#61 SERIALE, KTÓRE WARTO OBEJRZEĆ

Dziś chciałabym Wam polecić kilka seriali, które obejrzałam i bardzo mi się podobały :) Serdecznie zapraszam!
American Horror Story (2011-2016, sezony 1-6, twórcy: Ryan Murphy, Brad Falchuk)
American Horror Story
American Horror Story: Asylum
American Horror Story: Sabat

American Horror Story: Freak Show
American Horror Story: Hotel

American Horror Story: Roanoke
Na samym początku nadmienię, że to NIE JEST serial dla niepełnoletnich widzów, zważywszy na tematykę, odważne sceny seksualne czy przemoc. Jak zdążyliście zauważyć na przedstawionych powyżej plakatach, każdy z 6 sezonów porusza inną tematykę, co bez wątpienia jest zaletą całej serii i nie pozwala się nudzić podczas seansu :) Mamy do czynienia z: nawiedzonym domem, szpitalem psychiatrycznym, sabatem czarownic, cyrkiem dziwadeł, hotelem, a w ostatnim sezonie mamy połączenie kilku tematów znanych z poprzednich sezonów. Twórcy bawią się znanymi motywami, żonglują konwencjami - można to była dostrzec szczególnie w ostatniej serii. Podczas oglądania pierwszego odcinka u mnie pojawiła się taka myśl "Co. Czy twórcy na pewno wiedzą, co robią?", ale potem było coraz lepiej :) Serial broni się również świetnie dobranymi aktorami, który błyszczą na ekranie. Moją ulubioną aktorką była Jessica Lange, która niestety nie pojawiła się w dwóch ostatnich sezonach, co zabolało mnie oraz wielu fanów... Jednak mimo to, uważam, że warto sięgnąć po ten serial, zwłaszcza, że można obejrzeć dany sezon bez znajomości poprzednich. Więc jeśli nie jesteście fanami poszczególnego motywu, możecie z czystym sumieniem obejrzeć wybraną serię AHS. Serdecznie polecam!
Stranger Things (2016, twórcy: Matt Duffer, Ross Duffer) 
Stranger Things
Nie ukrywam, że serial oglądałam z nostalgią, ponieważ od pierwszych minut klimatem przypominał mi produkcje z lat 80 i 90, w szczególności "TO" czy "Jumanji", choć poziom grozy jest bliższy klimatom właśnie "Jumanji" czy "Harry'ego Pottera", niż ekranizacji powieści Stephena Kinga. Więc myślę, że dzieciaki w wieku 12+ mogą już sięgnąć po ten serial, jednak to dojrzalszy widz będzie się na nim najlepiej bawił i wyciągnie z niego najwięcej :) Fabuła została osadzona w latach 80, w małym miasteczku nieoczekiwanie dochodzi do zaginięcia chłopca. Przyjaciele zaginionego podczas poszukiwań znajdują dziewczynkę, która jak się okazuje posiada parapsychiczne zdolności i jest powiązana z działającym w sekrecie ośrodku badawczym, z którego wydostało się coś jeszcze... Serial wciąga od pierwszej minuty, a z każdą chwilą tylko pobudzał feelsy (tak, bardzo popularne ostatnimi czasy określenie na nostalgię i tęsknotę) odnośnie dzieciństwa, zaś bohaterowie bezsprzecznie zyskali moją sympatię. Całość jest okraszona świetnym soundtrackiem, złożonym z piosenek z lat 80. W 2017 możemy się spodziewać kontynuacji, więc jest na co czekać :)
F is for Family (2015, twórcy: Bill Burr, Michael Price)
F is for Family
Tak, to serial animowany, ale zdecydowanie nie dla dzieci - jeśli oglądaliście "South Park" czy "Włatcóf Móch", to wiecie o czym mówię. Tutaj nie uświadczycie żartów ze wszystkich i wszystkiego, irracjonalnych sytuacji, ale zobaczycie samo życie amerykańskiej rodziny, okraszone problemami i realnymi sytuacjami (jak kryzys w pracy i wizja strajku). A i przekleństwa nie są cenzurowane, więc tym bardziej nie powinny tego oglądać osoby niepełnoletnie. Więc dlaczego warto? To jeden z seriali, w których nie ma cukierkowej otoczki amerykańskiego życia, idealnej wizji rodziny 2+3, w której wszyscy się kochają, rozterki i problemy w pracy są realne (nawet wylanie na bruk w Wigilię jest możliwe, mimo iż wszystko zmierzało w stronę dobrego zakończenia), ale nie ukrywam, że chwilami dostawałam gęsiej skórki, gdy słyszałam, jak ojciec zwraca się do dzieci... Uprzedzam, że nie każdemu ten serial przypadnie do gustu, jednak z racji, że jest to produkcja od Netflixa to warto po nią sięgnąć. 
American Crime Story: Sprawa O.J. Simpsona (2016, twórcy: Ryan Murphy)
American Crime Story: Sprawa O.J. Simpsona
Produkcja pochodziła od twórców AHS, więc już na starcie miałam duże oczekiwania i nie zawiodłam się :) Produkcja została oparta na faktach, ukazuje kulisy jednego z najsłynniejszych procesów legendarnego futbolisty. Zostaną przed nami odsłonięte nie tylko zagrywki prokuratury oraz obrońców, ale też historię policji w LA i jej stosunek wobec Afroamerykanów. W serialu będziemy mogli zobaczyć gwiazdy znane z serii AHS. Jeśli szukacie jakiegoś dobrego serialu kryminalnego, w którym zobaczycie nie tylko śledztwo, ale i zmagania na sali sądowej, serdecznie polecam! Osobiście mam nadzieję, że to nie jedyny i ostatni sezon tego serialu, bo z chęcią zobaczyłabym też inne tego rodzaju produkcje :)
Castle (2009-2016, sezony 1-8, twórcy: Andrew W. Marlowe) 
Castle
"Castle" to zdecydowanie jeden z moich ulubionych seriali kryminalnych - muszę nadrobić ostatnie dwa sezony, ale pozostałe mam obejrzane już kilkakrotnie ;) Cóż, moim największym marzeniem jest zostanie pisarką i między innymi, chciałabym napisać kryminał. Jednak może pewnego dnia będę przeżywała kryzys twórczy i nie będę wiedziała, jak zacząć nowe zdanie w powieści, a deadline zbliża się wielkimi krokami... Z takim problemem mierzył się poczytny pisarz Rick Castle, gdy pewnego dnia zostaje popełnione morderstwo inspirowane jego powieścią... Castle z miejsca postanawia zacząć współpracować z NYPD, co inspiruje go do stworzenia nowej bohaterki i pisania kolejnych książek. Cóż, jak to się dalej potoczyło, objaśnią kolejne odcinki serialu, który zdecydowanie warto obejrzeć! Serdecznie polecam! Duet Castle-Beckett zdecydowanie jest jednym z moich ulubionych, a świetnie poprowadzone odcinki są dosłownie uzależniające - kiedy zacznę oglądać, nie mogę przestać ;)
W tym odcinku to już wszystko, mam nadzieję, że choć trochę zachęciłam Was do sięgnięcia po któryś z tych seriali. Koniecznie dajcie znać, co Wy oglądacie!
I zapraszam na moją stronę na Facebooku: KLIK! 

Komentarze

  1. AHS zdecydowanie za straszny dla mnie, ale intryguje mnie od dłuższego czasu Crime Story ;)
    A Castla lubię, szczególnie początkowe sezony, potem trochę mniej ;>

    OdpowiedzUsuń
  2. American horror story jest świetny! Ostatniej serii nie widziałam ale tej zimy nadrobię zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem właśnie w trakcie oglądania drugiego już sezonu American Horror Story i wkręciłam się w to :) Także polecam!
    Pozdrawiam cieplutko;) Tak Po Prostu BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogólnie nie przepadam za serialami, jednak wczoraj przez przypadek obejrzałam w szkle "Black Mirror" i się zakochałam. To sprawiło, że trochę zmieniłam swoje zdanie jeśli chodzi o seriale. Na AHS czaję się już od roku, jednak nigdy nie mogę się zabrać. Boję się, że nie będę mogła zasnąć w nocy :D
    http://ciszamysli.blogspot.nl/

    OdpowiedzUsuń
  5. O American Horror Story już słyszałam i mam na liście do obejrzenia, podobnie jak Streanger Things :P Ostatnio trafiłam na Black Mirror i mogę polecić - odcinki są ze sobą niepowiązane ale wszystkie opowiadają o futurystycznym świecie i problemach z którymi możemy się kiedyś mierzyć przez nadmierny rozwój technologi ;)

    Zapraszam na swojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
  6. Castel próbowałam oglądać wielokrotnie, powinien być dla nie obowiązkowy - kryminał z bohaterem pisarzem autorem kryminałów ;), ale właśnie nie zaiskrzykło.. AHS oglądam sporadycznie, za dużo tego, ale wolę bardziej tajemnicze klimaty Roanoke niż krwawą rzeź, która chyba zdarzała się w poprzednich sezonach. ACS też zaczęłam odlądać, ale zmęczyła mnie forma.
    /Pozdrawiam,
    Szufladopółka

    OdpowiedzUsuń
  7. Póki co, to siedzę w tureckich serialach dostępnych w Internecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam tylko 2 sezon American Horror Story, muszę zobaczyć resztę 😃

    OdpowiedzUsuń
  9. American Horror Story ogladalam a jako osoba ktora krzyczy nawet na plastikowego szkieleta to doznania dla siostry ktora ogladala ze mna byly dosc ciekawe, haha!
    Nie przepadam za takimi animowanymi serialami bo jestem ogromna fanka Simpsonow i nie akceptuje innych wersji szczegolnie jesli np. sa tam przeklenstwa, haha!
    Ja osobiscie polecam Supernatural to moj uuukochany serial po kilkanascie razy ogladalam kazdy sezon no bo wrecz ubostwiam! <3

    Versjada
    Youtube

    OdpowiedzUsuń
  10. Zacne zestawienie. Ostatni sezon American Horror Story muszę jeszcze nadrobić, ale to po Egzorcyście którego teraz oglądam- polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uuu te z dreszczykiem a nawet dreszczem emocji nas zaciekawiły :D Same nie wiemy, która tematyka z tych sześciu najbardziej nas ciekawi :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam Americian Horror Story zdecydowanie warty polecenia!;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oglądałam "Americian Horror Story", najstraszniejszy motyw to ten z cyrkiem. Ten Klaun był przerażający. ; _ ;

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam Castle!!! :) Mam zamiar przeczytać też książki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja zdecydowanie dodałabym do listy must see Narcos👌🏼

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny spis, bo sporej części nie znam. Mam w czym wybierać. Dorzuciłabym jeszcze "Black Mirror".

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie wiedziałam, że wyszło już tyle serii AHS. JA utknęłam gdzieś na 2 sezonie, ale chętnie obejrzałąbym reszte ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj horror to nie moja bajka :D Zawsze powtarzam, że wystarczy horrorów na żywo ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zatrzymałem się na hotelu w American Horror Story. Brak czasu, ale podobał mi się, więc koniecznie muszę do tego serialu wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wypadłam z obiegu :O ale moja siostra jest wielką fanką american horror story :P

    OdpowiedzUsuń
  21. CASTLE KIEDYS OGLADALAM I NAWET MI SIE SPODOBAŁ :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Lauri, organizatorką NiuConu

PORADNIK: JAK ZROBIĆ PRELEKCJĘ I NIE ZWARIOWAĆ?!

EXCLUSIVE: wywiad z Renn Cosplayy

Przyjaciele i znajomi :)