#49 KSIĄŻKI AUTORSTWA YOUTUBERÓW

Cześć! Dziś chciałam poruszyć zagadnienie, a może raczej coraz częstsze i ciekawe zjawisko, jakim są youtuberzy zajmujący się pisaniem książek.
Nie ukrywam, że sama chcę w przyszłości zająć się pisaniem książek, głównie fantastycznych, thrillerów lub horrorów. Może i o blogowaniu skrobnę parę słów, bo to kolejne doświadczenie, które mnie cudownie wzbogaciło wewnętrznie :)
No dobra, jak to jest z tymi książkami pisanymi przez youtuberów? To bardzo fajna sprawa! Ktoś pewnie spyta: po co ludzie nagrywający vlogi piszą książki? Mało im kasy za filmy? Jak się pewnie domyśliliście, za pisanie biorą się twórcy, którzy mają swoją widownię, określoną grupę ludzi, których wytwór zainteresuje i na który chętnie wydadzą na niego pieniądze. I macie rację, ale czy tylko o to chodzi? O zdarcie kilku dodatkowych groszy?
Tutaj zaczyna się moja teoria: fakt, może chodzi o kasę, ale wydaje mi się, że wydanie książki ma jeszcze jeden cel - dotarcie do nowych odbiorców. Po przeczytaniu pozycji, jeśli wzbudziła zainteresowanie, Czytelnik zacznie szukać kanału Autora/-ki, a co za tym idzie, wesprze Twórcę i jego działalność subskrybcją.
Czy takie książki niosą ze sobą jakąś wartość, poza reklamą youtubera i jego kanału?
Osobiście uważam, że jak najbardziej :)
Pozwalają osobom nie znającym konkretnego Autora przybliżyć tworzone przez niego materiały. Jeśli oczywiście mówimy o książkach poruszających zagadnienia pojawiające się na kanale, a w innych przypadkach, jeśli mówimy np. o biografii, krótkiej historii życia i youtubowej kariery, to taka książka pozwala poznać twórcę od strony bardziej osobistej i wtedy wszystko zależy od tego, czy to co przeczytamy się Nam spodoba czy też nie.
Teraz chciałabym Wam zaprezentować kilka książek napisanych przez youtuberów, do których udało mi się dotrzeć. Wszystkie te książki możecie zakupić w Księgarni Autorskiej: KLIK! 
Red Lipstick Monster - Tajniki Makijażu
Książka napisana przez niekwestionowaną guru makijażu - a już wkrótce ukaże się jej kolejna książka "Tajniki DIY"!
Kanał: KLIK!
Fanpage:KLIK!
Artur Filipowicz - Topowa Dycha 

Ile znacie zaskakujących faktów? Topowa Dycha (którego oglądam już jakiś czas i polecam) odkryje przed Wami ciekawe, szokujące, zaskakujące, straszne i dziwne fakty na każdy temat! I to nie tylko w niniejszej książce, ale też na kanale.
Kanał: KLIK!
Fanpage: KLIK!
Wojciech Drewniak - Historia bez cenzury
Lubiliście historię w szkole? Bo ja bardzo! Dlatego z przyjemnością zaczęłam oglądać produkcje kanału Historia bez cenzury - historyczne fakty i wydarzenia są podane w formie, która z pewnością zainteresuje i pozwoli przyswoić wiedzę. Książka jest miłym uzupełnieniem, po które z pewnością warto sięgnąć.
Kanał: KLIK!
Movie-box: KLIK!
Fanpage: KLIK!
Paulina Mikuła - Mówiąc inaczej
Jeszcze na chwilę pozostając w szkolnych tematach - wiecie, ile niuansów językowych czyha na nas na każdym kroku? A może mówiąc inaczej, macie czasami wrażenie, że nie potraficie się wysłowić? Pani Paulina udziela szczegółowych wskazówek, jak sprawnie posługiwać się językiem :) 
Kanał: KLIK!
Fanpage: KLIK!
Marcin Dubiel - Pokemon GO! Niezbędnik gracza
Pokemonowe szaleństwo ogarnęło cały świat - więc nic dziwnego, że szybko zaczęły się ukazywać poradniki na temat tego, jak grać. Taki właśnie poradnik stworzył Marcin Dubiel. Czy warto po niego sięgnąć? Myślę, że tak :)
Kanał: KLIK!
Fanpage: KLIK! 
Angelika Mucha, Kuba Biskupski - Justin Bieber. Powrót na szczyt

Nie jestem fanką Biebera. Nie ten wiek, nie mój gust muzyczny. Ale myślę, że fani Littlemoonster96 z pewnością sięgną po tą książkę. 
Kanał: KLIK!
Fanpage: KLIK!
Fleur De Force - Jak być glam

Na naszym rynku oprócz książek pisanych przez polskich youtuberów można nabyć też te napisane przez zagranicznych twórców. Takim przykładem jest "Jak być glam" autorstwa Fleur De Force. 
Kanał: KLIK!
Fanapge: KLIK!
Lindsey Stirling - Jedyny pirat na imprezie 
 Perełka, tak myślę o tej książce. Lindsey Stirling to niezwykła artystka, która mnie inspiruje, zaś jej historia i muzyka napełnia determinacją (jeśli graliście lub widzieliście gameplay z "Undertale", załapiecie aluzję). 
Kanał: KLIK!
Fanpage: KLIK!
Włodek Markowicz - Kropki
 Na zakończenie chcę Wam pokazać książkę, którą kupiłam dzisiaj - została podpisana przez autora, a więcej o tej historii macie tutaj: KLIK!
Kanał: KLIK!
Fanpage: KLIK!
W dzisiejszym poście tyle z mojej strony - wiem, wiem, książek napisanych przez youtuberów jest znacznie więcej, ale dziś przedstawiłam Wam tylko te, do których udało mi się dotrzeć :) Jeśli znajdę kolejne, z pewnością się z Wami podzielę nimi :)

Za wsparcie, dobre rady, korektę i konsultację merytoryczną dziękuję Tiszce!

Komentarze

  1. O, czasem oglądam filmiki Red Lipstick Monster! Jest genialna - taka pełna energii i optymistyczna - bardzo fajnie się na nią patrzy :)) Mam w planach zakup jej książki, ale na chwilę obecną mam inne wydatki, więc zapewne odwlecze się to jeszcze w czasie :P Pozostałych youtuberów nie kojarzę :D

    Zapraszam na swojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko wiedziałyśmy o pierwszej pozycji :P Nam sie marzy książka z naszymi wypiekami ^^ :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, mam nadzieję, że uda się Wam ją stworzyć - chętnie bym ją kupiła i korzystała :D <3

      Usuń
  3. Praktycznie nie oglądam juz telewizji, tylko youtube dlatego lubię youtuberów i to w co się zazwyczaj angażują :) Bardzo chętnie przeczytałabym którąś z tych książek :)
    http://nazywamsiemilena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet nie wiedziałam, że niektórzy z nich wydali swoje książki! :) Uważam jednak że lepiej ogląda się ich na YT niż zmusić się do czytania. Oglądanie zawsze szybciej przychodzi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. mam książkę RLM, ale po drugą raczej nie sięgnę, bo to raczej mnie nie interesuje. za to jej pierwsza dla kompletnego laika jakim jestem ja w tej dziedzinie jest naprawdę dobra. ;) przeglądałam też "jak być glam", ale w sumie dość słaba jest. ;) reszta jutuberów mnie nie kręci, bo właściwie ich nie oglądam. ;) zdecydowanie bardziej wolę blogi. :)
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam żadnej, ale o kilku z nich słyszałam :) mogłaś wspomnieć jeszcze o Kaiko i Niekryty Krytyk :)

    Pozdrawiam,
    Kinga z thefashionandmyself.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ehh książki youtuberów, gdzie prawdopodobnie ani littlemoonster ani dubiel słowa w tych "książkach" nie napisali :v

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazdroszczę autografu Włodka! Muszę kiedyś kupić jego osobną książkę, na razie mam tylko ich tom jeszcze dotyczący Lekko Stronniczych. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że zdecydowanie warto :) Polecam też książkę Red Lipstick Monster, jest świetna :D

      Usuń
  9. mnie jakoś nie zachęcają

    https://skucinskaemilia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam już niektóre pozycje, które wymieniłaś. Najbardziej przypadła mi do gustu "Jedyny pirat na imprezie". :) Gorąco Pozdrawiam Fejwsi. ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam jeszcze żadnej ale myślę, że warto. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Lauri, organizatorką NiuConu

PORADNIK: JAK ZROBIĆ PRELEKCJĘ I NIE ZWARIOWAĆ?!

EXCLUSIVE: wywiad z Renn Cosplayy

Przyjaciele i znajomi :)