Translate

środa, 27 lipca 2016

EXCLUSIVE: wywiad z Akemi Cosplay

Hej~~ Witam Was serdecznie, dziś mam dla Was nowy wywiad z Akemi Cosplay - i również bardzo gorąco zachęcam Was do odwiedzenia jej strony: KLIK! 
O Akemi wspomniałam już tutaj: KLIK! więc tym bardziej cieszę się, że możecie przeczytać jej wypowiedzi na temat cudownego hobby, jakim jest cosplay :) Serdecznie zapraszam!
Akemi Cosplay
1. Czy możesz przybliżyć nam genezę Twojego pseudonimu?
Akemi: Tak w sumie wziął się on z przypadku, wymyśliliśmy go razem z przyjaciółką ze 3-4 lata temu, tak się przyjęło i zostało xD
2. W jakich okolicznościach, dzięki komu zainteresowałaś się cosplayem? Od jak dawna jesteś cosplayerką?
Akemi: To wiąże się z moim pierwszym konwentem * Magnificon 2013 * Jak tylko zobaczyłam innych ludzi , to sama chciałam spróbować <3. Cosplayerką jestem właśnie od 2013, a dokładniej od drugiej połowy wakacji c:
3. Czy kierujesz się jakimiś kryteriami przy wyborze postaci, której cosplay chcesz zrobić? Czy jest to raczej spontaniczna reakcja, kiedy widzisz jakiejś bohaterki z m&a/filmu/gry, automatycznie wiesz, że chcesz zrobić cosplay?
Akemi: Oczywiście patrzę na design stroju * Bardzo lubię różne płaszcze, oraz bluzy * oraz wygląd , ale najważniejszy jest dla mnie charakterek <3 * Postacie które robię bardzo się od siebie różnią ponieważ mam różne gusty * i tak jak napisałaś, gdy widzę jakąś postać, to automatycznie wiem że chcę ją robić, bo już wiem że idealnie wpasowała się w moje upodobania XD Ale zdaża się ktoś chce mnie wrobić w jakiś cosplay, wtedy głównie się zgadzam.
4. Jaki był Twój pierwszy cosplay?
Akemi: Była to podstawowa wersja Hatsune Miku, ale to była porażka xDDDD Powiedzmy, że Izaya Orihara z „Durarary” był pierwszy XD
5. To pracochłonne hobby, ile czasu zajmuje ci przygotowanie jednego stroju?
Akemi: To zależy od trudności stroju i mojego wolnego czasu, w czasie szkolnym i praktyk to tylko szukam w kalendarzu jakiegoś wolnego dnia bym pojechała po materiały, gdybym miała czas* którego zawsze nie mam :c* i materiały, to takie łatwe seifuku uszyłabym w 1 dzień, coś trudniejszego to może z tydzień lub 2 xD Ale zawsze zabieram się za strój o wiele wcześniej przed konwentem bym miała pewność że jak będę kończyć na ostatnią chwilę, to na pewno go skończę.
Akemi Cosplay
6. Czy masz swój ulubiony cosplay?
Akemi: Trudno mi wybrać xD Bardzo kocham każdy <3 Ale w mojej top 3 znajdują się : Kapelusznik, Draco Malfoy i Death The Kid.
7. Dlaczego, Twoim zdaniem, warto zajmować się cosplayem?
Akemi: Mimo iż cosplay bywa kosztowny, to warto się nim zajmować ponieważ to fajna zabawa, ja dzięki temu poznałam dużo wspaniałych osób, w tym moich najlepszych przyjciół <3 I naprawdę ogromną frajdę sprawia mi wcielanie się w ukochane postacie , dzięki temu odkryłam też moją pasję - szycie c:
8. Czy jest wśród stworzonych przez Ciebie cosplayi strój postaci, z którą się utożsamiasz, którą szczególnie lubisz?
Akemi:Bardzo lubie wszystkie moje postacie i łatwo utożsamiam się z każdą , ponieważ jak pisałam najważniejszy jest dla mnie charakter postaci , dzięki temu bardzo łatwo wczuwam się w postac :D
9. Podczas tworzenia danego stroju, z jakim materiałem najbardziej lubisz pracować?
Akemi:Moje stroje głównie tylko szyję i to najbardziej lubię, na razie mało pracuję z klejem na gorąco pianką itp, chodź przyznaję, robienie cylindra kapelusznika i dynamitów do cosplayu Gokudery bardzo mi się podobało :D A za niedługo czeka mnie nowa misja, odlewanie kamieni z żywicy xD
10. Co jest najtrudniejsze, a co najprzyjemniejsze w tworzeniu cosplayu?
Akemi:Najtrudniejsze chyba zawsze będą dla mnie wykroje, najprzyjemniejsze są dla mnie wykończenia i gdy w końcu go skończę, przymierzę <3
Akemi Cosplay
11. Wolisz tworzyć cosplaye z gier komputerowych, filmów czy anime?
Akemi: Jeszcze nie robiłam żadnej postaci z gry, ale jeśli chodzi o filmy i anime, to bardzo lubię tworzyć z obu, łatwiej mi jest wcielić się w postać z anime, ale jak pokocham jakąś filmową , to nic nie stoi na przeszkodzie by ją zrobić .
12. Czy jest jakiś cosplayer/cosplayerka, którą podziwiasz?
Akemi: Jest ich bardzo dużo, ale na pierwszym miejscu zawsze będzie Vivid Cosplay - podziwiam je za wszystko, za tępo robienia nowych, prześlicznych stroi, urodę i perfekcję <3 Neko jest idealnym Izayą , Sherlock śliczną Sashą a Evey zrobiła ogromną liczbę wersji Hatsune Miku, prawdę mówiąc nigdy nawet w Interniecie nie znalazłam lepszej Miku, szanuję, kocham, podziwiam <3 .
13. Czy zdarza Ci się, że krytyka, nieuzasadniony hejt, zniechęca Cię do tego, co robisz?
Akemi: Jeszcze nie spotkałam się z tym, czasem ktoś tylko zwróci mi uwagę, że tak nie powinno być, to jest źle, ale jakby taki hejt się zdarzył, nie zniechęciłabym się, cosplaye robię dla siebie i przyjaciół, którzy mi towarzyszą, nie przejmowałabym się taką krytyką.
14. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy, jakie cosplaye szykujesz na rok 2016?
Akemi: Na razie kończę Yuu z Owari no Seraph, na drugi ogień idzie mały Ja'far z Magi, potem: Human Sylweon z Pokemon, Lelouch * wersja imperatora * z Code Geass, Shoichi Irie z Katekyo Hitman Reborn!
15. Bywasz na konwentach, lubisz tego typu imprezy?
Akemi: Bardzo lubię <3 Mogę tam spotkać moich znajomych, których za często nie mogę widywać , bo mieszkają w różnych częściach polski, poznaję tam również nowych wspaniałych ludzi :D 
Akemi Cosplay
 16. Jeśli ktoś nigdy nie był na konwencie, w jaki sposób byś go zachęciła do przyjechania na taką imprezę?
Akemi: Na pewno tym że spotka i pozna wielu wspaniałych ludzi, mógłby pójść na bardzo ciekawe panele, brać udział w jakiś wiedzówkach, grać w wiele gier na PS3 i XBOX oraz planszówek, skakać na DDR, brać udział w turniejach, grać w osu, oraz śpiewać na Ultrastar.
17. Który konwent najlepiej wspominasz?
Akemi: Pyrkon, byłam już na jego trzech edycjach, i bardzo dobrze wspominam je wszystkie.
18. Czy bierzesz udział w konkursach cosplayowych – możesz opowiedzieć o swoich wrażeniach?
Akemi: Biorę, wychodzę na scenę, ale jeszcze z żadnym strojem nie byłam na ocenie. Na początku strasznie stresowałam się przed sceną, ale po kilku występach mi przeszło, teraz występowanie ze znajomymi daje mi dużo frajdy :D
19. Czy jest coś, co Cię zraża do jeżdżenia na konwenty?
Akemi: Gdy noclegi są w osobnym budynku niż konwent.
20. Czy poza cosplayem masz inne hobby?
Akemi: Moje hobby właśnie wiąże się z cosplayem, ponieważ jest nim szycie, projektowanie itp., uczę się w szkole na krawca, więc w sumie jest to coś więcej już hobby, oprócz tego kocham czytać książki oraz filmy i kino :D 
Akemi Cosplay
 21. Masz fanpage na Facebooku – czy dzięki koncie na tych portalu, grono Twoich odbiorców ciągle się poszerza?
Akemi: Tak , to miłe że innym podoba się to co robię :D
22. Czy interesujesz się mangą i anime?
Akemi: Tak, a moje ulubione serie to Pandora Hearts i Soul Eater.
23. Lubisz czytać mangę lub książki?
Akemi: Tak, ale niestety ze względu, że cosplay to drogie zajęcie to niestety bardzo rzadko kupuję jakąś mangę.
24. Czy masz ulubionych autorów mang lub książek?
Akemi: Nie mam, lubię różne książki i mangi.
25. Masz jakiś ulubiony film, serial albo anime?
Akemi: Ulubione filmy to Harry Potter i Zakon Feniksa ,Sweeney Todd : The Demon Barber of Fleet Street , Piraci z Karaibów Klątwa Czarnej Perły oraz obie Części Alicji.Mój ukochany serial to The Walking Dead a ulubione anime to Soul Eater , Pandora Hearts,Katekyo Hitman Reborn!
 
Akemi Cosplay
26. Wolisz anime czy animowane filmy, produkowane przez np. DreamWorks, Pixar albo Disneya?
Akemi: Chyba filmy animowane c:
27. Jakiej muzyki słuchasz? Czy ona w jakiś sposób nastraja Cię do pracy, poprawia nastrój, inspiruje?
Akemi: Słucham różnego rodzaju muzyki , co w ucho wpadnie c: Przy pracy oczywiście włączam swoją ulubioną Playlistę <3
28. Czy masz ulubione zwierzę? Niekoniecznie z naszego świata, ale może z anime, filmu czy gry?
Akemi: Piesio <3 Sama mam pieska , mieszanka Husky i Labladora , cały czas jest przy mnie i potrafi poprawić humor <3
29. Czy są jacyś youtuberzy, których filmiki oglądasz na bieżąco?
Akemi: Yumi King , Strasznie Ciekawe,BOXDEL ,Eleven,ROJSON ,Topowa Dycha ,Mandzio i kilku innych :D
30. Masz jakieś plany na najbliższą przyszłość, niezwiązane z cosplayem?
Akemi: Właśnie w piątek miałam ostatni dzień praktyk, chcę wypocząć przez tą 2 połowę wakacji i po nich zabrać się za naukę mojego zawodu c: 
Akemi Cosplay
 31. Czy na zakończenie zechciałabyś coś dodać?
Akemi: Chciałabym bardzo ci podziękować za wywiad <3 :D
Ja również bardzo dziękuję za wywiad – życzę powodzenia w dalszej karierze cosplayerki i coraz liczniejszego grona fanów! I zapraszam wszystkich do polubienia strony Akemi Cosplay: KLIK! A Wam dziękuję za uwagę i do następnego razu~~

3 komentarze:

  1. Nie jestem fanką cosplay'ów, kompletnie nie pociąga mnie ta forma sztuki. Właśnie- forma sztuki, bo przecież esencją tej pasji jest własne kreowanie stroju i wizerunku. Podziwiam, doceniam, ale nie podoba mi się.
    Co do wywiadu- nie jest zły, pytania są trochę płaskie, ale każdy przecież zaczynał!
    Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cosplay wyglądają bardzo ciekawie, na Falkonie w Lublinie widziałam świetnie poprzebieranych ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie wyglądają stroje Cosplayowe, pamiętam jak w Poznaniu na Pyrkonie było dużo świetnych przebrań :)

    OdpowiedzUsuń