochista, chociaż bałabym się go spotkać na żywo :D
Tailin Yan

22. Masz jakieś plany na najbliższą przyszłość?

TailinYan: Spotkać się na gry z przyjaciółmi, dożyć do końca czwartego sezonu Sherlocka, zaliczyć sesję.
Tailin Yan

23. Czy na zakończenie zechciałabyś coś dodać?

TailinYan: Wszystko z czerwonym pesto smakuje lepiej.
Tailin Yan
Przyznam, że w życiu nie próbowałam jeszcze czerwonego pesto - muszę to nadrobić ;) Bardzo dziękuję Tailin Yan za wywiad, a wszystkich zainteresowanych zapraszam na jej stronę: KLIK!  oraz polecam odwiedzić jej Deviantarta: KLIK! oraz Tumblra: KLIK!

Komentarze

  1. O kurcze, widziałam niektóre arty w netach, są boskie! Zwłaszcza te wykonane klasycznymi metodami, jeśli ten komiks się pojawi, to na pewno go przeczytam. Ból włosów, brzmi intrygująco.
    Za każdym razem mnie zdumiewa, że aż tylu zdolnych artystów w kraju.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Jeszcze daleko mi do profesjonalnych artystów" jak dla nas te rysunki to już jest wyższa półka! Generalnie urzekły nas męskie postacie, które tutaj widnieją :) Powodzenia w wydaniu mangi, bardzo chętnie ją przeczytamy bo brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Te prace są nieziemskie, bardzo spodobały mi się te z Sherlockiem. Mirello dziękuję Ci serdecznie za to, że istnieje Twój blog i dzięki niemu mogę poznać tyle ciekawych i utalentowanych osób. ^^ Gorąco Pozdrawiam Fejwsi. :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Lauri, organizatorką NiuConu

PORADNIK: JAK ZROBIĆ PRELEKCJĘ I NIE ZWARIOWAĆ?!

EXCLUSIVE: wywiad z Renn Cosplayy

Przyjaciele i znajomi :)