EXCLUSIVE: wywiad z Hajimemashite, Lina desu

Dzień dobry~~ Środek tygodnia, Halloweem i Wszystkich Świętych za pasem, wkrótce ogłoszę na swojej stronie KONKURS, a za dwa tygodnie KONWENT TSURU JAPAN FESTIVAL 2017, na który Was serdecznie zapraszam! Wpadajcie tutaj: KLIK! I tutaj, aby zamówić bilety: KLIK! 
Hajimemashite, Lina desu
A dzisiaj, uwaga, mam dla Was niesamowity wywiad z Hajimemashite, Lina desu! Koniecznie wejdźcie na jej stronę: KLIK! i zostawcie polubienia i serdecznie zapraszam do przeczytania wywiadu!
Hajimemashite, Lina desu
1. Witam Cię bardzo serdecznie i dziękuję, że zgodziłaś się na udzielenie mi wywiadu :) Pozwól, że oddam Ci w całości pierwsze pytanie, proszę, opowiedz o sobie :)
Lina: Cześć! Ciężko tak po prostu opowiadać o sobie, bardziej lubię pytania :3 No cóż, jestem cosplayerem, pochodzę z Ukrainy, skończyłam studia w Krakowie gdzie mieszkałam sama przez trzy i pół roku, a teraz mieszkam w Kanadzie i dalej trochę studiuję :3 Lubię szyć, tworzyć, grać w gierki, zwiedzać świat. Teraz studiuje Event Management i jestem totalnie w tym zakochana. Chciałabym przez następnych parę lat organizować konwenty! Tak mogę połączyć pasję i pracę.
2. Czy na początek, możesz przybliżyć nam genezę Twojego pseudonimu?
Lina: Touko Lina - pochodzi od Touko Fukawy, postaci z VN (i słabego anime) Danganronpa. To był mój drugi cosplay w życiu, no i od Fukawy zaczęła się miłość do dziwnych psycho-postaci.
3. W jakich okolicznościach, dzięki komu zainteresowałaś się cosplayem? Od jak dawna jesteś cosplayerką?
Lina: Zajmuję się tym ~3 lata. Wcześniej miałam znajomych, którzy robili stroje itd., ale jakoś mnie to nie jarało. Dopóki nie znalazłam postaci, w której się zakochałam i stwierdziłam “OMG, będzie w tym dobrze się czuła, chce to zrobić i mieć na sobie, i dobrze się bawić na konwencie”. Jakoś tak!
Hajimemashite, Lina desu
4. Czy kierujesz się jakimiś kryteriami przy wyborze postaci, której cosplay chcesz zrobić? Czy jest to raczej spontaniczna reakcja, kiedy widzisz jakiejś bohaterki z m&a/filmu/gry, automatycznie wiesz, że chcesz zrobić cosplay?
Lina: Częściej to drugie. Tak, niektórych robiłam z powodu ładnego designu, ale częściej było tak, że “obojętnie co ma na sobie, chcę to uszyć”. Ale ogólnie z reguły nie robię postaci z serii, której nie znam. Wtedy nie czuję się dobrze w tym, nie mogę… wcielić się? Jeżeli to ma sens.
5. Jaki był Twój pierwszy cosplay?
Lina: Ayanami Rei z NGE. TO był taniutki, słaby jakościowo mundurek z ali, ale wystylizowałam perukę i miałam czerwone soczewki! Lol. No i w tym pierwszym stroju poszłam na swój pierwszy w życiu konwent. Wtedy jeszcze źle rozmawiałam po polsku, ale każdy myślał, że jestem po prostu cicha i “into character”. Do dziś bardzo dobrze pamiętam ten Magnificon! 
Hajimemashite, Lina desu
6. To pracochłonne hobby, ile czasu zajmuje ci przygotowanie jednego stroju?
Lina: Oczywiście, że zależy od stroju. Czasami mogę mniej czasu na to poświęcić, tak bardzo nie starać się, bo wiem, że to tylko na jedną sesję. A mogę spędzać tygodnie, zwracać uwagę na każde wykończenie i drobnostki. Devil is in the details!
7. Czy masz swój ulubiony cosplay, czy jest wśród stworzonych przez Ciebie cosplayi strój postaci, z którą się utożsamiasz, którą szczególnie lubisz?
Lina: Hm… Chyba Fukawa, choć ten strój akurat był kupiony, a nie szyty przeze mnie. Lubię stroje z Danganronpy, Fukawe i Mikan. No i JOhnny JOestar, jestem ogromnym fanem JOJO i zawsze bardzo dobrze się bawiłam w tym stroju.
Utożsamiam się? Chyba Pathouli Knowledge. Moja ulubiona Touhoudziewczynka!~ 
Hajimemashite, Lina desu
8. Podczas tworzenia danego stroju, z jakim materiałem najbardziej lubisz pracować?
Lina: Umm, z materiałem XD Lubię szyć, nie umiem into worbla, no i nie aż tak dobrze, jakbym chciała rysuję. Więc pozostaje dla mnie krawiectwo!
9. Co jest najtrudniejsze, a co najprzyjemniejsze w tworzeniu cosplayu?
Lina: Najprzyjemniejsze to faza przed końcem, kiedy widzisz jak ci idzie i widzisz że już prawie koniec. Efekt od pracy końcowej. No i sesje zdjęciowe!
Najtrudniejsze? Faza początkowa kiedy sobie wszystko planujesz, i czasami faza “przeżyć ten konwent”.
10. Czy jest jakiś cosplayer/cosplayerka, którą podziwiasz?
Lina: Są! Dużo ludzi mnie inspirują, ale nie będę wymieniać, bo jak zawsze kogoś zapomnę, pomyślę, że wymieniłam mało ludzi, kogoś obrażę… Więc dając odpowiedź na pytanie - tak, są XD 
Hajimemashite, Lina desu
11. Czy zdarza Ci się, że krytyka, nieuzasadniony hejt, zniechęca Cię do tego, co robisz?
Lina: Oczywiście, jak i każdemu. Ale dawno temu nauczyłam się jak z tym żyć, co to jest krytyka, z której mogę coś wynieść i coś naprawić, a co jest zwykłym hejtem bez argumentów. Jak online, tak i offline. Po prostu trzeba rozumieć, że każdy ma swoją własną opinię. Niektórzy myślą, że muszą tym się podzielić w komentarzach. Ja myślę, że nie na wszystko warto zwracać swoją uwagę. Cosplayerzy, dbajcie o swój układ nerwowy! Ludzie, pamiętajcie - cosplay is not contest!
12. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy, jakie cosplaye szykujesz na rok 2018?
Lina: Mam jeden projekt, który mam nadzieję skończyć do końca tego roku, ale nie się spieszę, bo nie mam deadline'u, a chce zrobić jak najlepiej. A plany ogólne... Chcę zrobić Ramoną Flowers, Kongou z Kancolle, no i zobaczymy.
Hajimemashite, Lina desu
13. Czy poza cosplayem masz inne hobby?
Lina: Jak mówiłam, szyję, gram w gierki. Teraz studiuje znowu, więc kiedy mam wolne to helpuję na imprezach albo konwentach
14. Bywasz na konwentach, lubisz tego typu imprezy?
Lina: O, tutaj mogę rozmawiać godzinami. Tak, uwielbiam! Lubię różne imprezy i bardzo się cieszę, że wybrałam studia w tym kierunku. Odkąd studiuję Event Management, nie mogę chodzić na konwenty jako zwykły uczestnik - myślę o logistyce wybranej lokacji, zwracam uwagę na wszystko od akredytacji do momentu, jak impreza się kończy. Porównuję i analizuję i nie mogę już przestać tego robić!
15. Czy miałaś okazję wziąć udział w zagranicznym konwencie? Czy widzisz jakieś różnice między konwentami odbywającymi się w Polsce, a tymi zagranicznymi?
Lina: Tak! Różnicę widzę do tego stopnia, że mam o tym cały panel. O tym, czym się różni fandom, konwenty. Zajmuje mi to gadanie półtorej godziny :D Może kiedyś, jak będziesz ciekawa, przetłumaczę Ci to wszystko na polski! Bo akurat mieszkam w Kanadzie, tutaj jest totalnie inne podejście do cosplayu. 
Hajimemashite, Lina desu
16. Jeśli ktoś nigdy nie był na konwencie, w jaki sposób byś go zachęciła do przyjechania na taką imprezę?
Lina: What would be my marketing strategy, huh? Nie wiem, uważam że konwent to jest impreza dla ludzi którzy są w fandomie, i wiedzą czego się spodziewać. Nie zaprosiłabym na konwent zupełnie obcej osoby, która nic o tym nie wie i myśli, że anime to takie chiński bajki & mongolskie kolorowanki. Zwyczajnie będzie tam się nudzić! A osobę z fandomu zachęciłabym propozycją chodzenia na konwencie razem. Dużo ludzi stresuje się z powodu bycia samotnym na imprezie. Też tak miałam, i tak było, dopóki nie poznałam tyle ludzi, że każdy konwent był dla mnie po prostu okazją, aby zobaczyć swoich przyjaciół.
17. Który konwent najlepiej wspominasz?
Lina: FOTOCON! Najlepsza impreza mojego życia, tylko, że jestem idiotką i w pierwszy dzień Fotoconu… Złamałam zebro. Więc nie obfociłam wszystkiego jak chciałam, niestety. Ale polecam. Najlepsza impreza, 10/10
18. Czy jest coś, co Cię zraża do jeżdżenia na konwenty?
Lina: No właśnie to, że mam mało znajomych tutaj - nie chce jechać bo nie chcę być tam sama, bo będzie mi głupio. Coś w ten deseń. Więc jadę jako Helper - i jest o niebo lepiej. Nadal poznaje ludzi, no i czuję się UŻYTECZNA. 
19. Masz fanpage na Facebooku oraz Deviantarcie – czy dzięki kontom na tych portalach, grono Twoich odbiorców ciągle się poszerza?
Lina: Oczywiście! Właśnie tak i poznaje ludzi, lol.
20. Kiedy, w jakich okolicznościach zainteresowałeś się mangą i anime?
Lina: Właśnie akurat w tym samym roku jak kiedy i zrobiłam pierwszy cosplay, 3 lata temu. I’M A FAKE WEEABOO I’M SORRY 
Hajimemashite, Lina desu
21. Lubisz czytać mangę lub książki? Czy masz ulubionych autorów mang lub książek?
Lina: Tak! Teraz niestety nie czytam tyle ile wcześniej, ale bardzo lubiłam. Jak byłam mała przeczytałam każdą książkę z bajkami, którą miałam, jak poszłam do szkoły to już przeczytałam Harry’ego Pottera w ciągu trzech dni. Ostatnie, co przeczytałam, to całą serie o Hannibalu.
22. Masz jakiś ulubiony film, serial albo anime?
Lina: Ciężko mi wybrać jedną. Z anime to będzie Neon Genesis Evangelion, a z reszta ciężej… 
Hajimemashite, Lina desu
23. Wolisz anime czy animowane filmy, produkowane przez np. DreamWorks, Pixar albo Disneya?
Lina: I to i to.
24. Jakiej muzyki słuchasz? Czy ona w jakiś sposób nastraja Cię do pracy, poprawia nastrój, inspiruje?
Lina: W jakiś sposób tak. Ale słucham tyle różnej i losowej muzyki, że łatwiej mi dać linka na last fm - https://www.last.fm/user/decemberinone/library/artists
25. Czy masz ulubione zwierzę? Niekoniecznie z naszego świata, ale może z anime, filmu czy gry?
Lina: Koty. Po prostu koty.
Hajimemashite, Lina desu
26. Czy są jacyś youtuberzy, których filmiki oglądasz na bieżąco?
Lina: Akurat tego nie oglądam.
Oh wait, mam parę, ale są z Rosji. Taki rosyjski nostalgia Critic, oglądam zamiast całych filmów.
27. Masz jakieś plany na najbliższą przyszłość, niezwiązane z cosplayem?
Lina: Skończyć studia, znalezc prace w organizacji konwentow, odwiedziec Europe!~
28. Czy na zakończenie zechciałabyś coś dodać?
Dziękuję za przeczytanie tego wszystkiego <3 ~ Mam nadzieję, że dla kogoś to będzie ciekawe!
Ja również bardzo dziękuję, że zgodziłaś się udzielić mi wywiadu - ściskam Cię mocno i życzę powodzenia w dalszej karierze~~ 
A wszystkich zainteresowanych zapraszam do polajkowania strony Hajimemashite, Lina desu: KLIK!

Komentarze

  1. Lina jest mega sliczna osoba i na dodatek wydaje sie byc strasznie cudowna i kochana ❤️
    Kochana Mirellko jak zwykle wykonalas swietny wywiad! ❤️
    http://versjada.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, Lina jest wspaniała <3 I dziękuję! <3 Co za cudowny komplement, aż mi się ciepło na sercu zrobiło^^ <3

      Usuń
  2. Szkoda, że w tym roku też nie będzie mnie na Tsuru. Za to Tobie życzę miłej zabawy! :)
    Cosplaye piękne, szycie to dla mnie czarna magia i nie wyobrażam sobie ile trzeba w to pracy włożyć.
    Bardzo przyjemnie się czytało wywiad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, szkoda, ale mam nadzieję, że zobaczymy się następnym razem :) <3
      I dziękuję <3

      Usuń
  3. Wow, jest co podziwiać :) Widać na tych zdjęciach dużo pracy i zaangażowania. Wszystko dopracowane w najmniejszym szczególe :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Lauri, organizatorką NiuConu

PORADNIK: JAK ZROBIĆ PRELEKCJĘ I NIE ZWARIOWAĆ?!

EXCLUSIVE: wywiad z Renn Cosplayy

Przyjaciele i znajomi :)