EXCLUSIVE: wywiad z Inioli

Witajcie, mam nadzieję, że jesteście w cudownych, radośnie pastelowych nastrojach, dzięki świetnej pogodzie ;) Ja jestem i mam nadzieję, że ucieszy Was fakt, że mam dla Was wywiad z tryskającą pozytywną energią, Inioli - serdecznie polecam Wam jej fanpage <3 <3 
I serdecznie zapraszam do przeczytania wywiadu~~
Inioli

1. Witam Cię na moim blogu i serdecznie dziękuję, że zgodziłaś się udzielić mi wywiadu – pozwól, że oddam Ci w całości pierwsze pytanie, proszę, opowiedz o sobie?
Inioli: Hej! To ja dziękuję za propozycję przeprowadzenia go ze mną. <3
Jestem Natalia, rocznik 2000 i uwielbiam rysować! W internecie publikuję swoje prace od pięciu lat (głównie dA, ale od niedawna również Twitterze i Facebooku!). Kocham wszystko, co urocze, pastelowe i puchate.
2. Czy możesz przybliżyć Nam genezę Twojego pseudonimu?
Inioli: Nick powstał w 2010 roku, gdy Margonem było super popularne (przynajmniej u mnie w podstawówce lol). Zostałam nakłoniona przez znajomych do założenia konta, a jako, że mam ogromne trudy z wymyślaniem nazw itd., to połączyłam imiona magów z Age of Wonders. Pamiętam, że ciągle w to grałam i rysowałam fanarty na lekcjach, haha. W ciągu tych 8 lat naprawdę przywiązałam się do pseudonimu i nie wyobrażam sobie jego zmiany.
 
Inioli
3. To może na początek opowiedz, jak to się zaczęło, w jakich okolicznościach zainteresowałaś się rysowaniem?
Inioli: Szczerze, to rysuję od zawsze. W dzieciństwie większość czasu wolnego spędzałam na oglądaniu kreskówek na CN i Jetixie. Pewnego dnia wzięłam jakiś pusty zeszyt i zaczęłam go wypełniać fanartami ulubionych postaci. Później postanowiłam podzielić się swoimi pracami na forum Margonem, no i spodobało mi się to na tyle, że rysuję do dzisiaj. <3
4. Rysowanie dla Ciebie to hobby czy raczej życiowa pasja, z którą wiążesz przyszłość?
Inioli: Ajć, trudne pytanie. Nie wiem jak odpowiedzieć. Do niedawna planowałam zostać tłumaczką i iść na filologię, ale teraz mam ogromny mętlik w głowie. Rysowanie jest moją pasją i sprawia mi największą przyjemność. Nie chciałabym tej pasji porzucić. Moim ogromnym marzeniem jest praca związana z rysunkiem i mam nadzieję, że kiedyś będę na wystarczającym poziomie, by się jej podjąć.
5. Czy planujesz w przyszłości zająć się profesjonalnie rysowaniem – narysować własny komiks, ilustrować książki, projektować okładki?
Inioli: Hm. Można powiedzieć, że rysuję już profesjonalnie, ale nie jest to na stałe. Obecnie rysuję na zamówienie różne chibiki, emotki na twitcha i małe ilustracje. Chciałabym też kiedyś podjąć się jakiegoś większego projektu!
Co do to komiksów, to byłoby super, ale moja kreatywność wynosi 0. W dzieciństwie tworzyłam masę komiksów i OCków, ale obecnie mam ogromną blokadę i nie wychodzi mi nic. Od dawna mam w planach komiks o mojej OCce, ale nie mogę się za niego zabrać... >< Może kiedyś!
6. Rysujesz w stylu manga – dlaczego zdecydowałaś się rysować właśnie w takim stylu?
Inioli: Miały na mnie ogromny wpływ kreskówki, które oglądałam w młodości. Na Sailorki nie miałam pozwolenia, więc oglądałam nałogowo "Bakugany", "Inazuma Eleven", "Beyblade" i "Odlotowe Agentki". Dzięki tym seriom odkryłam inne anime i podobne kreskówki. Bardzo podobał mi się tamten styl- ogromne oczy, szalone włosy itd. Postanowiłam, że nauczę się tak rysować, bo realizm nigdy mnie nie interesował. Potem zaczęły się błędy początkującego i tak już mi zostało.
Inioli
7. Preferujesz rysowanie na tablecie graficznym czy tradycyjnie, za pomocą ołówka, cienkopisu i markerów?
Inioli: Obie metody kocham, ale preferuję tablet graficzny. Jest mi po prostu wygodniej. Mogę zmazać wszystko bez problemu, zmieniać rozmiar danej warstwy itp. Nie muszę też inwestować w dobry aparat i skaner, a brak tych rzeczy jest powodem, przez który tak mało rysuję w traditionalu.
8. Odnosząc się jeszcze do poprzedniego pytania, co jest według Ciebie lepsze, rysowanie na tablecie czy za pomocą ołówka?
Inioli: Powiedziałabym, że digital, ale kocham obie metody równie mocno. <3 IMO nie ma sensu porównywania ich, bo są zupełnie inne i mają swoje zalety i wady. 
 
Inioli
9. Jaką paletę kolorów najbardziej preferujesz?
Inioli: Najlepiej czuję się w kolorach pastelowych. Nie mam problemu z innymi, ale jasne, urocze kolory są moimi ulubionymi. Najczęściej używam bieli, różowego, niebieskiego i żółtego! Nadużywam ich przy cieniowaniu, haha.
10. Czy myślałaś może o założeniu kanału na YouTuBe, na którym pokazywałabyś jak rysujesz, robiąc tzw. speedpainty?
Inioli: Przez jakiś czas prowadziłam kanał, ale przestałam. Na starym laptopie renderowanie trwało kilka godzin i nie chciało mi się tyle czekać. Ostatnio dużo myślę o powrocie do nagrywania, bo mam już lepszy sprzęt, no i fajnie byłoby dzielić się procesem powstawania moich prac. 
11. Co sądzisz o polskich rysownikach?
Inioli: Uważam, że jest tu pełno naprawdę świetnych artystów! Nie skłamię, gdy powiem, że zazdrość mnie zżera ciut mocniej, gdy zobaczę, że ktoś superhiper-uzdolniony jest z Polski. : D Dzięki nim chce mi się jeszcze więcej rysować i ulepszać swój styl. Co do charakteru- zdaje mi się, że w przeciwieństwie do społeczności zagranicznej, Polacy są bardziej szczerzy (czasami aż za bardzo lol).
12. Czy pośród rysowników istnieje artysta, którego podziwiasz, który jest dla Ciebie wzorem?
Inioli: Oczywiście! Jest ich p e ł n o. Do moich ulubionych artystów należą PeachMaiden, Pikiru, Honyalala i Rihito Takarai. Ogromnym wzorem była dla mnie też Yamio. Dzięki niej pokochałam rysowanie chibi i zaczęłam bardziej przykładać do digitala. 
Inioli
13. Czy czytasz może komiksy polskich autorów, nie tylko te papierowe, ale też publikowane w sieci?
Inioli: Niestety nie. Kiedyś czytałam, ale obecnie nie mam na nie czasu.
14. Czy może sama myślałaś o stworzeniu komiksu?
Inioli: Tak! Tak jak wcześniej napisałam, chciałabym by był skupiony wokół mojej OCki- Orion. Chciałabym też kiedyś narysować coś o grubasku szukającym miłości. Nie spotykam się zbyt często z mangami o tej tematyce, więc sama chcę coś stworzyć. 
Inioli
15. Czy masz jakieś rady dla osób, które zaczynają swoją przygodę z rysunkiem?
Inioli: Yup! Rysuj, co tylko chcesz, ale nie zapominaj o nauce anatomii! Jest ona podstawą wszystkiego. Mnie ona nie interesowała i teraz cierpię. No i pamiętaj, że rysunek powinien być przyjemnością. Nie bądź zły, gdy coś ci nie wyjdzie. Próbuj dalej i wyciągaj wnioski ze swoich błędów.
16. Czy tworzysz arty pod konkretne wyzwania np. inktober, losowe markery challenge?
Inioli: Czasami sama dla siebie podejmę się 3 marker challenge itp., ale nigdy nie challenge trwające dany okres czasu. Przez szkołę nie mam czasu na zamówienia, a co dopiero rysunek dziennie. O: Bardzo podziwiam osoby, które mają chęci, aby rysować coś przez 30 dni.
Inioli
17. Niektóre z rysowanych przez Ciebie postaci mają nieco bogatsze, bardziej krągłe kształty – jakie otrzymujesz feedback, gdy ludzie widzą takie arty?
Inioli: Aww. Dziękuję za to pytanie! Na początku nie było dobrze, bo ludzie rzucali się na mnie, że "omg, ale ona nie jest szczupła, czemu na to tracisz czas!!" Później już ucichło. Nie ukrywam- jestem grubasem. Troszkę mi smutno, gdy nigdzie nie widzę większych postaci, albo, gdy w komiksach bohaterki chudną w ciągu tygodnia, bo im ulubiona postać umarła. xD Dlatego też sama sobie takie postaci tworzę. Oczywiście nie ograniczam się do jednej budowy ciała. Ciągle ćwiczę, aby nauczyć się innych. Nie jest to łatwe, ale cieszę się, gdy moje prace są jakoś zróżnicowane.
18. Czy poza rysowaniem masz inne hobby?
Inioli: Tak! Kolekcjonowanie wszystkiego. Artbooki, figurki, pluszaki, tasiemki, mangi, magazyny... Lubię mieć ładne rzeczy w pokoju. Może i jest dziecinnie, ale mi się podoba. Od jakiegoś czasu gram też w gry na PS4. Najbardziej lubię rytmiczne.
Inioli
19. Kiedy, w jakich okolicznościach zainteresowałaś się mangą i anime?
Inioli: Anime poznałam dzięki "Bakuganom". Było to na komunii mojej kuzynki. Nocowałam u niej i akurat w telewizji były ostatnie odcinki pierwszego sezonu. Zainteresowało mnie to i tak odkryłam "Hetalię", dzięki której już na poważniej w to weszłam. Niestety obecnie już tak dużo anime nie oglądam. Straciłam do wszystkiego chęci i nie wiem, jak je odzyskać.
20. Lubisz czytać mangę lub książki?
Inioli: Tak. Wolę mangę, bo jestem leniem. :"D
 
Inioli
21. Czy masz ulubionych autorów mang lub książek?
Inioli: Czytam głównie BL. Wybaczcie mi. Uwielbiam prace Harady, Ogeretsu Tanaki i Rihito Takarai.
22. Masz jakiś ulubiony film, serial albo anime?
Inioli: Film- jeśli animowane się liczą, to "Droga do El Dorado". Za każdym razem płaczę. Serali zbyt dużo nie oglądam, a moim ulubionym anime jest Card Captor Sakura! 
Inioli
23. Wolisz anime czy animowane filmy, produkowane przez np. DreamWorks, Pixar albo Disneya?
Inioli: Wolę anime. Nie mam nic przeciwko animowanym filmom, ale po prostu oglądam ich mniej.
24. Jakiej muzyki słuchasz? Czy ona w jakiś sposób nastraja Cię do pracy, poprawia nastrój, inspiruje?
Inioli: Jestem uzależniona od muzyki. Nie mogę funkcjonować bez niej. Słucham wszystkiego, co wpadnie mi w ucho. Ostatnio bardzo polubiłam Future Funk i City Pop. Moimi ulubionym zespołem jest Arashi. K o c h a m ich całym swoim serduszkiem! Zawsze poprawiają mi nastrój. 
Inioli
25. Czy masz ulubione zwierzę? Niekoniecznie z naszego świata, ale może z anime, filmu czy gry?
Inioli: Ze świata anime ulubieńcem jest Keroberos. Przeuroczy misiu! Często sobie go szkicuję. Co do realnego świata, to lubię psy i koty, ale od zawsze podobały mi się też żaby i żółwie.
26. Czy są jacyś youtuberzy, których filmiki oglądasz na bieżąco?
Inioli: Ohh jest ich dość dużo. Najbardziej lubię H3H3, Idubbbz, Safiya Nygaard i Pewdiepie. Oglądam też dużo kanałów beauty guru, rysunkowych i *cough* asmr *cough*. 
Inioli
27. Masz jakieś plany na najbliższą przyszłość?
Inioli: Hmm. Chciałabym pojechać na konwent! I w końcu przeczytać mangi, które od miesięcy leżą zapomniane na regale, haha.
28. Czy na zakończenie zechciałabyś coś dodać?
Inioli:Tak! Dziękuję raz jeszcze za przeprowadzenie ze mną wywiadu. Naprawdę się cieszę! <3 Życzę wszystkim miłego dnia! 
Inioli
Ja również dziękuję i życzę dalszych sukcesów w karierze <3 <3 A wszystkich zainteresowanych zapraszam tutaj: KLIK!

Komentarze

  1. Jakie urocze i dopracowane w każdym szczególe ^^
    Najbardziej podoba nam się Pan syren-jednorożec :P <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, też mi się bardzo podoba^^ <3
      Rysunki są naprawdę wspaniałe, serdecznie polecam jej stronę <3 <3

      Usuń
  2. Wow, widać że dziewczyna ma talent! Jej prace są naprawdę przepiękne, no i dużo w nich słodyczy, a niewątpliwie jest to coś, co każda dziewczyna szczerze uwielbia :D

    Sakurakotoo ❀ ❀ ❀

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję! <3 <3 Polecam zajrzeć na jej fanpage, jeśli chcesz zobaczyć więcej ;) <3

      Usuń
  4. Wszystkie rysunki są fantastyczne i takie urocze! Naprawde miło było
    poznać panią Inioli <3
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wywiad Ci się podobał <3 <3
      Pozdrawiam! <3 <3

      Usuń
  5. Fajny post i naprawdę ładne rysunki :).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Lauri, organizatorką NiuConu

PORADNIK: JAK ZROBIĆ PRELEKCJĘ I NIE ZWARIOWAĆ?!

EXCLUSIVE: wywiad z Renn Cosplayy

Przyjaciele i znajomi :)