EXCLUSIVE: wywiad z Shironi Cosplay

Tak jak zapowiedziałam, witam wszystkich serdecznie - dziś również mam dla Was wywiad! Dzisiaj o swojej pasji, jaką jest cosplay opowie Shironi Cosplay - koniecznie wbijcie na jej fp i dajcie "lubię to", dziewczyna jest niesamowitą cosplayerką! Zostawiam dla Was link: https://www.facebook.com/CosplayShironi/?fref=ts
A już wkrótce ukaże się wielka, naprawdę wielka niespodzianka - również wywiad, ale w dość nietypowym wydaniu ;) Oraz wcześniej zapowiedziany wywiad z Wydawnictwem Dango! Nie przedłużając, zapraszam do zapoznania się z wywiadem!

Shironi Cosplay

1. Czy możesz przybliżyć nam genezę Twojego pseudonimu?
Shironi: Mój nick powstał od nazwiska mojej pierwszej OC. Nazywała się Aiko Shironi, a dlaczego tak a nie inaczej? Z jednego ważnego powodu - Było to FF nawiązane do znanego Anime "Kuroko no Basket", a postacie w tym anime posiadają nazwiska, które odpowiadają japońskiemu nazewnictwu kolorów. Postacie mają także ten sam kolor włosów i oczu, jak się można domyśleć, moja postać posiadała białe włosy ;)
Aktualnie mój nick zmieniłabym na coś bardziej zwariowanego, ale nie będę nikomu mącić w głowie i zostanę przy Shironi :3
Shironi Cosplay

2. W jakich okolicznościach, dzięki komu zainteresowałaś się cosplayem? Od jak dawna jesteś cosplayerką?
Shironi: Cosplayem zainteresowałam się całkiem przypadkiem. Szukając kolejnych artów z ulubionych serii, trafiłam na zdjęcia osób wyglądające jak postacie z owych anime. Zaczęłam szukać więcej informacji i sama chciałam spróbować swoich sił. Swój pierwszy strój stworzyłam z pomocą babci i od lipca 2014 mogę nazywać się cosplayerką. Pojechałam w tym stroju na swój pierwszy w życiu konwent – rodzice dopiero mnie puścili po skończeniu 18 lat xD
3. Czy kierujesz się jakimiś kryteriami przy wyborze postaci, której cosplay chcesz zrobić? Czy jest to raczej spontaniczna reakcja, kiedy widzisz jakiejś bohaterki z m&a/filmu/gry, automatycznie wiesz, że chcesz zrobić cosplay?
Shironi: Jestem dosyć zwariowaną osobą i nie widziałabym siebie jako np. Tsundere. Na pierwszy rzut oka mogę powiedzieć, która postać posiada MÓJ charakter. Osobiście lubuje się w postaciach, które są radosne, dowcipne, a także trochę pedalskie, a raczej nazwałabym ich kobieciarzami. To jest mój typ i w takim cosplayu czuje się jak ryba w wodzie. Kocham mieć ADHD xD
Gdy przyszło mi robić cosplay Kageyamy z HQ, to myślałam, że umrę przez tą powagę i udawanie wiecznie nadętej. Taaaak ja kocham wczuwać się w swoje postacie w 100%, nawet jeśli mają całkiem odmienny charakter. Moi przyjaciele jak proponują mi wspólny to wybierają dla mnie najbardziej pedalską postać czyli lalusia. Dziękuje wam, baaaaardzo xD
4. Jaki był Twój pierwszy cosplay?
Shironi: Pierwszym cosplayem była Nanami Momozono z anime "Kamisama Hajimemashita". Zawsze podobał mi się Tomoe, lecz na początku myślałam, że męskie postacie robią wyłącznie mężczyźni. - Tak bardzo byłam w błędzie xD  Nie mogąc być ukochanym liskiem, postawiłam na wybrankę jego serca.
5. To pracochłonne hobby, ile czasu zajmuje ci przygotowanie jednego stroju?
Shironi: Jestem strasznym pedantem i bardzo się irytuje, gdy coś pójdzie nie po mojej myśli. W takich chwilach mam ochotę rzucić wszystko i sobie darować. Oczywiście tego nie robię i zaczynam zabawę od początku. Moje stroje powstają pomału, lecz bardzo się staram, aby wyglądały jak najlepiej. Na jeden strój przeznaczam od tygodnia do miesiąca, zależy od trudności danego stroju, a także duży wpływ ma to czy jestem "napalona" na dany cosplay.
Shironi Cosplay

6. Czy masz swój ulubiony cosplay?
Shironi: Parę miesięcy temu, był to cosplay Kise Ryouty. Mam praktycznie każdy jego strój (Matsy na dresik czekają od sierpnia, w mej szafie >_<). Z tą powstacią wiąże wiele wspomnień i dzięki temu cosplayu poznałam swoich cudownych przyjaciół (Ruki, Glon, Tima, Naru, Asa – pozdrawiam :3) Aktualnie mój aktualny projekt, stał się moją gwiazdeczką w oku. Mowa tutaj o Czarnym Kocie i Adrienie – w sumie to ta sama osóbka xD
7. Czy jest wśród stworzonych przez Ciebie cosplayi strój postaci, z którą się utożsamiasz?
Shironi: Do każdej ze swoich postaci jestem bardzo podobna, lecz jeśli mam wybrać tylko jeden to będzie to Scarlet Witch. Jest to niby superbohaterka, lecz ma i słabe strony. Kocham tą postać przez jej prawdziwe oblicze, próbuje być sobą w świecie który jej nie rozumie. Przy okazji jej wygląd zewnętrzy bardzo mi przypominał mnie, gdy byłam młodsza i miałam jeszcze długie naturalne włosy xD. Nie będę się zbytnio rozpisywać, bo ta postać ma naprawdę długą genezę, a ja ją po prostu kocham. Nooo i cóż mogłam być nadal szalona i robić co chcę, będąc w jej kostiumie.
 8.Czy jest wśród stworzonych przez Ciebie cosplayi strój postaci, którą szczególnie lubisz?
Shironi: Trudno mi wybrać tylko jedną postać, ale gdy mam już zadecydować to wybieram Adriena. Tutaj mogę być sobą, czyli uroczą osóbką, a nie tylko bishem. Przy każdym zdjęciu nie mogę pozbyć się uśmiechu i tutaj jest to bardzo pozytywnym aspektem, ponieważ ten chłopak to sam cukier. Przy okazji w końcu nie muszę zakrywać policzków wigiem xD
9. Podczas tworzenia danego stroju, z jakim materiałem najbardziej lubisz pracować?
Shironi: Dotychczas najczęściej pracowałam z Bawełną, lubię ten materiał, bo się praktycznie nie gniecie. Po paru godzinach podróży, wystarczy "roztrzepać" dany strój i już  taki ciuszek nie wygląda jak wyjęty psu z gardła.
10. Co jest najtrudniejsze, a co najprzyjemniejsze w tworzeniu cosplayu?
Shironi: Najtrudniejszym zadaniem jest stworzenie dobrego wykroju, zawsze mam z tym problemy. Gdy dochodzi do szycia, to jest całkiem sporo zabawy, ale nie tak strasznej. Najlepszą częścią cosplayu jest widok uszytego stroju i pierwsza pełna przymiarka. Lubię to uczucie, gdy widzę skończony strój i mogę ze spokojem paść na łóżko.
Shironi Cosplay

11. Czy jest jakiś cosplayer/cosplayerka, którą podziwiasz?
Shironi: Dużo by było wymieniać. Podziwiam zagranicznych jak i polskich cosplayerów. Niektórzy są po prostu niesamowici w tym co robią. Dbają nawet o najmniejszy szczegół, w tym dobrze dobrany makijaż, ułożenie wiga, a także zrobienie ładnych bucików (buty to dla mnie zmora ugh ..)
12. Czy zdarza Ci się, że krytyka, nieuzasadniony hejt, zniechęca Cię do tego, co robisz?
Shironi: Na samych początkach zabawy w cosplay, parę przykrych komentarzy sprawiło, że podarłam listę ze swoimi planami (Tak bardzo PUG xD).  Jestem bardzo wrażliwą osobą i słowa potrafią mnie zranić, ale nigdy tego nie ukaże. Nowi przyjaciele poznani na konwentach sprawili, że przestałam się przejmować takimi głupotami. Teraz nie robi, to na mnie żadnego wrażenia. Hejt jak hejt, zawsze będzie.
13. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy, jakie cosplaye szykujesz na rok 2016?
Shironi: Naturalnie, że tak. Na najbliższy konwent na którym będę, zamierzam być Tamakim z "Ouran Host Club" razem ze swoim Honeyem. Następnym cosplayem będzie Chat Noir i Adrien Agreste. W   tych strojach pojawie się na tegorocznym Magnificonie w Krakowie. Posiadam także plany na Animatsuri.  Na ten konwent zamierzam zrobić cosplay Ferida Bathory z "Owari no Seraph".
Te stroje są pewne na 100%, a nad resztą nadal myślę.
14. Czy poza cosplayem masz inne hobby?
Shironi: Innym hobby niż cosplay, jest kolekcjonowanie komiksów Marvela. Bardzo lubię przygody superbohaterów w obcisłych kombinezonach xD
Czasem także rysuje, czy śpiewam. Kiedyś nawet chodziłam do grupy tanecznej, przez co umiem parę przydatnych elementów gimnastycznych ;)
Shironi Cosplay

15. Bywasz na konwentach, lubisz tego typu imprezy?
Shironi: Kocham zabawę na konwencie, chociaż przyznam się bez bicia, że jeżdżę tam tylko dla osób. Tylko na moim pierwszym byłam na paru panelach, a potem sobie to odpuściłam. Stwierdzam, że przyjaciele i rozmowy z nim to dużo ciekawsza rozrywka – a spotkanie raz na parę miesięcy to za mało, aby tracić czas na panele. Aaaa i lubię kupować różne gadżety, a tylko na konwentach to robię.
16. Jeśli ktoś nigdy nie był na konwencie, w jaki sposób byś go zachęcił do przyjechania na taką imprezę?
Shironi: Myślę, że pokazałabym galerie zdjęć, gdzie widać, że to nie jest sztywna impreza i każdy może znaleźć coś dla siebie. Udało mi się przekonać nawet osoby, które nigdy na oczy nie widziały anime, a to już jest duży sukces ;p
17. Który konwent najlepiej wspominasz?
Shironi: Najlepiej wspominam Animatsuri 2015 - bawiłam się bardzo dobrze, a przy okazji poznałam osoby, które podziwiałam od dawna. Zabawa była naprawdę przednia, a nasza scenka Janusze Koszykówi rozbawiła, nawet i mnie xD – nie ma to jak usłyszeć przed wejściem na scenę, że jest się ciotą xD "Kise Ryota bo to ciota"
18. Czy jest coś, co Cię zraża do jeżdżenia na konwenty?
Shironi: Zraża mnie tylko organizacja niektórych konwentów, a także osoby, które nie są zbyt przyjaźnie nastawione. Takie połączenia są toksyczne.  Chociaż helperzy zawsze się starają wszystkiemu zaradzić jak najszybciej.
19. Masz fanpage na Facebooku – czy dzięki kontom na tm portalu, grono Twoich odbiorców ciągle się poszerza?
Shironi: Uważam, że zdecydowanie tak :3
Zawsze jest mi bardzo miło, gdy ktoś podchodzi do mnie i mówi, że mnie kojarzy i podobają mu się moje pracę. Wtedy mam przysłowiowego banana na twarzy.
Shironi Cosplay

20. Kiedy, w jakich okolicznościach zainteresowałeś się mangą i anime?
Shironi: Zainteresowałam się M&A dosyć późno, bo dopiero będąc w 1 klasie technikum. To był w ogóle przypadek (już następny xD).  Szukając różne AMV z komiksów (komiksy wszędzie :3)  w proponowanych filmach wyświetlił mi się białowłosy chłopak. Muszę dodać, że kocham ten kolor włosów. Okazało się, że to był Zero Kiryuu z Vampire Knight, a ja będąc nadal ciekawa zaczęłam szperać w intrenecie co to w ogóle jest. Tak o to zaczęła się moja przygoda z animu :)
21. Lubisz czytać mangę lub książki? Czy masz ulubionych autorów mang lub książek?
Shironi: Czytam książki i mangi, ale nic nie wygra z komiksami. Odkąd pamiętam, zamiast lalkami bawiłam się samochodami i wolałam komiksy niż kolorowanki. Jak poznałam komiksy Marvela i DC to się w nich zakochałam. W pierwszym Uniwersum kocham praktycznie wszystkie historie i bohaterów, a w DC tylko wybrane. Tak to bywa gdy się faworyzuje jedną wytwórnię xD
22. Masz jakiś ulubiony film, serial albo anime?
Shironi: Kocham wszystkie filmy Marvela, ale "Avengers Czas Ultrona" podbił moje serce poprzez pojawienie się Scarlet Witch i jej braciszka Quicsilvera. Historia całkowicie inna niż w komiksach, ale liczy się fakt, że mogłam zobaczyć ich na wielkim ekranie. Czekałam na ten film parę lat, więc naprawdę nie przeszkadzają mi takie "szczegóły" (naprawdę się irytowałam, ale ciiii).
23. Wolisz anime czy animowane filmy, produkowane przez np. DreamWorks, Pixar albo Disneya?
Shironi: W ostatnim czasie zauważyłam, że oglądam same kreskówki Disneya. Ma na to wpływ moja 4 letnia siostra, która non stop ogląda Disney Channel w moim pokoju. (poskładam sobie na siostrę, bardzo dojrzale >_<).  Stawiam więc, że filmy anonimowane bardziej przypadają mi do gustu. - Nadal fazuje na Biedronkę i Czarnego Kota (to jest tego powód).
24. Jakiej muzyki słuchasz? Czy ona w jakiś sposób nastraja Cię do pracy, poprawia nastrój, inspiruje?
Shironi: Co do muzyki to jestem bardzo otwarta. Słucham kpopu, jrocku, a także metalu symfonicznego. Ważne jest to, aby muzyka była szybka i wpadała w ucho, inaczej po prostu mnie usypia. Gdy mam dobrą muzykę w tle to praca, nauka czy szycie po prostu idzie sprawniej. Muzyka jest nieodłączną częścią mojego życia.
25. Czy masz ulubione zwierzę? Niekoniecznie z naszego świata, ale może z anime, filmu czy gry?
Shironi: Uwielbiam koty od małego, lecz przez uczulenie mojego brata na sierść, posiadam w domu Yorka. Gdy tylko spotkam na ulicy takie słodkie maleństwo idę mu coś kupić i oczywiście najpierw się z nim połaszę :3
Shironi Cosplay

26. Czy są jacyś youtuberzy, których filmiki oglądasz na bieżąco?
Shironi: Lubię oglądać filmiki typowej dychy lub teorii spiskowych. (Przez nich boje się iluminatów i zasłaniam wszystkie kamerki w domu xD). Jest też parę kanałów z samymi makijażami, którymi zdarza mi się przeglądać. Uczę się wtedy nowych trików, które są przydane w makijażu codziennym lub cosplayowym.
27. Masz jakieś plany na najbliższą przyszłość, niezwiązane z cosplayem?
Shironi: Na początku chcę zdać maturę i dostać się na studia w Warszawie. Od czterech lat kształcę się w technikum ekonomicznym, a więc składam papiery na ten kierunek. Dodatkowo chcę uczęszczać na studium Charakteryzacji i Wizażu. Jak tak dłużej myślę, to ekonomia do mnie nie pasuje, bo jakim cudem ja usiedzę 8 godz na tyłku? XD
28. Czy na zakończenie zechciałabyś coś dodać?
Shironi: Chciałabym wszystkim powiedzieć, że jeśli coś się nie udaje za pierwszym razem, nie warto się poddawać. Trzeba być pozytywnej myśli, a wtedy wszystko staje się prostsze.
 Jest mi strasznie  miło, że chciałaś przeprowadzić ze mną wywiadzik :3. Dziękuje Ci serdecznie za docenienie mojego wysiłku <3
Trzymajcie się cieplutko :3
PS Mam nadzieję, że was nie zanudziłam na śmierć xD
Bardzo dziękuję Shironi za udzielenie tak wyczerpujących odpowiedzi na moje pytania! <3 Ściskam Cię mocno i życzę powodzenia w dalszej karierze!
Ponadto, mam dla Was jeszcze jedną prośbę - znajoma blogerka bardzo potrzebuje WASZEJ pomocy! http://ayuna-chan.blogspot.com/ bierze udział w konkursie na stronie Markowe-Oobuwie.com.pl, więc wbijcie w link: KLIK! polubcie zdjęcie i pomóżcie jej wygrać! <3 <3

Komentarze

  1. interesujący post :)
    http://lina-lina8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ohayo! Bardzo fajna i ciekawa notka! A cosplaye tej osoby są cudowne! Pozdrawiam cieplutko <3
    Mój blog - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, bardzo dziękuję, cieszę się, że Ci się podobała^^ <3
      Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Lauri, organizatorką NiuConu

PORADNIK: JAK ZROBIĆ PRELEKCJĘ I NIE ZWARIOWAĆ?!

EXCLUSIVE: wywiad z Renn Cosplayy

Przyjaciele i znajomi :)