EXCLUSIVE: wywiad z MarthCosplay&Art

Dzień dobry~~
W dzisiejszym odcinku będziecie mogli przeczytać wypowiedzi MarthCosplay&Art - serdecznie zapraszam Was do przeczytania wywiadu i odwiedzenia strony mojego gościa, zobaczenia innych zdjęć oraz zostawienia polubień!
Serdecznie zapraszam! 
MarthCosplay&Art
1. Witam Cię bardzo serdecznie i dziękuję, że zgodziłaś się na udzielenie mi wywiadu :) Pozwól, że oddam Ci w całości pierwsze pytanie, proszę, opowiedz o sobie :)
MarthCosplay&Art: Cieszę się, że mogę wziąć udział w wywiadzie. Nazywam się Marta, mam 19 lat, interesuję się malarstwem, sztukami walki, grami-od planszówek po komputerowe oraz oczywiście cosplayem.
2. Czy na początek, możesz przybliżyć nam genezę Twojego pseudonimu?
MarthCosplay&Art: Na początku nazywałam się NeeyukiArts, co było zlepkiem słów z języka japońskiego „nee”-hej oraz „yuki”-śnieg. Ale jako, że nikt nigdy nie umiał zapamiętać ani zapisać mojej nazwy, to postanowiłam ją zmienić na „MarthCosplay&Art.”. W obu przypadkach dodaję końcówkę „art.”, ponieważ poza cosplayowaniem zajmuję się również malarstwem i robieniem różnych ozdób, czy też biżuterii z modeliny. Marth to ksywka, którą zwracają się do mnie przyjaciele, a ostatnio nawet rodzina. Poza tym, jedna (z według mnie) najsłodszych postaci z jednej z moich ulubionych gier nazywa się właśnie Marth. 
3. W jakich okolicznościach, dzięki komu zainteresowałaś się cosplayem?
MarthCosplay&Art: Może i zabrzmi to troszkę banalnie, ale od dziecka uwielbiałam zakładać obcasy mamy, po domu lubiłam biegać w strojach, które miałam kupione na bale przebierańców. Nie zawsze jednak sytuacja finansowa pozwalała mi na przebranie się za ulubioną księżniczkę, tak więc często z mamą szukałyśmy ubrań, czy elementów, które pomogłoby ją przypominać. Kiedy miałam jakieś 12 lat i odkryłam Vocaloidy znalazłam coś takiego jak cosplayowe teledyski niektórych piosenek. Strasznie mi się spodobał pomysł przebierania się za postaci, które się lubi i stwierdziłam, że to coś, co chciałabym robić. Zamówiłam pierwszą perukę (różową jak Megurine Luka) i tak się zaczęło.
4. Od jak dawna jesteś cosplayerką?
MarthCosplay&Art: Pierwsze 2 stroje zrobiłam w maju, roku 2015, tak więc od 2 lat, prawie 3.
5. Czy kierujesz się jakimiś kryteriami przy wyborze postaci, której cosplay chcesz zrobić? Czy jest to raczej spontaniczna reakcja, kiedy widzisz jakiejś bohaterki z m&a/filmu/gry, automatycznie wiesz, że chcesz zrobić cosplay?
MarthCosplay&Art: Zawsze wybieram postaci z gier/filmów/ anime, które zajmują szczególne miejsce w moim sercu. Szkoda mi czasu na postaci, których nie znam, nawet jeśli ładnie wyglądają. Uważam,że większą radość sprawia robienie ulubionej postaci lub kogoś z ulubionej serii. Moim zdaniem magia cosplayu tkwi w tym, że nie tylko robimy sam strój, który nam się podoba, ale również wcielając się w daną postać pokazujemy naszą więź z serią/postacią. Poza tym, zawsze można spotkać jakiegoś fana tego samego i przy okazji się poznać. 
MarthCosplay&Art
 6. Jaki był Twój pierwszy cosplay?
MarthCosplay&Art: Moim pierwszym cosplayem była Zero z Drakengard 3, wiecznie niedokończona, może kiedyś ją odnowię.
7. To pracochłonne hobby, ile czasu zajmuje ci przygotowanie jednego stroju?
MarthCosplay&Art: Naprawdę trudno mi jednoznacznie stwierdzić, ile czasu. To zależy, czy mam jakieś inne ważne sprawy, na które wolę poświęcić uwagę. Najszybciej udało mi się uszyć Homurę z Madoka Magica, (tydzień przed konwentem), a najdłużej szyłam Azurę z Fire Emblem Fates- około 5 miesięcy.
8. Czy masz swój ulubiony cosplay, czy jest wśród stworzonych przez Ciebie cosplayi strój postaci, z którą się utożsamiasz, którą szczególnie lubisz?
MarthCosplay&Art: Zdecydowanie będzie to wcześniej wspomniana Azura. Jestem bardzo zadowolona z sukienki oraz broni. Pierwszy raz robiłam coś tak, jak na mnie, „dużego”. Samą postać uwielbiam, jest delikatna i dziewczęca, ale potrafi zrobić wiele, by pomóc najbliższym w potrzebie i dążyć do celu. Jest również bardzo uczuciowa, mimo, że stara się tego zanadto nie okazywać(co każda z cosplayowanych przeze mnie postaci robi). Można powiedzieć, że utożsamiam się w mniejszym lub większym stopniu z każdą z nich.
9. Podczas tworzenia danego stroju, z jakim materiałem najbardziej lubisz pracować?
MarthCosplay&Art: Zdecydowanie szycie jest moją lepszą stroną, ale ostatnio robiłam troszkę elementów z pianki i wydaje mi się, że mam do tego jakiś dryg. Uwielbiam malować i ozdabiać różne elementy na tkaninach.
10. Co jest najtrudniejsze, a co najprzyjemniejsze w tworzeniu cosplayu?
MarthCosplay&Art: Najtrudniejsze dla mnie zawsze jest zdobycie/wystylizowanie peruki. Prócz prostego podcinania grzywki, nie umiem z włosami praktycznie nic zrobić. Najprzyjemniejszym elementem zawsze jest ten moment, kiedy skończy się większość fragmentów stroju i ma przeczucie, że „będzie wyglądało super”. 
MarthCosplay&Art
11. Czy jest jakiś cosplayer/cosplayerka, którą podziwiasz?
MarthCosplay&Art: Hmmm. Trudno mi powiedzieć, jeśli chodzi o zagraniczne osoby, na pewno będzie to między innymi Calssara, bardzo uprzejma i sympatyczna osoba. Często robi stroje z moich ulubionych serii. W przypadku osób z Polski podziwiam Silvana Cosplay, jest w bardzo młodym wieku, a już robi piękne stroje i z super serii.
12. Czy zdarza Ci się, że krytyka lub nieuzasadniony hejt, zniechęca Cię do tego, co robisz?
MarthCosplay&Art: Ludzie mają to w naturze, że nie mają odwagi czegoś powiedzieć w twarz, tylko hejtują lub czepialstwo przejawiają nieuzasadnioną krytyką. Szczerze mówiąc, hejty dają mi siłę i motywację, żeby robić jeszcze więcej i lepiej. Jeśli ktoś myśli, że będąc chamskim mnie zniechęci, to się grubo myli. Już nie wspomnę, że tak naprawdę cosplaye robię głównie dla siebie, a to czy się komuś podoba, czy nie, to już mało moja sprawa, że zamiast oglądać coś innego, ogląda mnie.
13. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy, jakie cosplaye szykujesz na rok 2018?
MarthCosplay&Art: Jasne. W tym roku mam zamiar zrobić androidkę 2B z Nier:Automata (koniecznie zagrajcie, gry Yoko Taro to prawdziwe arcydzieła), duuużo postaci z Fire Emblem, przeważnie z Fates i Awakening. Wraz ze znajomymi i siostrą szukamy osób do większej grupki z Fire Emblemsów. Być może Monikę z Doki Doki Lterature Club. Jako, że zakochałam się w Bloodborne, na pewno poleci z niego jakiś strój, pewnej „Łowczyni Łowców”.
14. Czy poza cosplayem masz inne hobby?
MarthCosplay&Art: Jak wspomniałam przy przedstawianiu się: rysunek i malarstwo, sztuki walki(które uprwawiam już 12 lat, tj. od 7 roku życia), i gry. Kocham podróżować i poznawać miejscowe jedzenie, architekturę, itd.
15. Bywasz na konwentach, lubisz tego typu imprezy?
MarthCosplay&Art: Tak, staram się pojawiać tak często, na ile pozwala mi czas i pieniądze.
MarthCosplay&Art
16. Czy miałaś okazję wziąć udział w zagranicznym konwencie?
MarthCosplay&Art: Jeszcze nie, ale może kiedyś odwiedzę Animefest w Czechach.
17. Jeśli ktoś nigdy nie był na konwencie, w jaki sposób byś go zachęciła do przyjechania na taką imprezę?
MarthCosplay&Art: Wrzucam do bagażnika i jedziem, nie ma sprzeciwów. Konwentów nie da się wytłumaczyć, je trzeba przeżyć. :D
18. Który konwent najlepiej wspominasz?
MarthCosplay&Art: Zdecydowanie Magnificon 2017, gdzie poznałam mojego chłopaka i pierwszy raz wygrałam w konkursie cosplay. Przełamałam swój strach występowania przed tłumami ludzi.
19. Czy jest coś, co Cię zraża do jeżdżenia na konwenty?
MarthCosplay&Art: Toksyczne osoby, które nie mają szacunku wobec innych, ale na szczęście tylko parę razy na takich trafiłam.
20. Czy bierzesz udział w konkursach cosplayowych?
MarthCosplay&Art: Wzięłam udział raz, ale w tym roku mam zamiar dużo startować. Mam mnóstwo pomysłów na 2018. :D
MarthCosplay&Art
21. Kiedy, w jakich okolicznościach zainteresowałaś się mangą i anime?
MarthCosplay&Art: Z siostrami siedziałyśmy przed telewizorem i akurat włączony był jakiś kanał typu zig zap czy te inne z kreskówkami. Nastąpiła godzina 21 i zmienił się na kanał Hyper, gdzie emitowane było Chobits. Od razu się zakochałam. Później były serie takie jak FMA, itd. I tak jakoś się zaczęło.
22. Lubisz czytać mangę lub książki?
MarthCosplay&Art: Tak, czytam dużo książek I MANG.
23. Jacy są twoi ulubieni autorzy mang lub książek?
MarthCosplay&Art: Szczególnie kocham utwory Stephena Kinga, ale czytam również powieści fantasy, takie jak książki Kossakowskiej I CASSANDRY CLAIRE. Lubię również „ambitniejszą” literaturę, typu Franz Kafka, Dostojewski oraz Szekspir. Ulubionym autorem mang jest Junji Ito, kocham jego pokręcone historie, a ULUBIONYM rysownikiem zdecydowanie jest Hiro Kiyohara.
24. Masz jakiś ulubiony film, serial albo anime?
MarthCosplay&Art: Jeśli chodzi o film, to będą to „Gwiezdne Wojny” oraz „Obcy”. Jednego Ulubionego anime nie mam, ale z pewnością: „Madoka Magica” oraz „Higurashi no naku koro ni”.
25. Wolisz anime czy animowane filmy, produkowane przez np. DreamWorks, Pixar albo Disneya?
MarthCosplay&Art: Lubię i to i to.
MarthCosplay&Art
26. Jakiej muzyki słuchasz? Czy ona w jakiś sposób nastraja Cię do pracy, poprawia nastrój, inspiruje?
MarthCosplay&Art: Nie mam ulubionego konkretnego gatunku, lubię zarówno k-pop jak j-rock, muzykę klasyczną jak i rap. Najczęściej słucham utworów Yuki Kajiury, Keiichi Okabe, zespołu Kalafina oraz Vocaloidów.
27. Czy masz ulubione zwierzę? Niekoniecznie z naszego świata, ale może z anime, filmu czy gry?
MarthCosplay&Art: Na pewno będą to wilki, psy, nosorożce, słonie, rekiny i krokodyle (są takie urocze).
28. Czy są jacyś youtuberzy, których filmiki oglądasz na bieżąco?
MarthCosplay&Art: Niee, szkoda mi czasu na to.
29. Masz jakieś plany na najbliższą przyszłość, niezwiązane z cosplayem?
MarthCosplay&Art: Przejść te wszystkie gry, które zaczęłam, a nie mam czasu skończyć.
30. Czy na zakończenie zechciałabyś coś dodać?
MarthCosplay&Art: Chciałabym podziękować za możliwość udzielenia wywiadu i życzyć wszystkim czytającym miłego noł-lajfienia, szycia, czy co tam robią i miłego dnia!
MarthCosplay&Art
Ja również bardzo dziękuję za udzielony wywiad i mam nadzieję, że wkrótce zobaczymy się na którymś konwencie~~ A wszystkich zainteresowanych zapraszam tutaj: KLIK! 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

EXCLUSIVE: wywiad z Lauri, organizatorką NiuConu

PORADNIK: JAK ZROBIĆ PRELEKCJĘ I NIE ZWARIOWAĆ?!

EXCLUSIVE: wywiad z Renn Cosplayy

Przyjaciele i znajomi :)