EXCLUSIVE: wywiad z Denpun

Witajcie serdecznie, mam nadzieję, że tydzień minął Wam w miłej atmosferze :) Dziś mam dla Was wywiad z Denpun - koniecznie wpadnijcie na jej stronę, zobaczycie tam naprawdę świetne zdjęcia i serdecznie polecam Wam tę panią, jeśli szukacie dobrego fotografa <3 <3 
Denpun
CandyPie 
1. Witam Cię serdecznie! Bardzo się cieszę, że zgodziłeś się na udzielenie mi wywiadu. Pozwól, że oddam Ci w całości pierwsze pytanie, proszę, opowiedz o sobie :)

Denpun: Hej, również się cieszę, że zdecydowałaś się poświęcić mi swój czas.

Mam na imię Sandra, jednak wolę, gdy nazywa się mnie Denpun, jestem ogromną fanką serii Fate i horrorów, w wolnych chwilach zajmuję się fotografią i cosplayem.

2. W sieci i fandomie m&a jesteś znana jako Denpun - skąd pomysł na taką nazwę, taki pseudonim?

Denpun: "Denpun" to po prostu japoński odpowiednik mojego pseudonimu ze szkolnych lat, który wywodził się od mojego nazwiska i w tamtej formie mi nie do końca odpowiadał. "Denpun" brzmi jakoś milej niż "Krochmal" XD
3. Od kiedy interesujesz się fotografią?
Denpun: Fotografią interesuję się od ponad roku. Zaczęło się od tego, że znajomi chcieli kilka zdjęć w swoich cosplayach, ale nie mieli pod ręką żadnego fotografa i robiłam im od czasu do czasu zdjęcia. Potem odkryłam, że sprawia mi to ogromną i większą radość niż wcielanie się w postacie.
4. Dlaczego zdecydowałaś się pracować z cosplayerami i cosplayerkami?
Denpun: Ponieważ od kilku lat funkcjonuję w tym środowisku i dobrze pracuje mi się z ludzi, których znam. Poza tym cosplay cały czas mnie interesuje, tyle, że już w mniejszym stopniu. no i to od fotografowania cosplayerów zaczęłam swoją przygodę z fotografią.
Denpun
Dat Boi Cosplay 
Denpun
Nayo 
5. Czy ciężko jest zorganizować sesję fotograficzną?
Denpun: Zależy od wielu czynników, np. grupa osób jest trudniejsza do ogarnięcia niż jeden model. Jeśli o mnie chodzi, straszną trudność sprawiają mi zdjęcia w różnych wnętrzach, zdecydowanie lepiej odnajduję się w plenerach.
6. Czy możesz pokrótce opowiedzieć, jak wygląda prowadzona przez Ciebie sesja fotograficzna?
Przed samą sesją zapoznaję się z postacią i serią, zastanawiam się, jakie zdjęcia chcę zrobić i jak je potem obrobię. Jeśli mam w domu jakieś pasujące rekwizyty, zabieram je ze sobą, o to samo proszę również cosplayera. Staram się także załatwić jakiegoś helpera- jego obecność podczas sesji to naprawdę spore ułatwienie. Na samej sesji staram się zwracać uwagę na ustawienie cosplayera, na jego mimikę na to, czy nic się nie przekrzywiło, wig się nie potargał itp. Często focę jedną pozę z dosłownie każdej strony, by wybrać jak najlepsze zdjęcie.
7. Którą sesję najlepiej wspominasz?
Denpun: Nie ma jednej konkretnej, większość sesji wspominam bardzo dobrze^^
8. Na ile ważne są umiejętności fotografa, a na ile dobry sprzęt?
Denpun: Umiejętności są bardzo ważne, bez nich nie wyciśniemy maksimum z najlepszego na świecie sprzętu. Jednak nie ukrywajmy, dobra lustrzanka pozwoli nam na więcej niż np. aparat w telefonie komórkowym.
9. Czy masz swoje ulubione zdjęcia?
Denpun: Mam ich kilka, aczkolwiek w przyszłości, wraz z rozwojem moich umiejętności ich miejsce zajmą z pewnością inne zdjęcia. Tak już mam, że zdjęcia, które podobały mi się kiedyś teraz najchętniej usunęłabym z internetu i wymazała z pamięci wszystkich, którzy je widzieli.
10. Wolisz kameralne sesje czy bardziej otwarte?
Denpun: Zdecydowanie bardziej otwarte.
Denpun
VRIS 
Denpun
11. Masz może jakąś radę dla osób, które chciałyby zacząć swoją przygodę z fotografią?
Denpun: Może to będzie banalne, ale dużo czytajcie, nie bójcie się pytać kogoś bardziej doświadczonego o radę i róbcie zdjęcia jak najczęściej. Starajcie się iść w jakość, nie ilość. Lepiej mieć 2-3 świetne zdjęcia z sesji niż 10 średnich czy słabych. No i nie zniechęcajcie się, gdy na początku nie idzie, jak już mówiłam trening czyni mistrza. Nie pozbywajcie się też waszych pierwszych zdjęć. Fajnie jest do nich wrócić po jakimś czasie i zobaczyć, jaki progress się zrobiło.
12. Bywasz na konwentach, lubisz tego typu imprezy?
Denpun: Lubię jeździć na konwenty, ale niestety z braku czasu bywam na nich rzadko i głównie odwiedzam tylko poznańskie eventy.
13. Który konwent najlepiej wspominasz?
Denpun: Z każdego mam miłe wspomnienia, ciężko mi wskazać jeden konkretny.
14. Czy jest coś, co Cię zraża do jeżdżenia na konwenty?
Denpun: Konwnentowicze, którzy zapomnieli co to kultura.
15. Na jakich imprezach będzie można Cie spotkać jeszcze w tym roku?
Denpun: Na pewno wybiorę się na Pyrkon, ponieważ mam zaplanowany cosplay z serii Fate dla dosyć sporej grupki, innych konwentów nie jestem pewna.
16. Czy sama interesujesz się cosplayem?
Denpun: Tak, od cosplayowania zaczęła się moja przygoda we fandomie, teraz nadal robię stroje, lecz o wiele rzadziej niż kiedyś, wolę cosplaye uwieczniać na zdjęciach.
17. Czy jest jakiś cosplayer/cosplayerka, którą podziwiasz?
Denpun: Jest ich wielu, jednak tutaj wspomnę o tym, z którym udało mi się nawiązać kontakt i od czasu do czasu współpracujemy. Jest to Mercey ze strony Aetheris. Jest to jeden z pierwszych polskich cosplayerów, których zaczęłam obserwować i podziwiać, więc wspólna praca tym bardziej mnie cieszy. Poza tym jest to osoba, która na doskonałe poczucie estetyki i świetnie radzi sobie z edycją zdjęć, co czyni go jedną z nielicznych osób,którym pozwalam samodzielnie edytować zdjęcia ze wspólnych sesji.
18. Czy zdarza Ci się, że krytyka, nieuzasadniony hejt, zniechęca Cię do tego, co robisz?
Denpun: Absolutnie nie, czemu mam przejmować się kimś, kto nie jest w stanie w cywilizowany i kulturalny sposób wyrazić swojej opinii, tylko sięga po hejt? A krytyka jest dobra i motywująca, gdy jest konstruktywna i uzasadniona.
Denpun
Petra Cosplay 
Denpun
 CandyPie
Denpun
 CandyPie
Denpun
Nayo 
19. Lubisz czytać mangę lub książki?
Denpun: Oczywiście, jednak po mangi sięgam rzadziej, a dokładnie tylko wtedy, gdy seria animowana mnie bardzo zainteresuje, a kolejny sezon nie chce nadejść.
20. Czy masz swoje ulubione tytuły, autorów?
Denpun: Jeśli chodzi o mangi to na chwilę obecną jest to Shingeki no Kyojin autorstwa Hajime Isayamy. Jednej ulubionej książki nie mam, ale za to uwielbiam wiele dzieł Stephena Kinga.
Denpun
Black Lily 
21. Masz jakiś ulubiony film, serial albo anime?
Denpun: Jest sporo takich tytułów,jeśli chodzi o filmy, ciężko mi wskazać jeden, bo dużo ich oglądam. Ale z serialami jak i z anime będzie dużo łatwiej, bo tych pierwszych niewiele oglądam, a anime rzadko kiedy mi się podobają. Z seriali będzie to Gra o tron, co nie powinno chyba nikogo dziwić, zaś anime to seria Fate/Zero.
22. Jakiej muzyki słuchasz? Czy ona w jakiś sposób nastraja Cię do pracy, poprawia nastrój, inspiruje?
Denpun: Ciężko mi wskazać jeden konkretny gatunek. Jestem otwarta na muzykę i zapewne spora część gatunków ma w sobie coś, co może mi przypaść do gustu. Podczas pracy lub też w momentach, gdy potrzebuję motywacyjnego kopa lubię słuchać energicznych tematów z ulubionych serii.
23. Lubisz grać w gry? Komputerowe lub planszowe?
Denpun: W wolnym czasie pogrywam czasem w gry komputerowe, ale nie za często- czuję się, jakbym marnowała czas, nawet jeśli robię to w czasie przeznaczonym na odpoczynek. Ale nie uważam, że gry to strata czasu, to tylko taka męcząca myśl gdzieś z tyłu głowy.
24. Czy masz ulubione zwierzę? Niekoniecznie z naszego świata, ale może z anime, filmu czy gry?
Denpun: Kocham wszystkie zwierzęta. No może oprócz tych, które mogłyby mi zrobić krzywdę albo są natrętne.

25. Masz jakieś plany na najbliższą przyszłość, którymi zechciałbyś się podzielić?
Denpun: Chciałabym skończyć na Pyrkon cosplay Juliusza Cezara z gry Fate/Grand Order. Bardzo zależy mi na tym projekcie i nie chciałabym wystawić grupki, która na chwilę obecną jest dosyć liczna. Marzy mi się też, aby wszystkie zaplanowane na ten rok sesje doszły do skutku.
26. Czy poza fotografią masz inne hobby?
Denpun: Oprócz fotografowania trochę rysuję, lubię też zajmować się stylizacją peruk.
Denpun
Aetheris
Petra Cosplay 
    27. Czy na zakończenie chciałabyś coś dodać od siebie?
Denpun: Przede wszystkim bardzo dziękuję Ci, że postanowiłaś przeprowadzić ze mną ten wywiad, jest mi naprawdę bardzo miło, ze moja praca kogoś zainteresowała. A czytelnikom pragnę przekazać, byście nie pozwolili, żeby hejt zdemotywował was do czegoś, co kochacie robić.
Dziękuję bardzo za wywiad i mam nadzieję, że uda nam się spotkać na którymś konwencie! I wszystkich zainteresowanych zapraszam tutaj: KLIK!

Komentarze

  1. Szczególnie uznaje za zdjęcia :) Co prawda ja się angażuje w dziedzinie kulinarnej fotografii ale wiem jaki to trudny kawałek chleba a każdemu się wydaje, że wystarczy mieć po prostu dobry aparat ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Lauri, organizatorką NiuConu

PORADNIK: JAK ZROBIĆ PRELEKCJĘ I NIE ZWARIOWAĆ?!

EXCLUSIVE: wywiad z Renn Cosplayy

Przyjaciele i znajomi :)