Kregulcowe Dni - Studencka Intryga - RELACJA

Cześć :) Minęło całkiem sporo czasu od imprezy, bo już tydzień, a ja mam dla Was krótką relację z konwentu Kregulcowe Dni: Studencka Intryga. 
Odbywała się w dniach 14-15 kwietnia na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie na ulicy Bielskiej 62. Bardzo się ucieszyłam, że mogłam spędzić swój pierwszy konwent w Cieszynie na uczelni, na którą uczęszczam ;) 
Kregulcowe Dni: Studencka Intryga
Impreza została zorganizowana przez młody i bardzo aktywny, prężnie działający Klub Fantastyki Kregulec, który ma na swoim koncie kilka imprez - cieszące się popularnością spotkania planszówkowe oraz ubiegłoroczną edycję konwentu Kregulcowe Dni.
A oto, co piszą o sobie:

„Grupa ‘Kregulec’ jako dział stowarzyszenia Future Technology, skupia się na organizowaniu imprez masowych o tematykach: naukowych, wschodnio-azjatyckich, szeroko rozumianą fantastyką oraz nawiązujących do kultury śląskiej.”
Zaś o konwencie mogliśmy przeczytać takie słowa: 
 Kregulcowe Dni: Studencka Intryga to impreza zrodzona z niezmierzonej pasji organizatorów do fantastyki, kultury dalekowschodniej, czy innych pokrewnych zagadnień, w imię idei - od fanów dla fanów, podczas której chcielibyśmy przekazać cząstkę naszych zainteresowań na poczet nowych pokoleń. 
Można by powiedzieć, że dla mnie konwent zaczął się już w piątek po południu - zdeklarowałam się, że odbiorę Mariusza Gosławskiego z przystanku. Razem ze mną była Dominika. Kiedy Mariusz przyjechał - prowadzi strony Malowane Kawą i Japońskie inspiracje, zabrałyśmy go na teren Uniwersytetu, gdzie mógł zostawić swoje rzeczy - razem z nami szła Paulina, prowadząca Zvyrcomics wraz z koleżanką i jeden kolega, przepraszam, nie pamiętam imienia. Szliśmy radośnie wycieczką przez miasto, opowiadając naszym gościom co nieco o Cieszynie. Później oni udali się na zwiedzanie miasta, a ja niestety, musiałam pojechać do domu...
Z samego rana w sobotę dotarłam na miejsce eventu, gdzie miałam przyjemność zapoznać nowych znajomych - serdecznie pozdrawiam Sandrę, Wiolettę i Rafała! Mam nadzieję, że spotkamy się na kolejnym konwencie :) 
W kolejce nie staliśmy długo, szybko zostaliśmy wpuszczeni na teren obiektu. Dla mnie uczelnia nie miała tajemnic - dodam, że impreza odbywała się zarówno na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji oraz na Wydziale Artystycznym, wystarczyło, żebym raz przeszła się po korytarzu na piętrze, by mniej więcej wiedzieć, co gdzie jest. Po szybkim rozpoznaniu i przywitaniu się ze znajomymi udałam się do sali Dorigami a następnie na pierwszy panel - dotyczący mieczy japońskich, prowadzony przez sympatycznego tatę Doroszek Cosplay and Other  :) Szybko wpadłam zobaczyć niezwykłe warsztaty kaligrafii japońskiej - przysięgam, czegoś takiego nigdy nie widzieliście! Mariusz pokazywał na świeżym powietrzu, przed budynkiem, za pomocą wiadra z wodą i mopa jak malować znaki! Świetne widowisko ;) <3 Chciałabym zobaczyć to jeszcze raz! Potem wyskoczyłam na Wydział Artystyczny, gdzie znowu mogłam na chwilę posiedzieć ze znajomymi - pozdrawiam Martę i Magdę :) Na Artystycznym znajdowały się sale z planszówkami, trochę szkoda, że nie mogłam chociaż na chwilę pograć... Ale nic to, miałam sporo innych rzeczy do roboty ;) Miałam przyjemność zobaczyć konkurs Evil Cosplay - który wygrała Yami Cosplay, jeszcze raz gratuluję!
Na Kregulcowych Dniach po raz drugi miałam przyjemność spróbować ramenu, przygotowanego tym razem przez RekoGastro - to była najlepsza rzecz, jaką jadłam w ciągu kilku ostatnich miesięcy <3 Mam nadzieję, że to nie był ostatni raz, kiedy jadłam potrawy przygotowane przez RekoGastro i Wam również polecam spróbować, jeśli tylko będziecie mieli okazję~~
Popołudniu Herbaciarnia Laja rozłożyła swój kramik, na którym można było spróbować pysznej herbaty oraz innych smakołyków ;) Następnie poszłam wraz ze znajomymi posłuchać baśni japońskich - po raz kolejny opowiadanych przez panią Edytę, prowadzącą Galeony Baśni <3 <3 Serdecznie Wam polecam te spotkania! Były również sale z ultrastarem, osu i grami na konsolach, ale to nie mieści się w spektrum moich zainteresowań. Pod wieczór Mariusz prowadził warsztaty na zielonej trawce z malowania ciała, a następnie na parkingu tańczono belgijkę.
Możecie powiedzieć, że prawie nic nie widziałam, nigdzie nie byłam na tym konwencie, skoro moje opisy są takie ubogie - tutaj powiem Wam, że ten konwent upłynął mi pod znakiem spędzania czasu ze znajomymi i nawiązywania nowych znajomości, co wydaje mi się bardzo ważnym elementem takich imprez :) Cieszę się, że mogłam spędzić czas z tyloma świetnymi osobami - w najbliższym czasie nie będę się z nimi widzieć, więc tym bardziej to doceniam. Poza Mariuszem, Zvyrcomics, Yami, mogłam spotkać się z dawno nie widzianą Doroszek, Silver Cosplay, Okitę, Ruksonec, a także po raz pierwszy spotkać się z Usaczek_Mari_Cosplay :) Pozdrawiam ekipę shrimps.pl! Widziałam się także z cudowną DailyCat i jej kotami ;) Kilka chwil spędziłam też z Daiyamondo i Michałem - mam nadzieję, ze spotkamy się znowu na planszówkach :) Pozdrawiam Pasteldisaster i Proximslawa - dziękuję, że mogłam z wami spędzić kilka chwil i porozmawiać :) Mam nadzieję, że znowu się zobaczymy!
No i co, no i koniec :) Czas spędzony na imprezie wspominam bardzo dobrze, głównie ze względu na świetne towarzystwo i bardzo miłych organizatorów :) Wiecie, sporo osób może powiedzieć, że impreza nie była udana - przez problemy organizacyjne, ALE ja Wam powiem tak: na to wszystko należy spuścić kurtynę milczenia, ponieważ to, że wystąpiły takie lub inne trudności, to nie mnie oceniać. To się zawsze i wszędzie może zdarzyć, nawet na najlepszych imprezach z renomą i wieloletnią tradycją. Wszyscy byli mili dla wszystkich, organizatorzy byli na każde zawołanie i wszystko ogarniali najlepiej jak mogli, helperzy uwijali się jak w ukropie, starając się być wszędzie i każdemu pomóc - no ja złego słowa nie mogę powiedzieć :)
Klub Fantastyki Kregulec jest młodym zrzeszeniem, wciąż się uczą, ale widać, jak wiele robią i jak się starają, aby wszystko zawsze wyszło jak najlepiej i aby każdy świetnie się bawił - dlatego też, ja tego konwentu nie mogę źle ocenić. Z przyjemnością wezmę udział w kolejnej edycji :) Jestem pewna, że będzie o wiele lepsza!
Do zobaczenia następnym razem ;) <3 

Komentarze

  1. Podziwiamy ludzi, którzy angażują się w tego typu akcje :) Świetnie, że imprezka się udała :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Lauri, organizatorką NiuConu

PORADNIK: JAK ZROBIĆ PRELEKCJĘ I NIE ZWARIOWAĆ?!

EXCLUSIVE: wywiad z Renn Cosplayy

Przyjaciele i znajomi :)