EXCLUSIVE: Wywiad z Oji Hajime

Cześć, witam wszystkich w nowym roku 2018 - z całego serca i Wam i sobie i wszystkim życzę, aby ten rok był o wiele lepszy niż ubiegły :) I zaczynamy go z przytupem, bo mam dla Was wywiad z Oji Hajime - koniecznie wbijcie na fanpage, zobaczcie zdjęcia i zostawcie polubienia i zapraszam do przeczytania wywiadu~~ 
Oji Hajime
  1. Witam Cię bardzo serdecznie i dziękuję, że zgodziłeś się na udzielenie mi wywiadu :) Pozwól, że oddam Ci w całości pierwsze pytanie, proszę, opowiedz o sobie :)
    Oji Hajime: Nazywam się Hajime, ale większość osób kojarzy mnie z ksywki „Krzesło”. Jestem jednym z przedstawicieli stylów Visual Kei, Dark Harajku i Ouji w Polsce, a od 2016 również cosplayerem. Jestem wielkim fanem kotów, jedzenia, muzyki oraz dodatków do ubrań.
    Oji Hajime
  2. Czy na początek, możesz przybliżyć nam genezę Twojego pseudonimu?
    Oji Hajime: Słowo Hajime oznacza „początek”, więc to słowo idealnie pasowało do mnie w chwili, gdy pewien ważny rozdział mojego życia został zamknięty.
  3. W jakich okolicznościach, dzięki komu zainteresowałeś się cosplayem?
    Oji Hajime: Nigdy jakoś specjalnie nie interesowało mnie wcielanie się w kogoś. Jednak jakiś czas temu moim znajomym udało się namówić mnie na postać, aby stworzyć grupkę.
  4. Od jak dawna jesteś cosplayerem?
    Oji Hajime: Swój pierwszy cosp-fail wypadł mi w połowie 2015. Miała to być jednorazowa akcja, nie był nawet dopracowany, nie interesował mnie cosplay i nie był związany z moją przyszłością. Dopiero gdzieś w marcu/kwietniu 2016 zgadaliśmy się i wyszło na to, że przyszło mi zrobić Rina z Free!, a potem już był cosplay za cosplayem.
    Oji Hajime
  5. Czy kierujesz się jakimiś kryteriami przy wyborze postaci, której cosplay chcesz zrobić? Czy jest to raczej spontaniczna reakcja, kiedy widzisz jakiejś bohaterki z m&a/filmu/gry, automatycznie wiesz, że chcesz zrobić cosplay?
    Oji Hajime: żnie to wygląda. Staram się dobierać postacie podobne do mnie lub takie, które bardzo mi się podobają. Zarówno wizualnie, jak i z charakteru. Często chcę zrobić cosplay w pierwszym odruchu, lecz do każdego muszę mieć chwilę czasu, aby zastanowić się czy faktycznie chcę się go podjąć.
    Oji Hajime
  6. Jaki był Twój pierwszy cosplay?
    Oji Hajime: Levi z Shingeki no Kyojin, ale był to cospfail. Dopiero później zaczął jakoś wyglądać.
  7. To pracochłonne hobby, ile czasu zajmuje ci przygotowanie jednego stroju?
    Oji Hajime: Nie mogę odpowiedzieć na to pytanie konkretnie. Różne stroje wymagają różnej pracy. Niektóre rzeczy tworzę od zera, inne przerabiam, a jeszcze inne po prostu kupuje. Jeśli to odległy cosplay, a mogę coś zrobić w międzyczasie do niego to oczywiście korzystam z okazji. Staram się nie robić cosplayu na ostatnią chwilę, chociaż to prawie nigdy nie wychodzi. Zawsze znajdzie się jeszcze coś.
  8. Czy masz swój ulubiony cosplay, czy jest wśród stworzonych przez Ciebie cosplayi strój postaci, z którą się utożsamiasz, którą szczególnie lubisz?
    Oji Hajime: Lubię swój cosplay 707 z Mystic Messenger, 9s z Nier’a, Rina z Free! oraz Mikazukiego. Bardzo dobrze czuję się w tych strojach i lubię owe postacie.
    Oji Hajime
  9. Podczas tworzenia danego stroju, z jakim materiałem najbardziej lubisz pracować?
    Oji Hajime: Nie mam ulubionych materiałów. Dla mnie istotne jest, aby materiał pasował i dobrze się układał.
  10. Co jest najtrudniejsze, a co najprzyjemniejsze w tworzeniu cosplayu?
    Oji Hajime: Nie mam jeszcze wielkiej wprawy w szyciu, toteż szycie sprawia mi często trudność. Zwłaszcza, iż większość moich strojów ma skomplikowane elementy i kroje. Lubię natomiast pracować z pianką czy worblą.
    Oji Hajime
  11. Czy jest jakiś cosplayer/cosplayerka, którą podziwiasz?
    Oji Hajime: Nie. Nie interesuję się innymi.
  12. Czy zdarza Ci się, że krytyka lub nieuzasadniony hejt, zniechęca Cię do tego, co robisz?
    Oji Hajime: Nie. Nie jestem osobą, która przejmuje się opinią ludzi. Zwłaszcza, że mój styl jest dość kontrowersyjny i wiele razy był komentowany.
    Oji Hajime
  13. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy, jakie cosplaye szykujesz na rok 2018?
    Oji Hajime: Czeka mnie sporo pracy z cosplayami z gier.
    Mam dwie grupki, które muszę doprowadzić od samego początku do końca czyli konwentu. Aktualnie skupiam się na pierwszej, a jest to grupa z Touken Ranbu na Pyrkon.
  14. Czy poza cosplayem masz inne hobby?
    Oji Hajime: Realizuję swoje projekty, jeśli chodzi o Visual kei, Dark harajuku czy Ouji. Lubię planować stroje dla siebie i innych, ubierać ich, doradzać w różnych kwestiach.
    Oprócz tego interesuje mnie muzyka, śpiew, fotografia, pisanie, a przede wszystkim gry. Poświęcam też sporo czasu na ruch. Lubię chodzić w różne miejsca lub na zakupy.
    Prowadzę też fanpage o Touken Ranbu.
  15. Bywasz na konwentach, lubisz tego typu imprezy?
    Oji Hajime: Tak. Na kilku w roku. Same konwenty średnio lubię, lecz jest to idealna możliwość, aby pokazać wyniki swojej pracy oraz spotkać swoich znajomych. Często też podchodzą do mnie osoby, które znają mnie z internetu.
  16. Czy miałeś okazję wziąć udział w zagranicznym konwencie?
    Oji Hajime: Nie. Jeszcze.
  17. Jeśli ktoś nigdy nie był na konwencie, w jaki sposób byś go zachęcił do przyjechania na taką imprezę?
    Oji Hajime: Jest to idealna okazja, aby spotkać ludzi o podobnych zainteresowaniach. Nie trzeba robić cosplayu, aby dobrze się bawić.
    Oji Hajime

  18. Który konwent najlepiej wspominasz?
    Oji Hajime: Na każdym konwencie jest coś, co mi się spodobało, głównie dzięki znajomym.
  19. Czy jest coś, co Cię zraża do jeżdżenia na konwenty?
    Oji Hajime: (Pod)Ludzie, którzy nie wiedzą czym jest porządek i szacunek do pracy drugiego człowieka.
  20. Czy bierzesz udział w konkursach cosplayowych?
    Oji Hajime: Sporadycznie.
    Oji Hajime

  21. Kiedy, w jakich okolicznościach zainteresowałeś się mangą i anime?
    Oji Hajime: Od dziecka interesuje mnie Dragon Ball, lecz tak naprawdę pierw interesował mnie jrock. Dopiero później anime i mangi.
  22. Lubisz czytać mangę lub książki?
    Oji Hajime: Tak, gdy mam na to czas, lecz tego jak na lekarstwo.
    Oji Hajime

  23. Jacy są twoi ulubieni autorzy mang lub książek?
    Oji Hajime: Lubię mangi, które tworzy Yana Toboso i Rihito Takarai. Jeśli chodzi o książki to nie mam nikogo takiego. Warto jednak sięgnąć w życiu o książki takie jak „Mały Książę”, „Księżycowe Blizny” czy „Języki i kolczyki”. Aktualnie siedzę nad książkami Baldura.
  24. Masz jakiś ulubiony film, serial albo anime?
    Oji Hajime: Z anime: Kuroshitsuji, głównie book of…, które są oparte na mandze, Sekaiichi Hatsukoi, Inuyashiki oraz Orange.
    Z seriali: Trailer Park Boys, AHS i You’re Beautiful
    Z filmów: Król Lew, Kimi no Na wa, Shrek, Obecność i REC.
    Oji Hajime
  25. Wolisz anime czy animowane filmy, produkowane przez np. DreamWorks, Pixar albo Disneya?
    Oji Hajime: Lubię zarówno jedno, jak i drugie.
  26. Jakiej muzyki słuchasz? Czy ona w jakiś sposób nastraja Cię do pracy, poprawia nastrój, inspiruje?
    Oji Hajime: Ciężko jest mi się sprecyzować, ponieważ słucham bardzo różnych utworów. Wszystko zależy u mnie od dnia, nastroju oraz tego, co w obecnej chwili robię.
    Oji Hajime
  27. Czy masz ulubione zwierzę? Niekoniecznie z naszego świata, ale może z anime, filmu czy gry?
    Oji Hajime: Numerem jeden są koty, zwłaszcza ten mój. Oprócz tego uwielbiam tygrysy, lisy, lwy, wilki. Marzy mi się mieć własnego Konnosuke oraz Kohaku (są to zwierzęta z gier).
  28. Czy są jacyś youtuberzy, których filmiki oglądasz na bieżąco?
    Oji Hajime: Nie.
    Oji Hajime
  29. Masz jakieś plany na najbliższą przyszłość, niezwiązane z cosplayem?
    Oji Hajime: Jest kilka rzeczy, które chcę zrobić.
  30. Czy na zakończenie zechciałbyś coś dodać?
    Oji Hajime: Myślę, że całość może zostać w takiej formie w jakiej jest bez żadnych dodatkowych słów. Dziękuję za wywiad.
    Oji Hajime
    Ja również bardzo dziękuję i życzę powodzenia w dalszej karierze~~ Wam również dziękuję za uwagę, polecam wpaść tutaj, jeśli chcecie polubić fanpage mojego gościa: KLIK! 
    I do usłyszenia~~

Komentarze

  1. Jeszcze tutaj zabrakło tego, ze jest osoba, która nie ma szacunku do innych, a wymaga tego by oni ja szanowali. Nie polecam osobiście tej osoby bo jest jedna z wielu osób, ktore robią dramy w całym fandomie cosplayerskim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie nie zasłużyłaś na szacunek Hajime XD jest spoko osobą, widocznie oceniasz go nic o nim nie wiedząc lub próbując mu zaszkodzić bo masz braki, żałosne

      Usuń
    2. Gdzie Hajime robi dramy? xd Chyba mnie coś omineło

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Lauri, organizatorką NiuConu

PORADNIK: JAK ZROBIĆ PRELEKCJĘ I NIE ZWARIOWAĆ?!

EXCLUSIVE: wywiad z Renn Cosplayy

Przyjaciele i znajomi :)