EXCLUSIVE: wywiad z Marruda Cosplay

Cześć :) Mam dziś dla Was wywiad z cosplayerką, której cosplaye naprawdę mnie zachwyciły <3 <3 Mam nadzieję, że i Wam się spodoba ;) I wpadniecie na jej stronę! Serdecznie zapraszam do przeczytania wywiadu z Marruda Cosplay!
Marruda Cosplay
1. Witam Cię bardzo serdecznie i dziękuję, że zgodziłaś się na udzielenie mi wywiadu :) Pozwól, że oddam Ci w całości pierwsze pytanie, proszę, opowiedz o sobie :)
Marruda Cosplay: Bardzo się cieszę, że mogę wziąć udział w tworzeniu Twojego bloga ;) Nazywam się Martyna i jestem studentką. Odkąd pamiętam interesuje się wszelako pojętą fantastyką. Lubię grać w gry, ale przede wszystkim uwielbiam czytać. Cosplayem zainteresowałam się jakieś 5 lat temu i tak już zostało ;)
2. Czy na początek, możesz przybliżyć nam genezę Twojego pseudonimu?
Marruda Cosplay: Jasne! Na imię mam Martyna, a moi znajomi często zdrabniali to do Mar. Od jakiegoś czasu również jestem ruda. Połączyłam to i wyszło Marruda :D 
Marruda Cosplay
3. W jakich okolicznościach, dzięki komu zainteresowałaś się cosplayem?
Marruda Cosplay: Dwa wydarzenia miały na to wpływ. Po pierwsze o całym fandomie usłyszałam od mojego przyszywanego brata Adasia (Adamus Cosplay). Opowiedział mi o Pyrkonie, o tym jak się tam bawi i o tworzeniu strojów. W międzyczasie również obejrzałam Meridę Waleczną, a ponieważ wielu znajomych uważało, że jestem do niej podobna nie tylko z wyglądu to postanowiłam zrobić jej strój. ;)
4. Od jak dawna jesteś cosplayerką?
Marruda Cosplay: Od 5 lat.
Marruda Cosplay
Anna Małkokwicz
5. Czy kierujesz się jakimiś kryteriami przy wyborze postaci, której cosplay chcesz zrobić? Czy jest to raczej spontaniczna reakcja, kiedy widzisz jakiejś bohaterki z m&a/filmu/gry, automatycznie wiesz, że chcesz zrobić cosplay?
Marruda Cosplay: Różnie, bardzo często jest to reakcja spontaniczna, ale wśród swoich strojów, posiadam również takie, o których marzyłam od dziecka jak np. Anastazja czy Arielka. Posiadam dwa kryteria wyboru postaci – jednym z nich jest moje zamiłowanie do niej, a drugim rude lub czerwone włosy. ;)
6. Jaki był Twój pierwszy cosplay?
Marruda Cosplay: Merida Waleczna. :)
Marruda Cosplay
Anna Małkokwicz
7. To pracochłonne hobby, ile czasu zajmuje ci przygotowanie jednego stroju?
Marruda Cosplay: Trudno powiedzieć, ponieważ staram się zabrać za strój tylko wtedy kiedy wiem, że będę mieć na to dużo czasu i będę mogła nad tym siedzieć dzień i noc, dlatego wydaje mi się, że około dwóch tygodni.
8. Czy masz swój ulubiony cosplay, czy jest wśród stworzonych przez Ciebie cosplayi strój postaci, z którą się utożsamiasz, którą szczególnie lubisz?
Marruda Cosplay: Moim ulubionym strojem jest definitywnie Anastazja. Natomiast postać, z którą się najbardziej utożsamiam to już wcześniej wspomniana Merida. Aczkolwiek z każdym strojem wiążą mnie jakieś uczucia ;) 
Marruda Cosplay
Anna Małkokwicz
9. Podczas tworzenia danego stroju, z jakim materiałem najbardziej lubisz pracować?
Marruda Cosplay: Trudno powiedzieć, ale chyba najbardziej lubię pracę z tkaninami.
10. Co jest najtrudniejsze, a co najprzyjemniejsze w tworzeniu cosplayu?
Marruda Cosplay: Najtrudniejsze jest rozpoczęcie pracy, a najprzyjemniejsze zobaczenie końcowego efektu :)
Marruda Cosplay
11. Czy jest jakiś cosplayer/cosplayerka, którą podziwiasz?
Marruda Cosplay: Wielu :)
12. Czy zdarzyło Ci się, że nieuzasadniony hejt, zniechęca Cię do tego, co robisz?
Marruda Cosplay: Nie.
Marruda Cosplay
13. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy, jakie cosplaye szykujesz na rok 2018?
Marruda Cosplay: Mam wiele pomysłów, ale nie wiem, co z nich w końcu powstanie. W planach jest Balerina w sukni baletnicy z filmu Balerina, Giselle ( jeszcze nie wiem, w której sukience, waham się między trzema) z Zaczarowanej, Fiona ze Shreka, Star Guardian Miss Fortune z LoLa oraz Megara z Herkulesa. Podejrzewam, że spośród wymienionych powstaną jeszcze w tym roku co najwyżej trzy, a które to zależy od przypływu emocji i odpowiednich tkanin przy kupowaniu materiałów :)
14. Czy poza cosplayem masz inne hobby?
Marruda Cosplay: Tak. Przede wszystkim kocham czytać. Czytam głównie fantastykę i od tego w sumie zaczęła się moja przygoda z konwentami, bo po raz pierwszy pojechałam na Pyrkon, po to żeby spotkać moich ulubionych autorów :)
Marruda Cosplay
15. Bywasz na konwentach, lubisz tego typu imprezy?
Marruda Cosplay: Tak, bardzo :)
16. Jeśli ktoś nigdy nie był na konwencie, w jaki sposób byś go zachęciła do przyjechania na taką imprezę?
Marruda Cosplay: Myślę, że konwent to jest coś co trzeba samemu przeżyć. Trudno kogoś zachęcić lub zniechęcić. Tam trzeba być i samemu wyrobić sobie opinię :)
Marruda Cosplay
17. Który konwent najlepiej wspominasz?
Marruda Cosplay: Nie mam takiego. Na wszystkich bawiłam się równie dobrze :) Natomiast zapadł mi w pamięć mój drugi Pyrkon, na którym dostałam zaproszenie na bal cosplayowy. To było krótko po zrobieniu Anastazji. Na bal postanowiłam nie jechać sama i zaangażować mojego chłopaka. Długo zastanawialiśmy się nad strojem, jaki mu zrobić, no i stanęło na ojcu Anastazji – carze Mikołaju. Bal cosplayowy odbywał się wtedy podczas Coperniconu. Wydarzenie wypadło naprawdę świetnie, a nasze stroje o dziwo było dość rozpoznawane. Najbardziej zapadła mi w pamięć grupa francuskich turystów, którzy do nas podeszli poprosić o zdjęcia. To było naprawdę ciekawe przeżycie :)
18. Czy jest coś, co Cię zraża do jeżdżenia na konwenty?
Marruda Cosplay: Nie.
Marruda Cosplay
19. Czy zdarzyło ci się uczestniczyć w zagranicznym konwencie?
Marruda Cosplay: Nie.
20. Czy bierzesz udział w grupowych sesjach zdjęciowych w cosplayach?
Marruda Cosplay: Jak do tej pory brałam udział w jednej (W.I.T.C.H.) ale liczę na więcej :)
Marruda Cosplay
21. Kiedy, w jakich okolicznościach zainteresowałaś się mangą i anime?
Marruda Cosplay: Nie interesuję się mangą i anime.
22. Lubisz czytać mangę lub książki?
Marruda Cosplay: Jak już wspomniałam wcześniej lubię czytać książki.
Marruda Cosplay
23. Czy masz ulubionych autorów mang lub książek?
Marruda Cosplay: Tak, wielu i chyba nie starczyłoby miejsca żeby wszystkich wymienić, ale m. in Anetę Jadowską, Joannę Chmielewską, Aleksandrę Janusz, Andrzeja Pilipiuka, Andrzeja Ziemiańskiego, Jakuba Ćwieka, Petera Bretta, Trudi Canavan i wielu wielu innych.
24. Masz jakiś ulubiony film, serial albo anime?
Marruda Cosplay: Co do filmów kocham wszystkie bajki Disneya, co do seriali definitywnie Once Upon a Time oraz Przyjaciele.
Marruda Cosplay
25. Wolisz anime czy animowane filmy, produkowane przez np. DreamWorks, Pixar albo Disneya?
Marruda Cosplay: Animowane filmy, dlatego większość moich strojów pochodzi właśnie z nich ;)
26. Jakiej muzyki słuchasz? Czy ona w jakiś sposób nastraja Cię do pracy, poprawia nastrój, inspiruje?
Marruda Cosplay: Jeżdżąc samochodem słucham reggae, natomiast muzyka nie sprzyja czytaniu ;)
Marruda Cosplay

27. Czy masz ulubione zwierzę? Niekoniecznie z naszego świata, ale może z anime, filmu czy gry?
Marruda Cosplay: Kocham psy, w swoim domu rodzinnym posiadam dwa, a w przyszłości planuję posiadanie swojego własnego. Co do zwierząt, ze świata bajkowego uwielbiam wszystkie konie ze świata Disneya. One są po prostu świetne!
28. Czy są jacyś youtuberzy, których filmiki oglądasz na bieżąco?
Marruda Cosplay: Tak, AdBuster, SciFun oraz GF Darwin. 
Aneta Samorawińska
29. Masz jakieś plany na najbliższą przyszłość, niezwiązane z cosplayem?
Marruda Cosplay: Zostać magistrem, bo inżynierem już jestem :D
30. Czy na zakończenie zechciałabyś coś dodać?
Marruda Cosplay: Tak. Bardzo dziękuję za ten wywiad. Chciałabym również powiedzieć wszystkim cosplayerom róbcie dalej to co kochacie!
Ja również bardzo dziękuję :) Życzę Ci samych sukcesów i powodzenia w dalszej karierze cosplayerki <3 A Was zapraszam tutaj: KLIK

Komentarze

  1. Piękna i utalentowana, czego chcieć więcej :D Bardzo podobają nam się stroje i zdjęcia, kawał dobrej roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny wywiad! Wspaniałe zdjęcia nie mogę się napatrzeć najbardziej podoba mi się
    cosplay z Krainy Lodu i Witch <3
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy wywiad.
    Najbardziej podoba mi się strój piratki.
    Czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Lauri, organizatorką NiuConu

PORADNIK: JAK ZROBIĆ PRELEKCJĘ I NIE ZWARIOWAĆ?!

EXCLUSIVE: wywiad z Renn Cosplayy

Przyjaciele i znajomi :)