EXCLUSIVE: wywiad z Ethne Cosplay

Mam nadzieję, że weekend minął Wam całkiem nieźle, mimo kiepskiej pogody, a na początek nowego tygodnia chcę Was zaprosić do przeczytania wywiadu z Ethne Cosplay - wcielającą się w najwspanialszą Chloe z "Life is strange" i zjawiskową Moanę <3 <3
To nie przedłużając, zapraszam na fanpage Ethne Cosplay i do przeczytania wywiadu! 
 
Ethne Cosplay

  1. Witam Cię serdecznie i bardzo dziękuję, że zdecydowałaś się na wywiad – bardzo proszę, opowiedz pokrótce o sobie :)
Ethne: Również bardzo dziękuję za zaproszenie :) Jestem Ethne i w tym roku będę miała 19 lat, więc można powiedzieć, że dopiero niedawno skończyłam przechodzić traumę pomaturalną.
  1. Czy możesz przybliżyć nam genezę Twojego pseudonimu?
Ethne: Nazwa Ethne wywodzi się od postaci z mitologii irlandzkiej – Ethniu. Kiedyś potrzebowałam zmienić swój pseudonim cosplayowy i na tym stanęło.
Ethne Cosplay
  1. W jakich okolicznościach, dzięki komu zainteresowałaś się cosplayem?
Ethne: Od małego uwielbiam przeistaczać się w różne postacie, dlatego kiedy pierwszy raz usłyszałam, czym jest cosplay, wiedziałam, że muszę tego spróbować.
  1. Od jak dawna jesteś cosplayerką?
Ethne: Zaczęłam chyba około 5 lat temu.
  1. Czy kierujesz się jakimiś kryteriami przy wyborze postaci, której cosplay chcesz zrobić? Czy jest to raczej spontaniczna reakcja, kiedy widzisz jakiejś bohaterki z m&a/filmu/gry, automatycznie wiesz, że chcesz zrobić cosplay?
Ethne: Wydaje mi się, że głównie kieruję się designem, ale czasem również dobieram postać pod grupkę razem z moimi znajomymi, gdzie wiem, że moja ukochana postać jest zajęta. Często jest też tak, że dobieram postać pod scenkę, którą wymyślę, jeszcze zanim zapragnę zrobić jakiś cosplay. Cóż, to skomplikowane.
Ethne Cosplay
  1. Jaki był Twój pierwszy cosplay?
Ethne: Była to utauloid Yokune Ruko. Wyglądałam w niej najgorzej na świecie, lecz nie wracajmy do tych mrocznych czasów.
  1. To pracochłonne hobby, ile czasu zajmuje ci przygotowanie jednego stroju?
Ethne: Bardzo zależy. Mam takie, które robiłam pół roku, ale są też i takie, których stworzenie zajęło mi dwa dni.
Ethne Cosplay
  1. Czy masz swój ulubiony cosplay?
Ethne: Tak, jest to Vaiana, którą niedawno zrobiłam. Była ona bardzo pracochłonna i pełna drobnych detali, których tworzenie sprawiało mi satysfakcję.
  1. Czy jest wśród stworzonych przez Ciebie cosplayi strój postaci, z którą się utożsamiasz lub którą szczególnie lubisz?
Ethne: W pewnym sensie utożsamiam się z Sayaką z Madoki oraz w jakimś stopniu z Vaianą. Jednak nie chodzi tu o nasze charaktery, a raczej o coś innego.
  1. Podczas tworzenia danego stroju, z jakim materiałem najbardziej lubisz pracować?
Ethne: Nie mam pojęcia, średnio znam się na materiałach, jednak bardzo lubię wybierać materiały, które w dotyku mi się podobają. Wtedy tworzenie cosplayu jest jeszcze bardziej satysfakcjonujące.
Ethne Cosplay
  1. Co jest najtrudniejsze, a co najprzyjemniejsze w tworzeniu cosplayu?
Ethne: Trudne jest dla mnie tworzenie wykrojów, jednak staram się je robić jak najdokładniej. Najbardziej uwielbiam moment, kiedy wychodzę na scenę lub kiedy dostaję zdjęcia z sesji zdjęciowej, które mi się podobają. Wtedy odczuwam największą satysfakcję z tworzenia strojów.
  1. Wolisz tworzyć cosplaye z gier komputerowych, filmów czy anime?
Ethne: Chyba najbardziej lubię tworzyć cosplaye z anime, jednak w przyszłości może się to zmieni.
  1. Czy jest jakiś cosplayer/cosplayerka, którą podziwiasz?
Ethne: Jest to moja przyjaciółka – Kumi <3
  1. Czy zdarza Ci się, że krytyka, nieuzasadniony hejt, zniechęca Cię do tego, co robisz?
Ethne: Może jedynie zasmuca, jednak na pewno nie zniechęca.
  1. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy, jakie cosplaye szykujesz na rok 2016?
Ethne: Między innymi mam w planach Godokę z filmu Madoki oraz Salem z RWBY.
Ethne Cosplay
  1. Bywasz na konwentach, lubisz tego typu imprezy?
Ethne: Uwielbiam, jakoś bardzo się w nich odnajduję. No i cieszy mnie, kiedy mogę pochodzić w cosplayu po konwencie, szczególnie kiedy robię to z drugą osobą lub mam grupkę.
  1. Czy jeździsz na zagraniczne konwenty?
Ethne: Nigdy nie byłam, ale na pewno kiedyś zacznę.
Ethne Cosplay
  1. Jeśli ktoś nigdy nie był na konwencie, w jaki sposób byś go zachęciła do przyjechania na taką imprezę?
Ethne: Nie wiem. Myślę, że jak ktoś lubi imprezy z dużą ilością osób z takimi samymi zainteresowaniami, to tam się odnajdzie.
  1. Który konwent najlepiej wspominasz?
Ethne: Ciężko wybrać jeden, ale chyba jest to Tsuru Japan Festival 2016, pozdrawiam cieplutko moją najukochańszą grupkę <3
  1. Czy bierzesz udział w konkursach cosplayowych – możesz opowiedzieć o swoich wrażeniach?
Ethne: Zawsze, kiedy mam taką okazję. Ciężko mi pojechać na konwent i nie mieć występu, ponieważ w pewnym stopniu się wtedy nudzę. Potrzebuję czuć to napięcie oraz również chyba bardziej wolę siedzieć na backstage'u niż na widowni. Bardzo lubię wychodzić na scenę, czuję się na niej przyjemnie.
Ethne Cosplay
  1. Czy jest coś, co Cię zraża do jeżdżenia na konwenty?
Ethne: Nie przypominam sobie niczego.
  1. Czy poza cosplayem masz inne hobby?
Ethne: Tak, jest nim bardzo amatorskie aktorstwo i pisanie.
  1. Czy interesujesz się mangą i anime?
Ethne: Trochę, jednak teraz bardzo rzadko oglądam anime, a mang prawie w ogóle nie czytam.
Ethne Cosplay
  1. Lubisz czytać mangę lub książki?
Ethne: Kocham czytać książki.
  1. Czy masz ulubionych autorów mang lub książek?
Ethne: Tak, z książek są nimi Pratchett, Lovecraft i Victor Hugo. To jest taka moja święta trójca, która pozostanie w moim sercu chyba na długo.
Ethne Cosplay
  1. Masz jakiś ulubiony film, serial albo anime?
Ethne: Z filmów jest to trylogia Władcy Pierścieni oraz Całkowite Zaćmienie. Seriali mogłabym wymieniać więcej, jednak wymienię tylko Orange Is The New Black, Stranger Things oraz Przyjaciół. Moim ulubionym anime jest Shigatsu wa Kimi no Uso, ponieważ jest to chyba jedyne anime, jakie oglądałam, które ma tak dobrze stworzoną historię i postacie. Aż czuję coś w sercu na samą myśl o nim.
  1. Wolisz anime czy animowane filmy, produkowane przez np. DreamWorks, Pixar albo Disneya?
Ethne: Animowane filmy. Wiele postaci z anime jest dla mnie niezbyt wiarygodnych, za to animowane, zachodnie filmy posiadają bardziej „ludzkie” postacie, których motywacje są lepiej uzasadnione.
Ethne Cosplay
  1. Jakiej muzyki słuchasz? Czy ona w jakiś sposób nastraja Cię do pracy, poprawia nastrój, inspiruje?
Ethne: Słucham różnych gatunków muzyki, jednak dużo z nich to polskie piosenki. Moimi ulubionymi wykonawcami są Limboski, Justyna Szafran oraz Jacek Kaczmarski. Bardzo lubię też musicale. Czasem piosenki poprawiają mi humor, jednak mogę zdecydowanie powiedzieć, że dzięki nim przeżywam różne emocje, które inspirują mnie do tworzenia scenek cosplayowych i innych rzeczy.
  1. Czy masz ulubione zwierzę? Niekoniecznie z naszego świata, ale może z anime, filmu czy gry?
Ethne: Kocham pieski.
  1. Czy są jacyś youtuberzy, których filmiki oglądasz na bieżąco?
Ethne: Na pewno Krzysztof Gonciarz. Oglądam również filmy Generatora Frajdy, Gargamela i Mietczyńskiego, a z zagranicznych: That Guy With The Glasses.
Ethne Cosplay
  1. Masz jakieś plany na najbliższą przyszłość, niezwiązane z cosplayem?
Ethne: W tym roku zaczynam studia, dzięki którym będę mogła spełnić swoje marzenia o malutkim przyczynieniu się do kształtowania teatru.
  1. Czy na zakończenie zechciałabyś coś dodać?
Ethne: Pizza hawajska jest dobra. A tak naprawdę, kierujcie się w życiu tym, czym chcecie i nie patrzcie na innych, bo czasami mogą oni nie mieć racji. Oczywiście warto słuchać różnych opinii i rad, jednak to wasze życie i róbcie z nim tylko to, na co Wy macie ochotę <3 Pozdrawiam cieplutko!
Ethne Cosplay
Zgadzam się z tym całkowicie ;) Ja bardzo dziękuje za wywiad, serdecznie pozdrawiam Ethne Cosplay i wszystkich  zainteresowanych zapraszam na jej fanpage, zostawiajcie polubienia i zobaczcie więcej świetnych zdjęć: KLIK!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Lauri, organizatorką NiuConu

PORADNIK: JAK ZROBIĆ PRELEKCJĘ I NIE ZWARIOWAĆ?!

EXCLUSIVE: wywiad z Renn Cosplayy

Przyjaciele i znajomi :)