EXCLUSIVE: wywiad z Shinryu Cosplay

Hej~~ Mam nadzieję, że fajnie spędziliście tydzień :) I mam nadzieję, że z chęcią wpadniecie na stronę mojego dzisiejszego gościa - niesamowitej Shinryu Cosplay, koniecznie odwiedźcie jej stronę na Facebooku! Serdecznie polecam! <3
Shinryu Cosplay
1. Witam Cię bardzo serdecznie i dziękuję, że zgodziłaś się na udzielenie mi wywiadu :) Pozwól, że oddam Ci w całości pierwsze pytanie, proszę, opowiedz o sobie :)
Shinryu Cosplay: Cześć! Jest mi niezmiernie miło pojawić się tutaj u Ciebie na blogu! Hm, nazywam się Klaudia, mam 21 lat, mam kota i psa, lubię grać na playstation, obczajam wszystkie fast foody i studiuję :D. Kocham grę Legend of Legaia, później Legend of Mana a na trzecim miejscu całą serię Final Fantasy, z wyszczególnieniem VI, VII, X, XII :). Obecnie baaaaaaaaaaardzo czekam na remaster trylogii spyro! :D
2. Czy na początek, możesz przybliżyć nam genezę Twojego pseudonimu?
Shinryu Cosplay: Postaram się skrócić tę długą historię. Na początku mój fanpag nazywał się Fenrirka (miał Fenrir jak esper z Final Fantasy), było to za sprawą fanpage’a gra z dzieciństwa, gdzie adminowałam, a nic nie przyciąga uwagi nerdów jak kobieta gracz. Dzięki pomocy pewnej cosplayerki zmieniłam pseudonim na facebooku na Shinryu (jest to dalej związane z Final Fantasy, dokładniej to ze smokiem pojawiającym się w niektórych grach z tej serii). Chciałam, żeby moja nazwa była połączona z serią gier Final Fantasy, bo to głównie z niej robię swoje stroje. 
Shinryu Cosplay
3. W jakich okolicznościach, dzięki komu zainteresowałaś się cosplayem?
Shinryu Cosplay: Właściwie cosplayem zaczęłam się interesować za sprawą znajomej poznanej przez Internet już w gimnazjum, ale że byłam dzieckiem, które przejmowało się tym co mówią i myślą inni na mój temat to nie wzięłam się za to hobby, prócz wymienionego wcześniej powodu - mieszkałam w blokowisku na wsi, każdy każdego znał, nie chciałam, żeby wzięto mnie za odmieńca :D. W gimnazjum strasznie się przejmowałam takimi rzeczami. Faktycznie cosplayem zajęłam się pod koniec liceum, wtedy to miałam gdzieś opinię ludzi i wychodziłam bez skrępowania sprayować dzidy i inne propy przed blok :). Tak też za sprawą znajomej z liceum zaczęła się moja przygoda z tym hobby.
4. Od jak dawna jesteś cosplayerką?
Shinryu Cosplay: Właściwie to od jakiegoś maja/czerwca 2014 roku, w lipcu 2014 pojawiłam się na swoim pierwszym konwencie. 
Shinryu Cosplay
5. Czy kierujesz się jakimiś kryteriami przy wyborze postaci, której cosplay chcesz zrobić? Czy jest to raczej spontaniczna reakcja, kiedy widzisz jakiejś bohaterki z m&a/filmu/gry, automatycznie wiesz, że chcesz zrobić cosplay?
Shinryu Cosplay: I tak i nie, w sumie to zależy bo wcześniej starałam się aby postać jakoś do mnie pasowała - mowa tu o twarzy czy posturze. Jednakże o to tez ciężko, bo nie jestem wysoką osobą. Obecnie już coraz mniej patrzę na wygląd postaci czy będzie do mnie pasował czy nie, jeśli mi się charakter postaci podobał, w pewien sposób się z nią utożsamiam to ją robię. Fang z Final Fantasy XIII jeśli dobrze pamiętam to ma coś koło 170-180cm wzrostu, ja 161, jednakże starałam się jakoś ogarniać proporcję. Bywają też takie strzały amora, że coś widzę i kurde chcę to zrobić :D. Przykładem jest Vanille z Final Fantasy XIII, niesamowicie jako postać w grze mnie irytowała, zrobiłam ten strój dlatego, że było to pewne wyzwanie - praca ze skórą, futrem, 3 tysiące koralików, które musiałam ręcznie malować, szukanie różowego lnu na bluzkę, czy spódniczka z odpowiednim gradientem składana z trzech części, no multum takich drobnych badziewi :D. Wracając do początku - wiem, że cosplayu postaci z jakiegoś filmu nie zrobię, byłoby to dla mnie dużo cięższe, ale że u mnie wszystko się zmienia jak w kalejdoskopie - kto wie!
6. Jaki był Twój pierwszy cosplay?
Shinryu Cosplay: Moim pierwszym cosplayem miała być Lady Ashe z Final Fantasy XII, jednakże porwałam się z motyką na słońce (skończyłam ją rok później, a teraz robię ją jeszcze raz), skończonym strojem była Nidalee z Lola, którą w 2016 jeszcze raz zrobiłam :D. 
Shinryu Cosplay
7. To pracochłonne hobby, ile czasu zajmuje ci przygotowanie jednego stroju?
Shinryu Cosplay: Nie jestem w stanie określić, bo jestem człowiekiem, który ma średnio 3 stroje zaczęte, bo jak się obrazi na jeden to idzie do drugiego XD.
8. Czy masz swój ulubiony cosplay, czy jest wśród stworzonych przez Ciebie cosplayi strój postaci, z którą się utożsamiasz, którą szczególnie lubisz?
Shinryu Cosplay: Właściwie, to nie wiem czy mam jakiś ulubiony swój strój, obawiam się, że chyyyba nie bo po jakimś czasie w każdym znajduję coś, co mi nie pasuje :D. Hm, bardzo lubię Nidalee, za tę jej dzikość, Rikku za to, że znajdzie coś dobrego nawet w beznadziejnej sytuacji, Ashe za determinację w dążeniu do celu. W każdej postaci znajduję cząstkę siebie :D.
Shinryu Cosplay
9. Podczas tworzenia danego stroju, z jakim materiałem najbardziej lubisz pracować?
Shinryu Cosplay: Lubię rzeźbić z xpsu, chyba to mi ostatnio sprawiało najwięcej frajdy. Kocham też szyć z dzianin, dzianina punto moim ulubieńcem! :D
10. Co jest najtrudniejsze, a co najprzyjemniejsze w tworzeniu cosplayu?
Shinryu Cosplay: Najtrudniejsze są zdecydowanie wykroje i sama konstrukcja danych rzeczy, najprzyjemniejsze to założenie kostiumu, spojrzenie na swoje odbicie w lustrze i myśl "SKOŃCZYŁAM!" 
Shinryu Cosplay
11. Czy jest jakiś cosplayer/cosplayerka, którą podziwiasz?
Shinryu Cosplay: Z Polski wybrałabym Shappi, Phere-nike i Czester, z zagranicznych to Little Chook, Itakoo, Inushio, Kamui i nie wiem kogo jeszcze :< :)
12. Czy zdarza Ci się, że krytyka, nieuzasadniony hejt, zniechęca Cię do tego, co robisz?
Shinryu Cosplay: Absolutnie nie, wręcz przeciwnie, bo mam ochotę zrobić komuś na złość i nie przestawać robić tego co robię :D. 
Shinryu Cosplay
13. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy, jakie cosplaye szykujesz na rok 2018?
Shinryu Cosplay: O pani XD. Terra Branford z Final Fantasy VI, Miriam z Bloodstained, Lightning Farron z Final Fantasy XIII, Songstress Yuna z Final Fantasy X-2, Primm z Secret of Mana, Kid z Chrono Crossa, Mito Uzumaki, Gwendolyn z Odin Sphere może jakaś kolejna Rikku wleci, nie mam pojęcia, wszystko jak w kalejdoskopie XD Ale obiecałam sobie - żadnego lola w tym roku :D.
14. Czy poza cosplayem masz inne hobby?
Shinryu Cosplay: Czy do hobby mogę zaliczyć oglądanie Klocucha na YouTube i testowanie lokalnych kebabów i innych fast foodów? 
Shinryu Cosplay
15. Bywasz na konwentach, lubisz tego typu imprezy?
Shinryu Cosplay: Staram się teraz coraz więcej. Miałam sporą przerwę w konwentowaniu, na początku baaardzo mi się to podobało, byłam tym oczarowana, po przerwie powrót uświadomił mi to, że jestem już stara XD. Ale widok starych znajomych i spędzanie z nimi czasu zdecydowanie wynagradza wszystko :D
16. Jeśli ktoś nigdy nie był na konwencie, w jaki sposób byś go zachęciła do przyjechania na taką imprezę?
Shinryu Cosplay: Jeśli masz 16-18 lat będziesz się bawić wyśmienicie, jeśli jesteś starszy - będziesz narzekać na spanie i toalety :D 
Shinryu Cosplay
17. Który konwent najlepiej wspominasz?
Shinryu Cosplay: Mój pierwszy czyli Animachinę 2014.
18. Czy jest coś, co Cię zraża do jeżdżenia na konwenty?
Shinryu Cosplay: Zachowanie ludzi. Ostatnio stojąc w kolejce na Ryucon widziałam jak dziewczyny rozebrały chłopaka do samej bielizny, zaczęły go ubierać w swoje ciuchy i robiły mu makijaż. Śmiecenie, brak umiejętności sprzątania po sobie. 
Shinryu Cosplay
19. Czy zdarzyło ci się uczestniczyć w zagranicznym konwencie?
Shinryu Cosplay: Niestety nie, brak mi odwagi, dalej nie jestem pewna swoich umiejętności by zgłosić się do eliminacji.
20. Byłaś może w jury na konkursie cosplayu?
Shinryu Cosplay: Nie wiem czy to w ogóle da się zaliczyć do bycia jurorem, ale na pierwszej edycji Let's Play Częstochowa zdarzyło mi się być jurorem, który nie miał właściwie prawa głosu bo i tak nie liczono się z moim zdaniem a reszta oceniała uczestnika na zasadzie "o jak uroczo w tym wygląda", a nie na podstawie materiału referencyjnego. Ogólnie to moim malutkim marzeniem jest bycie jurorem na konwencie czy innym evencie, ale z osobami, które znają się na rzeczy żeby uniknąć sytuacji takiej jak wspomniana przeze mnie wcześniej.
Shinryu Cosplay
21. Czy bierzesz udział w konkursach cosplay?
Shinryu Cosplay: Biorę tylko wtedy, gdy jestem pewna swojego stroju, albo za tym tęsknię :D Ale zwykle robię to dla funu ^_^
22. Jakie są Twoje wrażenia odnośnie konkursów cosplayowych?
Shinryu Cosplay: W Polsce mamy bardzo wysoki poziom cosplayu, co cieszy, bo po konkursie można uzykać konstruktywną krytykę. Bardzo miło wspominam konkursy cosplayowe za czasów B-Teamu, była tam rodzinna atmosfera. Sporo się słyszy o tym co się dzieje na zagranicznych konkursach - eliminowanie konkurencji, na szczęście u nas jest przyzwoicie i nikt nikomu strojów nie niszczy, wręcz przeciwnie - pomagamy sobie! :D 
Shinryu Cosplay
23. Kiedy, w jakich okolicznościach zainteresowałaś się mangą i anime?
Shinryu Cosplay: Ogólnie to niezbyt się tym interesowałam XD obejrzałam tylko Naruto, Króla Szamanów i Code Geass. Ogólnie japońskimi produkcjami zainteresowałam się jako dziecko za sprawą gier takich jak Final Fantasy, Legend of Legaia czy Legend of Mana :D
24. Lubisz czytać mangę lub książki?
Shinryu Cosplay: Nie mogłam się do mangi przekonać, co do książek - szczególnie lubię biografie, czy to zespołów, muzyków, polityków czy po prostu sięgam kolejny raz po Ojca Chrzestnego bądź Władcę Pierścieni. 
Shinryu Cosplay
25. Czy masz ulubionych autorów mang lub książek?
Shinryu Cosplay: J.R.R. Tolkien
26. Masz jakiś ulubiony film, serial albo anime?
Shinryu Cosplay: Bardzo lubię filmy Quentina Tarantino, jednakże moim najbardziej ulubionym filmem będzie film F. F. Coppoli - Ojciec Chrzestny. 
Shinryu Cosplay
27. Wolisz anime czy animowane filmy, produkowane przez np. DreamWorks, Pixar albo Disneya?
Shinryu Cosplay: Ciężko mi odpowiedzieć na pytanie, bo właściwie zalezy to od estetyki danego dzieła, ale jeśli już musiałabym wybierać to poszłabym w animowane filmy.
28. Jakiej muzyki słuchasz? Czy ona w jakiś sposób nastraja Cię do pracy, poprawia nastrój, inspiruje?
Shinryu Cosplay: Głównie hard rocka/ classic rocka, stoner/doom metalu, glam metalu (mowa tu o latach 80), thrash metalu. W szczególności lubię zespoły takie jak Danzig, Clutch, Megadeth, Black Sabbath, The Doors. Z pewnością uspokaja :D. 
Shinryu Cosplay
29. Czy masz ulubione zwierzę? Niekoniecznie z naszego świata, ale może z anime, filmu czy gry?
Shinryu Cosplay: Smok Spyro i jamraj Crash, dopiszę też Moogle z serii Final Fantasy. Terra z gry Legend of Legaia (jak jezcze była wilkiem!) i Rabbite z Legend of Mana. Ale i tak z nimi wszystkimi wygrywa mój kot Maciejka i pies, shih tzu - Killer.
30. Czy są jacyś youtuberzy, których filmiki oglądasz na bieżąco?
Shinryu Cosplay: KLOCUCH!!!!!!!
Shinryu Cosplay
31. Masz jakieś plany na najbliższą przyszłość, niezwiązane z cosplayem?
Shinryu Cosplay: Jako, że studiuję kulturoznawstwo europejskie specjalizacja film i realizacja obrazu - chciałabym pracować przy kostiumach filmowych, ale do tego dłuuuga droga :D ewentualnie załapać się do pracy w game devie :)  
32. Czy na zakończenie zechciałabyś coś dodać?
Shinryu Cosplay: Hm, sama nie wiem. Jeśli ktoś przeczytał moje wypociny jest mi niezmiernie miło, mam nadzieję, że swoim podejściem nikogo do siebie nie zraziłam :D a już spotykałam się z opinią "a bo ty na perukarnii taka wredna jesteś a jak się okazuje to wcale nie" :D.
Dziękuję Ci ślicznie za możliwość pojawienia się na Twoim blogu <3 
Ja również bardzo dziękuję za wywiad, a wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszam na stronę Shirnyu Cosplay: KLIK! 

Komentarze

  1. Twoja dzisiejsza rozmówczyni ma bardzo ambitne plany na ten rok, mam nadzieję, że uda się jej je zrealizować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne cosplay'e! Życzymy wytrwałości w realizacji planów, na pewno uda Ci się je zrealizować z takim talentem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. podziwiam ale to pewnie kosztowne ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, cosplay jest dość kosztownym hobby, ale widząc efekty, zdecydowanie warto <3 <3

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Lauri, organizatorką NiuConu

PORADNIK: JAK ZROBIĆ PRELEKCJĘ I NIE ZWARIOWAĆ?!

EXCLUSIVE: wywiad z Renn Cosplayy

Przyjaciele i znajomi :)