EXCLUSIVE: wywiad z OFFSpring Cosplay (Cz. I)

Hej, witam wszystkich bardzo serdecznie~~ Dziś mam dla Was wywiad z Król - znaną ze swojego genialnego cosplayu Mettatona, która jest członkinią grupki cosplayowej OFFSpring Cosplay, ale zapraszam wszystkich też na jej fanpage, na którym można zobaczyć wystrzałowe arty: KLIK!
1. Czy możesz przybliżyć nam genezę Twojego pseudonimu?
Król: Mówisz o „Królu”? Cóż, to śmieszna historia. Parę lat temu zaczęłam pisać z przyjaciółkami opowiadanie, inspirując się „Krainą Czarów”. Stworzyłam postać zwaną Mirianem, Białym KRÓLEM. Dziewczyny zauważyły, że strasznie dużo dałam swojego charakteru do niego… i no… stąd się wzięło. Dziewczyny mnie tak nazywały aż ludzie zaczęli to podłapywać. Teraz czuje się dziwnie jak ktoś mówi do mnie po imieniu, czasami nawet mój narzeczony specjalnie znajduje dla mnie jakiś swój osobisty pseudonim dla mnie.
2. W jakich okolicznościach, dzięki komu zainteresowałaś się cosplayem? Od jak dawna jesteś cosplayerką?
Król: Zacznijmy tak, cosplayerką jestem od jakieś 1,5 roku, zaczęło się od pojechania na Pyrkon 2015. Śmieszna sytuacja, bo wtedy zaczynałam swoją szkołę charakteryzacji i wizażu. Moja przyjaciółka poznała grupkę Imperium Mocy, którzy robili repliki broni, walk i cosplaye ze Star Warsów. Poinformowała mnie, że poszukują charakteryzatora na parę postaci z tej serii i poszukują go na Pyrkon. Nawet nie wiedziałam jak to będzie wyglądać, nie żałuje jazdy tam. Poznałam masę cosplayerów, zobaczyłam, co tam się dzieję i sama zaczęłam kombinować nad swoim cosplayem na kolejny Pyrkon. I tak zaczęło się to wszystko...
3. Czy kierujesz się jakimiś kryteriami przy wyborze postaci, której cosplay chcesz zrobić? Czy jest to raczej spontaniczna reakcja, kiedy widzisz jakiejś bohaterki z m&a/filmu/gry, automatycznie wiesz, że chcesz zrobić cosplay?
Król: Różnie to bywa. Czasami desing mi się podoba czasami charakter. Ale prędzej to drugie, jeżeli czuje, że mogłabym się wczuć w tą postać to to mnie napędza do zrobienia tego cosplayu. Pod uwagę biorę też jak bardzo kocham daną postać, im bliższa mi jest sercu tym chętniej chcę ją zrobić.
4. Jaki był Twój pierwszy cosplay?
Król: Team Fortress 2 zawsze w moim sercu. Dokładnie żeńska wersja Medyczki. Mam nadal ten cosplay, przerobiłam go, planuje odrestaurować całą broń. Ten cosplay bardzo mi leży na sercu, od niego wszystko się zaczęło.
5. To pracochłonne hobby, ile czasu zajmuje ci przygotowanie jednego stroju?
Król: Zależy od stopnia skomplikowania postaci. Czasami miesiąc a czasami nawet 3 miesiące z przerwami, zależy od wielu czynników. Pracochłonne, owszem, ale bardzo też przy tym relaksuję, widzi się efekty swojej pracy, jest się z niej dumnym, że coś potrafi się zrobić. Ja uspokajam się przy robieniu niektórych rzeczy, bardzo relaksuję i odprężam. Uczy cierpliwości.
SisterHood Cosplay
6. Czy masz swój ulubiony cosplay, strój postaci, z którą się utożsamiasz, którą szczególnie lubisz?
Król: Wszyscy go znają i wiele osób kojarzy – Mettaton Ex z Undertale. To była postać którą kochałam całym sercem i bardzo się z nią utożsamiam. Można by powiedzieć, że uwielbiam w nim szaleć. Przez niego też poznałam masę osób, poznałam fanów tego samego fandomu itp.
7. Podczas tworzenia danego stroju, z jakim materiałem najbardziej lubisz pracować?
Pianka eva oraz styrodur. Czasami cienki karton który robi za super bazę/usztywnienie. Ale chyba bardziej z tych dwóch to pianka eva, najmniej wkurza i najmniej śmieci.
8. Co jest najtrudniejsze, a co najprzyjemniejsze w tworzeniu cosplayu?
Król: Najtrudniejsze – to trudne pytanie ale...hm… cierpliwość. Niektóre rzeczy chce się tworzyć na szybkości, tak na już, ale niektóre potrzebują trochę czasu jak np. malowanie czy wikolowanie niektórych elementów. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Najprzyjemniejsze – jak widzi się efekt końcowy całego cosplayu. Widzi się, jak wiele potrafimy i co możemy tworzyć. Cosplay to często „robienie czegoś z niczego”.
9. Wolisz tworzyć cosplaye z gier komputerowych, kreskówek, filmów czy anime?
Król: Robię cosplaye z tego, co kocham, nie patrząc czy to anime czy kreskówka czy gra. Obecnie mam z 3 cosplaye z gry, 2 z kreskówki/bajki a w planach mam 2 z anime. To, co ukocham, to robię.
10. Czy jest jakiś cosplayer/cosplayerka, którą podziwiasz?
Król: Jest ich paru, ale kto to jest to tajemnica. Powiem tylko że jest to jeden z moich znajomych którego traktuje jak mentor a reszta to nawet nie wiem czy wie o moim istnieniu.
SisterHood Cosplay
11. Czy zdarza Ci się, że krytyka, nieuzasadniony hejt, zniechęca Cię do tego, co robisz?
Król: Zdarza się, to fakt. Jestem człowiekiem, który zawsze ciężko znosi krytykę, pracuję nad tym ciągle i widzę efekty. Ale tak, raz upadłam, kiedy dostałam prosto w twarz, że nie nadaje się na charakteryzatora. To było jak cios w plecy. Upadłam, ale dzięki znajomym, rodzinie i narzeczonemu podniosłam się i robiłam to dalej. Okazało się, że po tym upadku wstałam na równe nogi i trzymam się mocniej niż ostatnio.
12. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy, jakie cosplaye szykujesz na rok 2016?
Król: Na ten rok szykuje jeszcze postacie z Jojo’s Bizzare Adventure. A kogo dokładnie, to zapraszam na mój fanpage SisterHood Cosplay by się dowiedzieć.
13. Bywasz na konwentach, lubisz tego typu imprezy?
Król: To chyba oczywiste pytanie. Będąc cosplayerem nie darowałabym sobie takich imprez. Uwielbiam je, jest to mega oderwanie od szarej rzeczywistości. Poznaje się niecodzienny świat, w którym ludzie nie boją się być sobą. Czują się wolni, w zdrowym tego słowa znaczeniu.
14. Jeśli ktoś nigdy nie był na konwencie, w jaki sposób byś go zachęciła do przyjechania na taką imprezę?
Król: Powiem to na przykładzie moich rodziców, którym wyjaśniałam, gdzie będę jechać i jacy tam są ludzie. Pokazywałam im cmv’ki z konwentów, relacje cosplayerów zagranicznych i filmiki z poprzednich konwentów. To jest mój sposób na pokazanie ludziom, gdzie ja ciągle wyjeżdżam.
15. Który konwent najlepiej wspominasz?
Król: Pyrkon, Pyrkon, Pyrkon, Pyrkooooon…. polecam każdemu. Czemu? Niech jedzie zobaczyć. Nie pożałuje.
SisterHood Cosplay
16. Czy bierzesz udział w konkursach cosplayowych?
Król: Chcę ale czasami strasznie się wstydzę albo mam odczucia, że mój cosplay nie jest do końca dobry albo że popełnię jakąś gafę. Ale staram się to pokonać i pokazać się na konkursach. Planowany pokaz jest na Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi w Październiku. Zobaczymy, co z tego będzie.
17. Czy jest coś, co Cię zraża do jeżdżenia na konwenty?
Król: Mało rzeczy, czasami ludzie, którzy nie rozumieją tego albo rywalizują ze sobą na konwencie. Mi się to jeszcze nie zdarzyło, ale z tego co wiem, czasami tak jest. Ale bardziej patrzę na plusy niż minusy, jadę dla ludzi i dobrej zabawy. Głównie dla ludzi.
18. Czy poza cosplayem masz inne hobby?
Król: Rysunek i malarstwo. Kolejne uspokajające hobby, przy którym się wyciszam. Siedzenie przy detalach w rysunku czy malunku jest bardzo kojące. Polecam, nawet jak ktoś uważa, że nie potrafi rysować.
19. Interesujesz się mangą i anime?
Król: Nie uważam się za wielkiego fana mangi i anime, parę obejrzałam ale nie jestem wielkim fanem tego. Zaczęłam się ponownie interesować w tym roku, wcześniej interesowałam się w okresie gimnazjalnym, potem to zniknęło aż do teraz.
20. Lubisz czytać mangę lub książki?
Król: Kocham, sama piszę też książki ale czytanie jest jedną z najfajniejszych rzeczy. Książki i mangi czytam, ale jestem bardziej molem książkowym niż mangowym. Mam w domu masę książek, trzymam je jak trofea i po jakimś czasie do nich chętnie wracam.
SisterHood Cosplay
21. Czy masz ulubionych autorów mang lub książek?
Król: Neil Gaiman, kocham, polecam, uwielbiam. Ubóstwiam za jego psychodele, oryginalne przygody i postaci oraz absurdalne zdarzenia. Polecam fanom psychodeli, dziwności i w ogóle fanom filmów Tima Burtona, jest to bardzo podobne do jego filmów.
22. Masz ulubiony film, serial albo anime?
Król: Z filmami ciężko bo jest ich masę, natomiast mojemu sercu bliski jest Steven Universe, Gravity Falls oraz anime Jojo’s Bizzare Adventure. To anime chłonę jak gąbka wodę, w ciągu tygodnia ogarnęłam chyba ¾ trzeciego sezonu. Nie żałuję.
23. Wolisz anime czy animowane filmy, produkowane przez np. DreamWorks, Pixar albo Disneya?
Król: Bardziej siedzę przy filmach Disneya itp. bo oglądałam je jako dziecko i tak zostało do dziś. Anime też lubię ale nie siedzą tak bardzo przy mnie jak Disney – moje dzieciństwo.
24. Jakiej muzyki słuchasz? Czy ona w jakiś sposób nastraja Cię do pracy, poprawia nastrój, inspiruje?
Król: Muzyka jest częścią mojej pracy, napędem, silnikiem. Zawsze słucham jej do tworzenia kolejnych cosplayi. Słucham głównie chillowej muzyki przy tym, aczkolwiek zdarza się też coś mocniejszego by się rozbudzić. Polecam kanał Mrs. Suicidesheep, na którym nabijam ciągle lajki za ich muzykę, która napędza mnie do pracy. Wiecznie mnie czymś zaskakuje.
25. Czy masz ulubione zwierzę? Niekoniecznie z naszego świata, ale może z anime, filmu czy gry?
Król: Trudne pytanie, ale najbardziej kocham sowy i szczurki. Uwielbiam sowy za ich piękno, szczurki są po prostu kochane, małe, słodkie. Jestem szczurzą mamą, kocham zajmować się szczurami.
SisterHood Cosplay
26. Czy są jacyś youtuberzy, których filmiki oglądasz na bieżąco?
Król: Eleven, polecam, poznałam, mam nawet zdjęcie jako Mettaton. Pamiętam jego reakcje na mnie gdy zadałam pytanie „Czy pamięta mnie w grze?” a on tylko na szybko: „Nie, nie chce pamiętać” mówiąc to głosem agonii. To było urocze, oglądam go nadal. Poza nim oglądam też Markiplier’a oraz DA Gamesa. Polecam – Mettaton Ex.
27. Masz jakieś plany na najbliższą przyszłość, niezwiązane z cosplayem?
Król: Aktualnie rozpoczynam pracę nad teczką na ASP na wydział scenografii. Czuje się w tym dobrze i wiem że to też przyniesie jakieś efekty przy robieniu dalej cosplayi.
28. Czy na zakończenie zechciałabyś coś dodać?
Król: Jeżeli jest ktoś, kto marzy o robieniu cosplayi - TO NIE PODDAWAJ SIĘ. Ja sama się bałam że cosplay nic mi nie da, a tymczasem jestem tutaj i odpowiadam ludziom na pytania i motywują do dalszej pracy. To zajmie sporo czasu, łez, potu, cierpliwości, ale warte jest tego. Jeżeli czujesz się szczęśliwy, robiąc to, co robisz, to czemu masz to przerywać? Miej pasję, coraz mniej ludzi jej posiada.
Ja bardzo dziękuję za udzielenie wywiadu i wszystkim polecam zajrzeć i polubić stronę OFFSpring Cosplay: KLIK!
Serdecznie pozdrawiam Król i OFFSpring Cosplay - bardzo liczę na to, że się spotkamy na Tsuru! A wszystkim Czytelnikom dziękuję za przeczytanie wywiadu i do miłego~~

Komentarze

  1. Powiem to szczerze odwalasz kawał świetnej roboty prowadząc tego bloga! :D Bardzo fajnie czyta się Twoje wpisy. Z chęcią Cię dodoam do listy obserwowanych blogów i od czasu do czasu zajrzę tutaj i zostawię jakiś komentarz. Gorąco Pozdrawiam Fejwsi. O(≧∇≦)O

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna utalentowana osóbka :) SUPER PASJA! Brawo Królu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kostium z pierwszego zdjęcia po prostu zapiera dech w piersiach! Jest wspaniały - taki barwny i żywy :) Jak zawsze świetny wywiad! <3

    Zapraszam na swojego Bloga Sakurakotoo





    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa rozmowa, przeczytałam z dużym zainteresowaniem, bo sam temat jest mi dość obcy, mimo że mam w planach jeździć na konwenty, bo cała ta ich otoczka niesamowicie mnie fascynuje.

    Twojej rozmówczyni mogłabym powiedzieć jedno - nie poddawaj się! Nawet jeśli ktoś krytykuje, hejtuje albo rzuca kłody pod nogi, warto iść pod prąd i robić swoje. Kiedyś takim głupkom miny zrzedną ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przygotowanie cosplayu jest strasznie trudne, gdy chce się przebrać za jakąś nietypową postać z wieloma szczegółami, jak kolorowa fryzura o dziwnym kształcie, czy stroju z wieloma ozdobnikami XD

    Pozdrawiam :*
    mangimitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy wywiad. A zdjęcia po prostu genialne! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. W końcu dowiedziałam się kto to jest cosplay ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak zawsze przeciekawy wywiad ;>

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Buki

EXCLUSIVE: Fejwsi figure collection - wywiad z blogerką

EXCLUSIVE: wywiad z FuwaliPlanet

Przyjaciele i znajomi :)